Hur mycket?

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
Hej alla

Nu har det gått 30 dagar sedan min hoj blev stulen och försäkringen kommer att komma med ett bud snart. Jag har Trygg Hansa som fb och har ingen aning om vad jag ska kräva. Tänk om de kommer med värsta skambudet. Vad kan jag göra? Hur mycket kan jag tjafsa med de om?

Hojen var i jätte fin skick. Bytte drev o kedja förra sommarn och servade den för 5000 en månad innan den försvann. Skulle uppskatta lite tips.

Jag hade en Gsxr 1100 -88.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Shwan skrev:
2295832 Hej alla

Nu har det gått 30 dagar sedan min hoj blev stulen och försäkringen kommer att komma med ett bud. Jag har trygg hansa som fb och har ingen aning om vad jag ska kräva. Tänk om de kommer med värsta skambudet. Vad kan jag göra? Hur mycket kan jag tjafsa med de om?

Hojen var i jätte fin skick. Bytte drev o kedja förra sommarn och servade den för 5000 en månad innan den försvann. Skulle uppskatta lite tips.

Leta upp liknande objekt hos några mc-handlare och säg att det är vad du får betala för att skaffa en ny.

/Fredde

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
freddexwing skrev:
2295837 Leta upp liknande objekt hos några mc-handlare och säg att det är vad du får betala för att skaffa en ny.

/Fredde

Men går de med på det då? Jag har hört att de kollar vad DE anser att den är värd....

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Det är väl klart som fanken att dom alltid försöker med ett litet skambud först. 90% av deras kunder är förmodligen för mesiga för att tjafsa om det vilket innebär att dom automatiskt sparar/tjänar några tusen på dessa kunder. Se till att vara en av de jobbiga 10% (ja jag gissar bara siffror nu) och gnäll till dig några extra tusenlappar.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Shwan skrev:
2295856 Men går de med på det då? Jag har hört att de kollar vad DE anser att den är värd....

Beror ju på hur bra du är på att prata för din sak.

Nappa inte på något säg bara:
Jaha, okej, jag återkommer. Och kolla upp sakerna i lugn och ro.

Surfa runt och kolla och kom fram till vad de står hos en handlare, hittar du ett par ex i ditt skick hos några handlare bör det inte vara några problem att motivera dem till att slanta.

Vad är det för kamel vi snackar om?

/Fredde

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Shwan skrev:
2295856 Men går de med på det då? Jag har hört att de kollar vad DE anser att den är värd....

Försäkringsbolaget gör precis som alla vi andra när vi ska köpa nått dom kollar med handlare och dom kollar begagnatmarknaden och skapar sin prisbild därefter.

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
Försäkringen ringde idag och erbjöd 19000 för hojen(Gsxr 1100 -88) vilket betyder att jag skulle få 13000 i handen efter självrisken. Visste inte om jag skulle skratta eller ringa upp de och be dem dra åt helvete. Men jag ringde upp och fick honom att fatta att jag inte kan få en hoj för de pengarna. Till slut fick jag 27000 (21 i handen).
Nu är det så att jag inte kan få pengarna kontant och måste köpa en hoj. Försäkringen betalar ut till den jag köper av. Jag ska till Gotland om drygt en vecka och behöver hitta en hoj tills dess.

Nån här som har nåt att erbjuda för de pengarna :va

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400
är du säker på att du får köpa av en privatperson ??

kan ju vara så att du måste köpa av en firma

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
Frick skrev:
2298112 är du säker på att du får köpa av en privatperson ??

kan ju vara så att du måste köpa av en firma

Nej det går bra med privatperoner. De ringer upp den jag köper av och garanterar betalningen.

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Shwan skrev:
2301227 Nej det går bra med privatperoner. De ringer upp den jag köper av och garanterar betalningen.

Vad i helvete?? klart du ska få pengarna kontant?? :va Det har du väl rätt till!

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Sitter i samma sits, fick också inlösen från TH, ringde och frågade om jag inte kunde få kontanterna, det sa nej. Enligt han jag pratade med: tills du köper en ny hoj sitter vi på pengarna.

Själv är jag student och har inte råd och köpa en ny hoj nu på ett tag... känns surt (blev bara hänvisad till att det hade jag accepterat enligt försäkringsvilkoren jag skrev på). Ingen ränta på pengarna heller får jag (även om det skulle dröja 30 år innan jag löper en ny hoj).

Hata förskringsbolgen :mad: (speciellt TH)

Någon som har tips om hur man får ut kontanter???

Allt detta pga några j***a tjuvar som snodde min hoj och jag blir straffknullad från både hållen.

Undrar om det verkligen är värt och skaffa ny hoj igen..allt besvär och alla pengar.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...