Bengtsten
Bannad
Jag funderar starkt på att börja köra roadracing. Och när jag får en ny idé så brukar jag inte kunna hindra mig själv från att fullfölja den, trots att jag inser att det kommer bli dyrt och tidskrävande. Första problemet jag stötte på var det där med sladd, jag hatar när tvåhjulingar sladdar. Nu är det problemet löst eftersom man inte behöver sladda i roadracing. Nästa problem var att skydda mitt långa hår vid kraschar. Det löste sig eftersom jag kom på att man kan sätta upp håret till en liten "bulle" så att det inte hänger löst. Nu är problemet att jag kom på att om man kraschar så kan hojen bli skev. Och det kostar ju endel att fixa ny styrkronsa och rikta cykeln vid varje krasch. Kostnader för att dessutom köpa nya kåpor och delvis ny skyddsutrustning (typ om man slår i huvudet så hårt att man behöver ny hjälm) tillsammans med att rikta hojen lär ju svida i fickan. Så då undrar jag, blir hojen ofta skev när man "lägger sig"? eller klarar man sig oftast undan med att bara behöva byta kåpor + andra småsaker vid krasch?