Hur och vad tränar ni

Jag har


  • Antal röstningar
    0

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Har blivit väldigt lat på senare tid tyvärr, var dock väldigt vältränad en gång i tiden och lever på det än;) Nu i höst ska det väl bli lite träning 2-3 gånger i veckan i alla fall.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Strider skrev:
Host, hrm, ursäkta, men när var du senast under 1.20 på Åsen själv???
Jamen jag sa ju att jag inte tränar, dessutom är jag försiktig, har dock kört lika långsamt som dig på Åsen trots din vassa rakethoj.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Magnus skrev:
Kom ihåg att det var på blöt bana.
Tyst i klassen :mad: det va torrt som fnöske på banan :rolleyes: dock regnade det i R1000, tror inte att debutanterna körde 1.15 i regn.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
vfsf skrev:
...
Träningsposition: Halvliggandes på soffan, framför tv'n, med fjärrkontrollen i handen. Ibland tar jag med lite extravikt för att variera träningen lite (t.ex. katten liggandes på mig).



Eller som jag säger till min flygläkare på hans fråga "Tränar du regelbundet?". "JA, nästan varje dag!" och så tänker jag... "Nästan idag, nästan i morgon, nästan på fredag...".

Hahaha, den var ny!! :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Strider skrev:
Tyst på sig själv. 1.21 på regndäck i torrspår, det skulle du aldrig våga.
:7peta
Hur dum får man vara, köra i torrspår med regndäck käkar ju sönder däcken på ett pass :kocko
 

roddjer_daddy

Funderar på könsbyte
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Anderstorp
Hoj
Honda CR 500r
GSXR1100R skrev:
Som glad amatör så började man året med att gå långa promenader i ösregn och orkan, körde även lite fysträning men tröttnade snart på allt detta, träningen inskränkte sig mest till att göra det som är roligt dvs köra RR.

Lite fysträning får man när man lastar inför ERF, massor med saker skall packas och det ger en viss träning.

Hur har du tränat i år?

Spänn fast hojen på ryggen, sen gör du puchups på KNOGARNA i ett rasande snabbt tempo. Detta ger både bra fysträning och god kondition.
När du klarar 50st x 3 reps är du klar för att orka med vilken klass som helst. :wiggle Glöm inte bort att det är viktigt att stretcha efter varje pass.
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Bingo skrev:
Brist på kondition är iofs rätt synligt.

Lite mer allvar; någon som har några bra RR-relaterade träningstips. alltså träningsmetoder, former, whatever som är till glädje när man kör RR? Det var väl någon som hade fått tips av en friidrottstränare?

Du kan få av mig.
Träna på ett gym. träna med många repititioner (över 10). Lär dig hur övningarna ska utföras och träna med tålamod. Det kommer att utveckla din syretransportförmåga i musklerna och därmed musklernas ork.
Sen måste du konditionträna. Gör träningspass som är lite längre än körtiden i dina race. Då lär du kroppen hur länge den måste hålla ut, med lite marginal.
Framför allt:
Lär dig äta rätt. För att kunna koncentrera dig måste du ha en sockerkurva som är jämn och hyfsat hög. Träna och lär känna din kropp.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tyvärr är pengar bara till ondo...
Hann inte alls köra mycket efter att jag hade tagit kortet.. satans dyrt dessutom att köra på gata

Vi kommer ner och spanar in när du rockar på Maries 250 imorgon :yoparty

Mad Moose skrev:
Jo nog är det så. Tyvärr finns det varken tid eller pengar att träna så mycket. I bästa fall kör man hoj en gång i veckan under säsongen.
Fast jag cyklar mycket, gills det. :)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Comi skrev:
Du kan få av mig.
Träna på ett gym. träna med många repititioner (över 10). Lär dig hur övningarna ska utföras och träna med tålamod. Det kommer att utveckla din syretransportförmåga i musklerna och därmed musklernas ork.
Sen måste du konditionträna. Gör träningspass som är lite längre än körtiden i dina race. Då lär du kroppen hur länge den måste hålla ut, med lite marginal.
Framför allt:
Lär dig äta rätt. För att kunna koncentrera dig måste du ha en sockerkurva som är jämn och hyfsat hög. Träna och lär känna din kropp.
Det är ungefär så jag gjort. Enda skillnaden är att jag kört få tunga reps istället för många lätta. (Har tidigare tränat styrketräning många år och gillar inte riktigt att köra med lätta vikter. Vana eller ovana...)

Min fråga gällde mer specifika övningar. Att köra marklyft är allmänt bra men säkert inte optimalt ur RR-träningsperspektiv.

GSXR1100R skrev:
Jamen jag sa ju att jag inte tränar, dessutom är jag försiktig, har dock kört lika långsamt som dig på Åsen trots din vassa rakethoj.
Ja men sluta då för fan! Du skämmer ut oss båda. Har du inte sett hans varvtider från Anderstorp? Hacka på honom om nåt annat än sånt, rikta uppmärksamheten åt annat håll :mad: :D
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Varför måste allt va så jobbigt, går det inte beställa bättre kondis och mer uthållighet nånstans... :gnissla
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nu väger jag snart 100 pannor. :mad: Varför kan jag inte vara lika snygg som valmers..... :död
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Nu väger jag snart 100 pannor. :mad: Varför kan jag inte vara lika snygg som valmers..... :död
Ja du, tyvärr är det nog kört för dig Micke. Gå och släng dig utför ättestupan. Äckelgubbe.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Strider skrev:
Ja hur dum får man va? Förmodligen var vi lika dumma allihopa i startfältet för ingen av oss hade torrdäck.

Du måste vara smartare för du kom inte ens till start. :va
Varför förnedra sig, spritrace är av ondo....
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Bingo skrev:
Min fråga gällde mer specifika övningar. Att köra marklyft är allmänt bra men säkert inte optimalt ur RR-träningsperspektiv.
:D
Jag vet inte om några RR muskler. Kanske eventuellt käkmuskulaturen för depåsnacket.
Som alltid är det bra att vara symetreiskt tränad, mjuk och rörlig. Basövningar är bra, men kom håg att RR inte är en explosiv sport (inte ur muskulärsynvinkel vartfall) så du behöver uthålliga muskler med god syresättnig.

Oj vad seriöst det vart.
 

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
xtralarge skrev:
Kör 5st styrkepass i veckan, plus några kondition/förbrännings pass.....tävlar i bodybuilding, så det tar ju en hel del tid....

Och du har snuskigt grym fysik också! Inte dags att tävla snart igen?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top