Hur påverkas DU och ditt psyke av alkohol?

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Jag blir mest ful i munnen raggig som fan.När man va yngre hände det väl att det blev puttkalas i nån taxi eller korvkö.När man är i min ålder så hamnar man ju mest på krogar som har mogen publik,så det brukar aldrig va nåra bråk överhuvudtaget tycker jag.Är nån för full brukar han ju oftast bara bli hjälpt till en taxi o åka hem typ.Dom ggr jag har fajtats på riktigt har jag varit nykter.

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
GSXR1100R skrev:
Du får träna på ditt tålamod, räkna till 10 och gå därifrån, världen är full av idioter som muckar.

Mitt tålamod på fyllan behöver mycket arbete...
men nykter så har jag världens längsta stubin, finns inget någon kan göra för att reta upp mig! :3freak Lite skrämmande vad alkoholen kan göra...

Jo, och den siste idioten är inte född än heller! :död

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Gött att höra att det finns folk med lite självinsikt! Man tvivlar ju ibland när man ser hur folk beter sig ute med ett par innanför västen. Inte lyckat att bli lättprovocerad, men det drabbar iaf ingen oskydlig... förutom möjligtvis dig själv och dina vänner.

Jag fattar däremot inte hur de som vet med sig att de blir aggressiva och söker bråk på fyllan kan fortsätta dricka. De där som går på folk och startar gräl.

Borde inte sådana kunna bli dömda till alkoholförbud? Skulle lösa många problem... ungefär som villkorlig dom. Starta bråk på fyllan och du har två år då du kan åka dit bara farbror blå (eller vakterna, som brukar ha bra minne för folk) ser dig på lyran ute. Behöver bara vara direkttransport till fyllecell för natten, oavsett promillehalt och beteende i övrigt. Skulle nog vara avskräckande, och en varningssignal.

Själv har jag det rätt bekvämt, blir bara jäkligt glad och nöjd och övertygad om att alla är snälla. Dessutom helt ointresserad av sex. Massa problem man slipper! Hänt ett gäng gånger att jag dagen efter insett att "men vänta nu, den killen muckade ju som fan... och jag bara skrattade och hejade". Tjena! :D

Kommer bara på en gång det tänt till, när några nynassar svingade efter min syrra. Då vet jag å andra sidan inte hur jag tog mig genom lokalen, kommer bara ihåg att de helt plötsligt satt där och var väldigt övertygade om att de ville fortsätta sitta ner och ta det lugnt... och tur var väl det. Jag är ingen stor kille och tror inte att halvannat år kampkonst och motivation kan reda ut situationen om det blir bråk. Fem mot en är fortfarande taskiga odds!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
ft skrev:
Jag fattar däremot inte hur de som vet med sig att de blir aggressiva och söker bråk på fyllan kan fortsätta dricka. De där som går på folk och startar gräl.

Borde inte sådana kunna bli dömda till alkoholförbud? Skulle lösa många problem... ungefär som villkorlig dom. Starta bråk på fyllan och du har två år då du kan åka dit bara farbror blå (eller vakterna, som brukar ha bra minne för folk) ser dig på lyran ute. Behöver bara vara direkttransport till fyllecell för natten, oavsett promillehalt och beteende i övrigt. Skulle nog vara avskräckande, och en varningssignal.
Jag hade en polare som va sådan, efter 2-3 öl så va han snyggast och bäst, efter 4-6 öl så började han provocera folk, några öl senare åkte han oftast på stryk.

Nykter är han lågmäld och trevlig, full är han väldsbäst och skitdryg, jag tröttnade på fyllespelen och sa upp bekantskapen.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
För att svara på den inledande frågan...
Jag blir nog ganska patetisk när jag är full, har ett konstant töntflin och står mest och tittar på folk. Tyvärr hör jag inte till skaran som blir så jäkla kåt, så jag raggar väldigt sällan. Kanske för att jag är så förbenat kåt i originalskick, vad vet jag?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kanske lite ot men är det nån som testat teknikmagasinets försvarsspray? Ganska ofta man önskar att man haft nåt liknande i fickan men tårgas är väl lite väl att ta i

Blir förövrigt glad och social av alkohol, inga bråktendenser :tummenupp

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Om man börjar bråka med den som muckar så har man ju redan förlorat, han får ju som han vill. Skratta å gå vidare. Särskilt underhållande är kaxpellar på en och sextio som måste ha sina polare och bröder bakom sig för att våga mucka. :lol

/Olzki

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Olzki skrev:
Om man börjar bråka med den som muckar så har man ju redan förlorat, han får ju som han vill. Skratta å gå vidare. Särskilt underhållande är kaxpellar på en och sextio som måste ha sina polare och bröder bakom sig för att våga mucka. :lol

/Olzki

Jag brukar gå därifrån men det är ju inte bara varannan gång dom följer efter och börjar på samma sätt igen

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
GSXR1100R skrev:
Jag hade en polare som va sådan, efter 2-3 öl så va han snyggast och bäst, efter 4-6 öl så började han provocera folk, några öl senare åkte han oftast på stryk.

Nykter är han lågmäld och trevlig, full är han väldsbäst och skitdryg, jag tröttnade på fyllespelen och sa upp bekantskapen.

Hehe...han lärde inte av sina misstag alltså?

/O

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Olzki skrev:

/Olzki

Eftersom jag jobbar som övervakare ibland så vet jag att de ger sig sällan på lagom stora snubbar, bara de stora, de kan tydligen inte försvara sig så bra... :p

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Olzki skrev:

/Olzki

Det där funkar inte riktigt i dagsläget, vänder du dig om och fortsätter gå så kan du vänta dig en hoppspark i ryggslutet (förlamning) eller slag i huvudet. Tyvärr är det så, gatuvåldet är helt sinnessjukt!

