Hur mycket ström förbrukar du ? (som bor i lägenhet)

3500 kWh är ganska mycket för lägenhet tycker jag. Har du gamla vitvaror? Jag förbrukade 2977 kWh förra året, och då bor jag i hus. Dator, tv och stereo står på ca 5 timmar om dagen.

Med tanke på att hushållselen i ett modernt hus är ca8000kWh fattar inte jag hur du värmer din mat heller?

Mvh Rasmus

Bor i etta 40kvm beräknad årsförbrukning ca 1700kWh
Räkningen brukar ligga på runt 250:- i månaden.

Måste nog var snål på elen:gnissla
1737 kWh ca per år:tummenupp Tv/ dator etc..

Bor i en 2:a på 64,5 kvm

Innan vi flyttade så hade vi ca 4000kWh i en tvåa på 45kvm med fjärrvärme. Lite över snittet mao, men då med plasma, lcd, projektor, dator och en jävla massa lampor som stod på ofta.
Nu bor vi i en 4,5:a med tvättmaskin/torktumlare som går några gånger i veckan, plasma som står på konstant när vi är hemma, bio som går minst 2ggr i veckan, lampor överallt (600w i lampor i köket) mm.
Jag är jävligt glad att el och värme ingår i hyran.
Jag har jobbat med elmätaravläsning åt energibolag bland annat och ibland blev man mörkrädd. Det värsta jag såg var en förbrukning som var ca 20 000kWh högre än beräknat och det var inget fel visade det sig. Kul att få den räkningen :D

eem... "beräknad årsförbrukning 621 kWh" :)
alltimelow?
1:a på 33 kvm, enda jag har igång är kyl/frys/micro/spis och dator+förstärkare samt lampor
fast känns endå som det var lite lågt.

Har inte en susning, hushållselen ingår i min hyra. Har alla elelement på för fullt, öppnar dörrar och fönster istället när det blir för varmt. Har inte stängt av datorn på 1 år .. tv'n står på nästan 24/7 också för den delen. Lågenergi lampor!? Vad är det? Ibland går huvudsäkringen när det är för mycket grejer igång samtidigt, det är den enda indikationen på hur mycket el jag förbrukar, så visst .. växthuseffekten är nog mitt fel.

Mycket interesant tråd detta !!!!

Har haft vilda disskutioner med polare kunder mfl...

Min beräknade årsförbrukning ligger på 3971kWh. Mycket lågvoltshalogen, 400W Panasonic Plasma som går jämt, 23" LCD monitor som går jämt hemmabion med tillhörande CW högtalare spelar oxå ofta...:tummenupp

Mycket interesant tråd detta !!!!

Har haft vilda disskutioner med polare kunder mfl...

Min beräknade årsförbrukning ligger på 3971kWh. Mycket lågvoltshalogen, 400W Panasonic Plasma som går jämt, 23" LCD monitor som går jämt hemmabion med tillhörande CW högtalare spelar oxå ofta...:tummenupp

Jadu, dina högtalare påverkar säkert mycket :gnissla

Bor du i en välisolerad friggebod? :va
Haha ja det är väl inte långt ifrån. 75kvm boyta som värms av vedpanna.

Hm.

Sporthoj-FTPn's samlade servrar gör av med ca 1,3kW per timme.

Det är nästan 12000kWh per år. Därtill kommer mina normala elförbrukningar, såsom diskmaskin ect.. :P
Mycket mer än 12000 kWh drar väl inte en bergvärmeanläggning om året. Behöver du överhuvudtaget ha elementen på i lägenheten?!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back