hur noggrann är dom på registreringsbes?

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
Jag ska regga om min gsxr 600 till mellanklass. Men, just nu sitter det undertail med inbyggda ledblinkers osv, slipon!. Det jag funderar på är om dom påpekar sånt under en registreringsbesiktning?

Jag har köpt färdig godkänd strypsats från mc-kompaniet. Och ska montera den själv, skriva på pappret att det är korrekt utfört. Sen tänkte jag besiktiga. Och det känns ganska besvärligt att behöva sätta dit andra blinkers och hålla på bara för att regbesiktiga. Jag ska iaf fixa den gamla klassiska röda reflexen.

Ngn som har några erfarenheter av det här?
som sagt, jag ska dit för att ändra effekten på pappret. :)
 

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Skövde med man, hund och barn :)
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
När jag reggade om hojjen så kom killen från bilprovningen ut kollade nåt serienummer på hojjen kollade stämpeln och så fick jag åka. Tog typ 2 minuter. Han kollade inget annat, jag hade miniblinkers, liten skylt, ej original avgassystem och inget kedjeskydd.

Lycka till.
 

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
När jag reggade om hojjen så kom killen från bilprovningen ut kollade nåt serienummer på hojjen kollade stämpeln och så fick jag åka. Tog typ 2 minuter. Han kollade inget annat, jag hade miniblinkers, liten skylt, ej original avgassystem och inget kedjeskydd.

Lycka till.

Då är de nog standard att de tar 2 minuter =) Dom startade inte ens hojen... bara kommade på pappret så va de okey att åka hem igen.:)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag fick argumentera med min besiktningsgubbe då han inte trodde att jag hade original röret på (och det var det!). Om hojjen är helfordonsgodkänd så måste du montera tillbaka alla originalprylar. Iaf om besiktningsgubben går efter boken.
 
Gick med
26 Oct 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Sv 650S -04, Kawasaki Versys -07
Beror nog väldigt vilken reggubbe du hamnar hos. Min var importerad från tyskland (ny och allt i sin ordning), enda jag gjort var att byta blinkers fram. Dessa var godkända, men gubben hittade ingen godkänd märkning, började snacka smörja om att dom var för små och att dom syndes för dåligt, vilket inte var fallet.
Efter detta började han kolla märkningar på i princip allt. Han inspekterade originalröret i säkert tio minuter för att märkningen inte såg ut som han var van vid.
Fick åka hem, sur som fan, och köpa ett par nya blinkers (hade redan köpt två par innan.. suck..) åka tillbaka in, dessa 6 mil till bilprovningen, veckan senare så han skulle kunna titta på de nya. tog två sekunder, sen var det klart.
Så som sagt, beror nog på vem som kollar hojen, och vad han är på för humör.

Jag ska regga om min gsxr 600 till mellanklass. Men, just nu sitter det undertail med inbyggda ledblinkers osv, slipon!. Det jag funderar på är om dom påpekar sånt under en registreringsbesiktning?

Jag har köpt färdig godkänd strypsats från mc-kompaniet. Och ska montera den själv, skriva på pappret att det är korrekt utfört. Sen tänkte jag besiktiga. Och det känns ganska besvärligt att behöva sätta dit andra blinkers och hålla på bara för att regbesiktiga. Jag ska iaf fixa den gamla klassiska röda reflexen.

Ngn som har några erfarenheter av det här?
som sagt, jag ska dit för att ändra effekten på pappret. :)
 

Skipper

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha Thundercat
När jag om reggade dotterns FZR 600, krävde dom ett intyg från en bänkkörning:mad:

Sonens RD 125, räckte det med inköpskvittot på stryp brickan:)

Känns som det beror på vilket håll vinden blåser den dan.

/Kim
 

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hojlös
okej, aja! Det känns ganska osäkert att åka dit me miniblinkers osv. Det känns juh väldigt onödigt att behöva åka in igen.. och dessutom betala dubbla avgifter.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
okej, aja! Det känns ganska osäkert att åka dit me miniblinkers osv. Det känns juh väldigt onödigt att behöva åka in igen.. och dessutom betala dubbla avgifter.

Jag åkte in med miniblinkers och slipon men fick då komma tillbaka senare under dagen då jag bytt avgassystem och blinkers annars skulle den inte gå igenom. Annars är de värt å prova tycker jag:)
 

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Ort
-
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Jo man vet ju hur det är med tyska reggubbar.. Men inte så konstigt att dom är lite speciella efter att ha förlorat 2 världskrig....

ahahahahaa! så bra :D

//Patrik som har låg humor idag när det är fredag och semester nästa vecka
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
som sagt, jag ska dit för att ändra effekten på pappret. :)


Tips; ha koll på vad som händer i fall du får en skada - och man konsterar att strypningen inte finns - eller fungerar. vag jag har hört från flera bolag är att man börjer kolla sånt...

Vilket kan bli ganska dyrt...
 
Gick med
26 Oct 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Sv 650S -04, Kawasaki Versys -07
Jo man vet ju hur det är med tyska reggubbar.. Men inte så konstigt att dom är lite speciella efter att ha förlorat 2 världskrig....

Hehe, ja, men nu reggade jag den ju faktiskt i Sverige, så det var allt en svensk som krånglade, trots allt.
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Dom provkörde inget alls när jag reggade om min till original.. Frågade om allt var bra.. jepp sa ja.. Hade tillochmed byggt om bakdelen till original igen :huvet

ok sa han
 

Shepard

Jorå, sååattheee..
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Göteborg!
Hoj
Aprilia RSV 1000R -03, KTM 690 Duke R supermono-räcer, CBR1000RR -08, Polini 6.2
Jag tycker att du ska komma med en hoj som är original!

När jag reggade om min SV650 2006 så var den original. Men jag frågade vad han skulle sagt om jag kommit med arrow helsystem, KN-filter och undertail.
Svaret jag fick var att han inte skulle godkänt den!

:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top