Dr.Bike
Guest
Absolut. Det går inte åt så mycket till motorsågen så resterande får du gärna komma och hämtaJag kanske ska tillägga att jag inte för en sekund tror att oljan är slut efter 3 timmar men jag vill inte köra omkring med diverse metallskrot i oljan, därför byter jag oftare än rekomenderat. En tävlingsmotard som går med konstant hög belastning kräver frekvent byte, annars kommer rasen som ett brev påposten. En annan fördel med frekventa byten ät att jag tidigt ser om något lager håller på att ge upp. Har jag tur så hinner jag byta lager innan skiten tokrasar.
Jo det är det jag menar - oljan går ju att använda till annat.
Och just för att motarderna överlag verkar vara av dålig kvalitet på filter/fega garantier/hängslor och livrem på serviceintervallerna (välj själv lämpligt alternativ) så framtvingas dessa dåraktiga bytesintervaller.
Varför t.ex inte montera in riktiga pappfilter i de däringa cyklarna?
De filter jag sett (screenfilter) är ju metallduk. D.v.s filtrerar iaf bort drivved, flaskor och småfåglar.
Jag har iaf användning för din olja, så jag tar gärna emot den.