Hur ofta byter ni hjälm?

Hur länge har ni haft er nuvarande hjälm?


  • Antal röstningar
    0

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Faktiskt inte haft koll på det, men av ren slump har det blivit var 3e/4e år cirkus. Mest av själ att man bytt hoj och vill byta hjälm då med av nån anledning. :)
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
vad var det du inte gillade? jag har en sådan och är supernöjd :)
ja förresten är det min andra hjälm under perioden av 1 år, vart inte så imponerad av min lazerhjälm jag köpte inför körkortsstudierna...
Har beställt en ny, så jävla missnöjd med min shoei qwest som jag köpte för 15 månader sen.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
vad var det du inte gillade? jag har en sådan och är supernöjd :)
ja förresten är det min andra hjälm under perioden av 1 år, vart inte så imponerad av min lazerhjälm jag köpte inför körkortsstudierna...

Satt som ett smäck i början, men blev för stor på 2 månader... Har bytt inlägg en gång. Knapparna som man sätter fast inläggen har gått sönder, försökte reklamera skiten men ickeeeeeee.
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Normalt har jag en hjälm två-tre år, sen måste jag erkänna att jag ibland haft hjälmar längre pga att jag trivts såååå bra i dom.:död
 

mange_e

Medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2011 BMW K1300R
Satt som ett smäck i början, men blev för stor på 2 månader... Har bytt inlägg en gång. Knapparna som man sätter fast inläggen har gått sönder, försökte reklamera skiten men ickeeeeeee.

Har haft min Shoei Qwest i snart ett år och jag är också missnöjd. Tycker det har blivit sjukt mycket vindbrus i den. Har för mig att det var mindre brus i höstas när den var ny. Kanske ska testa att byta inlägg som du, eller så lutar det nog åt en ny hjälm!

Är det sånt du har märkt också?
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
Har haft min Shoei Qwest i snart ett år och jag är också missnöjd. Tycker det har blivit sjukt mycket vindbrus i den. Har för mig att det var mindre brus i höstas när den var ny. Kanske ska testa att byta inlägg som du, eller så lutar det nog åt en ny hjälm!

Är det sånt du har märkt också?

Kan hålla med att den är ingen tyst hjälm, som dom säger att den är.. fast än så länge är den väldigt bekväm
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Haft en RX7RR sedan 2004, aldrig kraschat, den sitter bra.
Åsikt inkl motivering? :va
 

NenneR6

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha R6 01
Tyckte de blev dags att byta hjälm när min gamla fyllde 15år. Så där har ni min tids intervall på hjälmar.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top