Hur orkar någon förstöra min sommar?

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Råkade inte vara ett kryptonite bygellås som är mer än ett år gammalt? För de går öppna med en vanlig penna... Gäller även andra Kryptonitelås. Har någon annan ett sådant se till att byt det mot ett nytt från Kryptonite! (gratis)

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Visst verkar det va lite halvskumt med hojen, men stämmer det så har du alla mina sympatier

(vad gäller regnummret är det inte svårt att gissa att det är en bild du haft ute för "visning" tidigare, bortraderat nummer.)

MC Doktorn

Guest
Man blir galen när man hör att dessa idioter inte skiljer på mitt och ditt lider verkligen med dig :död

oakhammer

Carpe Diem
Gick med
12 May 2004
Hoj
Fireblade
Lider med dig......
Vi har haft massor av besök på nätterna på mitt jobb.....Men i fredags så tog vi dom....Mitt på dagen.
De fick åka till stationen.....men deras bil stog kvar.......en stund :hihi

Bifogat

• 0002.jpg
    0002.jpg
    42.8 KB · Visningar: 218

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
oakhammer skrev:
2145118 Lider med dig......
Vi har haft massor av besök på nätterna på mitt jobb.....Men i fredags så tog vi dom....Mitt på dagen.

haha så ska det se ut :tungan hoppas ni tog rätt bil :D

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
oakhammer skrev:
BWAHAHAHAHAHAHAHAAAAA!

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
oakhammer skrev:

Jag hoppas att ni kollade upp så den bilen inte var stulen också ....

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Märkligare saker händer mitt på ljusan dag. Det sker våldtäkter, misshandel och allehanda brott utan att en käft griper in.

Om alla kanske var inne i skolan och inte hade rast är det väl inte så otroligt att ingen märker?
Jag hade min mc stående på skolan. Rektorn gav mig tillåtelse att ha den på lärarnas parkering med tanke på att de dyrkade upp vår bil när den stod på vanliga parkeringen då jag tog den till skolan.

Dr.Bike skrev:
2145016 Låter märkligt i mina öron: Alla dessa lås, mitt på dan, och INGEN reagerar. Såvitt jag vet om lås typ bygel så lär man ju ha maskiner typ kaprondell liknande (nej det går inte med kolsyresläckare och slägga längre på moderna lås) osv osv vilket skulle innebära ganska mycket verktyg.
Det krävs lite resurser alltså för att få rull på hojen = risk för upptäckt är stor, och TIDEN det tar att komma så långt att det går att fara iväg är iaf minst tio minuter.
Du säger själv: "dom"
Hur vet du att det var flera?
Såg du en bil oxå? Nr på den isf?
Tråkigt som f-n men som sagt, det är lite för många omständigheter som gör att stölden känns osannolik. Visst kommer skåpbilar och hämtar upp HELA hojar med tre fyra starka karlar, men här var det ju nån som tjuvkopplade på plats och sedan körde iväg. Trots alla lås osv.

Togs någon jakt upp med bil? Ringdes polisen? Det är tunnt med detaljer überjahn.
Mullsjö - verkar ju inte vara nån metropol för hojtjuvar heller, och snarare känner väl alla alla i ett så litet samhälle? M.a.o NÅN måste ju SETT något?

Och varför syns inte ditt regnummer?
Nä - det är något fishy här.

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
kAtanAmAn skrev:
2145112 men seriöst vad sur jag blir!
inget lås..?
Allvarligt talat kAtanAmAn åter igen, läs tråden så finner du svaret!

Då hade vi precis som sist sluppit onödiga inlägg som ditt och mitt.

Edit: Jävligt tråkigt med hojen überjahn, hoppas det löser sig på bästa sätt!

Last edited:

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Dr.Bike skrev:
2145016 Låter märkligt i mina öron: Alla dessa lås, mitt på dan, och INGEN reagerar. Såvitt jag vet om lås typ bygel så lär man ju ha maskiner typ kaprondell liknande (nej det går inte med kolsyresläckare och slägga längre på moderna lås) osv osv vilket skulle innebära ganska mycket verktyg.
Det krävs lite resurser alltså för att få rull på hojen = risk för upptäckt är stor, och TIDEN det tar att komma så långt att det går att fara iväg är iaf minst tio minuter.
Du säger själv: "dom"
Hur vet du att det var flera?
Såg du en bil oxå? Nr på den isf?

Tråkigt som f-n men som sagt, det är lite för många omständigheter som gör att stölden känns osannolik. Visst kommer skåpbilar och hämtar upp HELA hojar med tre fyra starka karlar, men här var det ju nån som tjuvkopplade på plats och sedan körde iväg. Trots alla lås osv.

Togs någon jakt upp med bil? Ringdes polisen? Det är tunnt med detaljer überjahn.
Mullsjö - verkar ju inte vara nån metropol för hojtjuvar heller, och snarare känner väl alla alla i ett så litet samhälle? M.a.o NÅN måste ju SETT något?

Och varför syns inte ditt regnummer?
Nä - det är något fishy här.

Motorcykeln stals i Jönköping,. Bilden är tagen från en annan tråd. Polisen ringdes och vi åkte med bil i samma riktning som hojen. Föraren i fråga hade en rygsäck på sig vilken kan rymma ganska mycket.
Ville bara skriva av mig, har precis blivit av med min stora dröm, att äga en motard. Har du några mer teorier om att jag skulle ljuga så mangla på.

Dr.Bike

Guest
überjahn skrev:
2145299 Motorcykeln stals i Jönköping,. Bilden är tagen från en annan tråd. Polisen ringdes och vi åkte med bil i samma riktning som hojen. Föraren i fråga hade en rygsäck på sig vilken kan rymma ganska mycket.
Ville bara skriva av mig, har precis blivit av med min stora dröm, att äga en motard. Har du några mer teorier om att jag skulle ljuga så mangla på.

Har inga teorier om lögn, däremot så rent matematiskt med alla "omfall" i händelsekedjan så lär ju bara EN person i hela världen ha så mycket otur!
Och det är jag...
Inte var det tjuven iaf. Nu var det du dessvärre, det hela lät så j-la otroligt, men jag säger som de andra: Förbannade svin!
Jag är bara SÅ glad att jag aldrig kommit på nån på bar gärning.
Det vore inte värt det...

Kul iaf att se hur de gjorde med bilen i Eskilstuna!

Sorry för din olycka - må fan ta de som stjäl hojar!
Försäkringsprocessen gör ju inte saken bättre där det lär dröja MINST 6 veckor innan det är uppklarat = större delen av säsongen är gone...

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Genom lite googlande kan man t,o,m få kunskap om hur man snor betydligt modernare hojar med "omöjliga" transponderkrävande larm.Oftast står det t,o,m i handboken hur man gör för att kunna "tjyvkoppla" sin egen hoj om man hamnar i ett läge där man behöver det.Har själv ägt en sån hoj(HD).Där står det utförligt hur man ska blinka åt vänster o höger i en viss kombination för att sätta larmet ur spel.Lås är bara till för att ärliga människor inte ska råka i frestelse,tjuvar knäcker ALLT.Snubben som tog motarden hade säkerligen ett par kollegor en bit bort i en bil med en hydraulpapegoja,den tar vilket lås som helst i bygelväg.Orginal styrlås knäcker en medelstark kärring på vilken hoj som helst med rätt teknik.Ett per tre skivbromslås med taskig åtkomlighet är nog det bästa enligt mig iaf.Dom är svåra att få tag på med papegojan.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln