Hur mycket större blir stället???

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Har precis inhandlat ett nytt Alpinestars TZ1 två delat ställ. Storlek 48. Jag är 183 och väger 70 kg. Det känns så himla tight. Hur mycket går det ut sig?... Är det kanske rätt storlek? Man kommer ju lägga på sig några kilo, under vintern med all gymträning. Så man klarar att sitta kvar på hojen.

Tacksam för svar... :tummenupp
Mvh (MARCUS)

Robbano

Robbano
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ingen...
shit, jag hade ett tz1 46... Ja jag är rätt liten, 170, 62 kg satt tight som fan på mig... hur fan får du på ett 48? vaselin o bräckjärn? Töjer sig lite, men inte överdrivet mycket....

köpte ett clover istället... mkt skönare

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jag kunde knappt böja mig ner i mitt från början men nu sitter det som gjutet.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Visst töjer det ut sig men inte så mycket,sitter det tajt nu och du går upp i vikt och storlek får du nog problem..

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Många olika bud, hur är det egentligen??? :confused: :confused: :confused:

elvin2008

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Hoj
adgd
kajlyl skrev:
hoppa in i duschen med det i värsta fall... sen när du e dyngsur, gör yoga :)

skogsmulles bästa tips för att gå in skinnkängor är att kissa i skorna, inte vatten. kanske funkar med skinnställ med :3freak :rolleyes:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
(MARCUS) skrev:
Har precis inhandlat ett nytt Alpinestars TZ1 två delat ställ. Storlek 48. Jag är 183 och väger 70 kg. Det känns så himla tight. Hur mycket går det ut sig?... Är det kanske rätt storlek? Man kommer ju lägga på sig några kilo, under vintern med all gymträning. Så man klarar att sitta kvar på hojen.

Tacksam för svar... :tummenupp
Mvh (MARCUS)

Jag har också ett TZ1 stl 48. (180 cm och 68kg). Satt tight som fan i början men nu sitter det som gjutet.

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
får du på dig stället så är det rätt storlek.
Det blir bra efter ett antal gångers användande.

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
när jag köpte mitt så sa dom i affären att dom töjde på sig till ca 2 storlekar större..

//Jocke

Last edited:

Hazel

Ge mig en SP-1a
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
CeBeÄrr 600
Mr_SoaP skrev:
när jag köpte mitt så sa dom i affären att dom töjde på sig till ca 2 storlekar större..

//Jocke

Hur mycket det töjer sig måste väl bero på hur litet det är från början? jag fattar inte varför man ska klämma in sig i ett mini-ställ, det låter ju sjukt obehagligt. Hur går det med pungen etc..? :3freak

Jag har ungefär samma mått som trådstartaren och jag har ett Spyke storlek 52 el 54 el nåt sånt och det får jag fanemej kränga på mig.

Är det för att kapa hundradelar i minskat luftmotstånd vid RR eller? Det bör väl knappast vara mindre säkert att ha ett ställ som det går att röra sig i om man skulle åka av, stället lär inte lossna och sticka iväg av sig självt för det.. Eller? :7peta

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Hazel skrev:
Hur mycket det töjer sig måste väl bero på hur litet det är från början? jag fattar inte varför man ska klämma in sig i ett mini-ställ, det låter ju sjukt obehagligt. Hur går det med pungen etc..? :3freak

Jag har ungefär samma mått som trådstartaren och jag har ett Spyke storlek 52 el 54 el nåt sånt och det får jag fanemej kränga på mig.

Är det för att kapa hundradelar i minskat luftmotstånd vid RR eller? Det bör väl knappast vara mindre säkert att ha ett ställ som det går att röra sig i om man skulle åka av, stället lär inte lossna och sticka iväg av sig självt för det.. Eller? :7peta

Det skall ju vara så tight att skydden sitter på plats om/när man vurpar. Är stället för stort är det stor risk att skydden flyttar sig och inte gör den nytta de är till för.

Hazel

Ge mig en SP-1a
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
CeBeÄrr 600
Magnus skrev:
Det skall ju vara så tight att skydden sitter på plats om/när man vurpar. Är stället för stort är det stor risk att skydden flyttar sig och inte gör den nytta de är till för.

Jo jo men vaselin...? :galen

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Ehhh...... jag äe 1,73 väger 76kg och ett 50 ställ satt så att jag höll på att bli kastrerad :rolleyes:

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Är 174cm på stadiga 70kg.
Kör stl 48, sitter perfekt. Så det kommer säkert töjas lite lagom till vintern då man går upp några julskinkor.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag är 177, 65-77 kg (jag har varierat en del), och har ett IXS 48, sitter bra.

Som folk säger, får du på dig det så är det rätt storlek, du kommer inte känna av att det är trångt om en månad av körning.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
elvin2008 skrev:
skogsmulles bästa tips för att gå in skinnkängor är att kissa i skorna, inte vatten. kanske funkar med skinnställ med :3freak :rolleyes:

kissar i skinnstället gör man väl alltid när man kör...eller är det bara jag? :huvet

HAHA :lol

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Klrz skrev:
kissar i skinnstället gör man väl alltid när man kör...eller är det bara jag? :huvet

HAHA :lol

De var ju kul... :va

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Kommer bli perfa! :tummenupp Var på väg att lämna tillbaka mitt förut, men det var tur att jag inte gjorde! (Dainese stl 50, 183cm ca 78kg)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024