Hissa på en sida i taget genom att köra in domkraften bakom framhjulet och sen sätter du "koppen" mot bakre länkarmsinfästet och hissar där. Det är en Ford du ska hissa upp och det betyder att du inte kan hitta i bara plåt då sådan inte finns på en Ford, det antingen rost eller redan hål.
När du har hissat upp så ställer du en pallbock under länkarmen, rak bakom hjulet, hissar ned försiktigt och gör likadant på andra sidan.
Oljetråget vill du INTE lyfta i!!!!!
Rullstopp bakom hjulen är bra om man är försiktig, men det ska mycket till annars att få en bil att rulla av ett par pallbockar. Handbroms duger gott då den tar på bakhjulen, se bara till att den fungerar.
Vad ska du göra då för att behöva hissa upp skiten? Jag tänkte mest på att om man inte är hundra på hur man hissar upp en bil så kan man antagligen än mindre om själva mekandet, no offense...
Den där ritningen visar vart du lyfter med en 4-pelarlyft för att kunna komma åt på bästa sätt vid en service, inget du behöver bekymra dig över.