Kanske funkar på Sven 49 som är lite grinig och ska sätta skitungen (mig) på plats, då kan man nog skratta och gå därifrån för Sven vill egentligen inte "göra upp". Så är inte fallet med ungdomsgängen som är i stan för att bråka... dom slår dig oavsett om du vänder ryggen till och går eller stannar kvar, för det är fighten dom vill ha with or without you...

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Joo nu ska jag berätta. Det var på ett disco en gång för dom som går i ettan på gymnasiet. Jag var rätt så full och jag ska gå på toa. När jag ska gå så kommer det in en jävligt stor kille antagligen gått om ettan typ 2 gånger lr nåt. Så frågar han mig vill du dö lr? Jag säger kanske. Sen när jag ska gå så får jag en höger i bakhuvvet och ramlar... Sen så hade jag jävligt ont i huvvet ett tag bulan var stor. Men ingen mening att svara eler bry sig om såna jävlar =/

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Håller med om raggningslusten; är man tillräckligt packad så bryr man sig inte. Och inte är man särskilt smidig av sig heller i den situationen, så det är bara att lägga ner :hihi

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
mb skrev:
Håller med om raggningslusten; är man tillräckligt packad så bryr man sig inte. Och inte är man särskilt smidig av sig heller i den situationen, så det är bara att lägga ner :hihi

Om det vore så väl..... :huvet när promillen rinner till så blir jag vidrigt raggig, smörig, patetisk.... :fatta! ibland går det bra och ibland skämmer man bara ut sig och har ångest i en vecka! Sen juldagen iår funderar jag seriöst på att bara dricka folköl på förfest å cola ute......förstörde nåt som kunnat bli bra genom det "stegrade" intresset för :tuttar då känner man sig lika smidig som Billy Butt utan byxor på ett dagis!!! särskilt när man skiter i den man stog och konverserade med! och är galen i personen som missuppfattade hela situationen.

Angående bråk och sånt har man väl försatt sig i situationer som man klarat sig bra utan. Senast så skulle jag bara diskutera med en person som bettet sig som ett arsel och gjort mig lite putt. Tänkte att eftersom han är själv är det ju ingen fara.
Bad kompisen stanna en bit bort och gick fram å diskuterade med personen. Då var han helt plötsligt inte så sugen att boxas längre.....tills 12-13 av hans polare stod i en ring runt oss..... :mad: då började han skrika på mig och knuffa å grejer....då känner man att det inte riktigt är läge att skicka en jabb i nyllet på idioten.
Men då lyckades jag snacka mig ur det och sa lugnt med myndig stämma ( :hihi ) att om han hade nåt han ville ta upp så skulle han och jag gå bort å ta det mellan fyra ögon.....det ville han inte så då gick jag iväg!
Jag anser att alla sk krogbråk, kögruff osvosv går att lösa bara man håller sig lugn och försöker prata personen till rätta....en benhård blick brukar hjälpa också.
Men är det personer som i Espens fall så går det inte att prata med dom, nog för att vissa anser att man är "vek" så det bästa nog att lägga benen på ryggen om man kan. Bättre än att ligga hemma å må dåligt dagen efter eller ännu längre.
Men jag förstår att du reagerade som du gjorde och skulle säkerligen agerat likadant men.....det är känsligt när polare är inblandade./Danne

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
För egen del brukar jag inte hetsa upp mig, trots att jag sänkt rätt många groggar och killen bakom dansar in i mig för 3:e gången.
Men om en kamrat hamnar i trångmål rinner bägaren över ganska fort.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
ft skrev:
Hänt ett gäng gånger att jag dagen efter insett att "men vänta nu, den killen muckade ju som fan... och jag bara skrattade och hejade". Tjena! :D

hmm ja det är ju en sak...jobbigare är det då man vaknar upp ensammen och börjar inse att bruden som man surrade och dansade med var intresserad av mer än att prata....

DumbassDriver

Hårt arbetande i city
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Yamaha REXA
Tillhör skaran som bara blir glada & nördiga på fyllan. Kanske sitter
långt bak i skallen att jag vet att jag bara inte FÅR göra nåt. Det bidrar nog
till stor del. Folk som dansar in i en eller bara kommer fram ett gäng
och helt oprovocerat vill slåss...jag brukar bara vända på klacken och gå.

Tyvärr finns det ju dom vars mål med att gå ut är att få nita nån.
Där spelar det ju ingen roll vad man gör. Kaxar man tillbaka börjar dom
slåss, går man i väg springer dom efter och börjar slåss. Tragisk men
så är det ju.

Har aldrig varit i slagsmål själv, de gånger det har varit nära har nån
polare flugit i mellan och börjat veva och innan jag har reagerat
så har vakterna kastat ut alla och jag står själv på dansgolvet med
en öl i handen och ser förvånad ut. :confused:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Själv blir jag mindre aggressiv av sprit, vill mest bara ha roligt. Dessutom vet jag att så fort jag får lite alkohol i blodet så kan jag inte ens slå ihjäl en fluga. Däremot finns det tyvärr gott om folk som blir bråksugna av spriten och dom verkar dras till mej av nån anledning... :(
Ofta när man är på krogen blir man avsiktligt armbågad, knuffad och nerspilld med öl för att nån gorilla tycker att "just där du står, där ska jag stå", "va fan gloru på?", "muckaru eller?", osv osv.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024