hur mycket sover ni egentligen?

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
som rubriken lyder,jobbar skift och helger och svårt att få i hop det med det sociala varvid sömn blir bortvalt för andra aktiviteter. slutade måndag morgon, sen var grabben hemma under veckan bara att gå upp 06,00 för han ska ju till skolan sen börjar helgjobbet 06,00 fredag morgon gå upp 05,00 hela helgen,som spenderades med tjejen.
Hon är frusen av sig och måste minst ha 25 + för att inte frysa ihjäl,somnade 03,00 lördag morgon och gick upp 05,00 pga varmt,kan ju tillägga att sängen bara är 1,20 varvid man ligger nära så det gör det inte svalare.
Nåväl var hos tjejen i natt med men då hade hon tjejfest var iof trevligt men kom i säng strax efter tolv gick upp halv fem söndag morgon,sitter nu på jobbet och är konstigt nog inte allt för trött??:va men antar jag svimmar av när jag kommer hem.som tur är jobbar jag em i morgon så jag kan sova lite längre,enda gången under arbetsperioden som jag sover ut så att säga,jobbar 7 skift ledig 5 skift,under långledigheten har jag i regel sonen hemma och då måste jag gå upp på vardagarna för skolan. Hur mycket sover ni?
Är väl fler än jag som jobbar skift,frågan hur bra det är egentligen?
Efter att läst det här så börjar man fundera om man inte ska byta yrke.
http://www.suntliv.nu/AFATemplates/Page.aspx?id=9190

http://www.skogsindustrierna.org/Li...IncPage2=228&Destination2=226&Destination=227

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har tänkt som så här: Jag ska sova ordentligt när jag är död. Ordentligt.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Jag har tänkt som så här: Jag ska sova ordentligt när jag är död. Ordentligt.
jo det är ju en tanke,så som det känns nu så är det nog först då man får sova ut ordentligt,tyvärr kan man vara dö trött men inte kunna somna ändå,men fick lite svar i länken som jag lade in i början

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Sov drygt 6 timmar varje natt i veckan, kom sedan hem vid 3 i fredags kväll/natt, upp och jobba kl. 8 igår. När jag sedan kom hem somnade jag gött på soffan kan jag säga. :hihi Så tja, en 7h/natt vill jag nog ha, trött som man är...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
jo det är ju en tanke,så som det känns nu så är det nog först då man får sova ut ordentligt,tyvärr kan man vara dö trött men inte kunna somna ändå,men fick lite svar i länken som jag lade in i början

Jag har alltid haft svårt att somna, men det har jag börjat skita i. Bättre att ha så kul man kan medans man är bland de raska har jag resonerat. :)

/J

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Försöker få minimum 7h i veckorna och sen 10h på helgerna:tummenupp

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Ca 5-6 timmar per natt.

Annars hinner man inte med något :mattias
med mina sovmorgnar inräknade tror jag ligger på i snitt 6,5 timme per natt,vet att några yngre förmågor på jobbet sover väldigt mycket 12-13 timmar per natt men de är inte piggare för det..........

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
skiftjobb och småungar är ingen vidare kombination för sömnen direkt :näsblod

Kia

Guest
Beror lite på om vi har barn som ska iväg till skolan/dagis. Om maken åker tidigt till jobbet osv. Men det blir väl ca 4-6 timmar. Sover väldigt lätt (lilltjejen har krupp så man blir lite nojjig ibland). Har problem med stela leder och värk så ungefär varannan timme måste jag gå upp och gå en liten vända i huset. Frustrerande ibland men något man lärt sig leva med. Tror maken blir mer störd av att jag måste gå upp än jag.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Sov väldigt dåligt för några år sedan men efter att ha skaffat ny säng och väckarklocka i form av ljus som sakta tänds "gryningsljus" så är jag mer utvilad, får mer av den "djupa" sömnen. Timmarna varierar beroende på vilken årstid det är, under vintern sover jag mer pga medicinering av x antal akuta bronkiter som gör mig tröttare.

ibland får man dock lite hjälp på traven by wake up cathttp://www.youtube.com/watch?v=GmwqpHsMExg :rolleyes:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag mår bäst när jag får sova 5-6h/natt oavsett om jag ska jobba eller om jag har supit.
Sover jag längre än 6h så blir jag seg och får ibland huvudvärk. Dock så har det hänt att man har sovit dåligt i ett par veckor med max 2-3h sammahängande sömn och då kan man få en lång sömn på 12h en vacker dag och då mår man bra igen, konstigt nog.
Ungdomar som sover mer än 8h är bara slöa, inget annat.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Sover ca 6 timmar per natt. Likt Dee_cati blir jag seg fom tusan om jag sover för mkt. Huvudvärk som inte ens ger sej med värktabletter om jag sover för länge. Har jag krökat hårt dagen innan brukar jag sova 2 - 4 timmar.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
6-7timmar under veckan och betydlgt mer på helgerna...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC