Hur parkerar ni i Lund?

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Hehe.

I början av kommande månad så blir de med stösta sannolikhet en billig första hoj för mig. Antaligen en Suzuki GS550 katana, 400E eller Gsx 550es. Måste dock strypa den då jag bara haft körkort i ett år :confused:

Har Någon blivit stannad i Lund på MC av fabror blå? (polisen)
Tar nämligen 2-3veckor innan jag får besiktningstid samt strypsats av MC kompaniet.

Är det svårt att sätta dit en sådan strypning? Fattat att det är några brickor typ man ska sätta mellan insuget och förgasaren?

Angående strypningen är det inte särskilt svårt. På de hojarna lär det dessutom finnas lite mer spelrum mellan förgasarna och ramen än på min gsx-r och då ska det inte vara några problem. Det är bara att montera av förgasarna och trycka in brickorna i insugsgummina. På min hoj tar det ca 30-40 minuter om jag är långsam men då har jag gjort det några gånger nu. Eftersom du förmodligen har betydligt mycket mer plats (min luftburk sitter tämligen ivägen) går det nog betydligt snabbare förutsatt att viss teknisk kompetens finns :tummenupp

tjille

Guest
Kul med lite "lokalt" folk :D

Får se när hojen tas ner... fallet är ju faktiskt så att jag inte tagit kortet än.. hrm, men så fort länsstyrelsen har kommit ur fikarummet så ska det fixas så snabbt som möjligt. Har satt deadline till maj.

Men MC-parkeringen är inte stor i Delphi.. så det blir väl utanför porten så man slipper promenixen.. men det man är rädd för är ju inte gnället. Snarare fyllon mm. Inte kul att stiga upp på morgonen och inse att även hojen vaknat upp på fel sida.

Samåkning i Lund skall det garanterat bli!

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Släng på ett kapell så ser hojen din inte lika intressant ut och inbjuder inte till provsittningar och dylikt. Tror faktiskt det kan mota bort en hel del fulla studenter.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Ni som ställer era hojar ute, ni är inte intresserade av att gå samman och hitta ett garage som vi kan använda tillsammans?
Jag kommer nog börja där nere till hösten.. att gå ihop några stycken om ett garage låter inte fel, får ju plats ett par hojjar i ett vanligt bilgarage.

btw, vad finns det för områden att bo på nära ekonomicentrum ni som kan..

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
Ska du vara på EC så är väl Sparta nästan på skolan... delphi och kämnärsrätten är inte så långt därifrån heller (5min med cykel). Även vissa områden i stan kan vara rätt nära men det är väl de "vanliga" studentområdena nära EC

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Kan milt säja att jag inte heller delar smålands uppfattning.:D
Så 300kr för MC plats utomhus? eller var det 300kr för MC plats i garage som du betalade? (Har precis skrivit mig härnere så jag kan få boende parkering utomhus 10kr/dag = 300kr utanför dörren.)

Jag hade ett helt garage, så jag betalade 600kr/mån(10mån)=500kr/mån. Såsom jag förstår det så är det 300kr/mån(10mån)=250kr/mån för en plats inomhus för mc:n.
Men jag föreslår att du kontaktar Smålands bostäder så du vet helt säkert! :)

//Peter

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
zx7r
fick en bot när hojjen stod inne på delphi nyss, 600kr. hade den mot cykelställ innanför 2 träd, ingen bil kan komma in där annars så stod ju knappast i vägen men någon måste tyckt den ska lappas ändå efter några månader... någon som varit med om liknande här? menar mc parkeringen är ju full nästan alltid, var ska man då ställa den. lappen kan väl vilken student som hellst sno ändå

Kazta

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R6
Jag har en garageplats under parentesen (brevid smålands) skicka ett pm om du fortfarande behöver garage. När det kommer till skolan så säger jag som någon tidigare sa, ställ dig vid maskin. Du kan ställa dig på baksidan, tar 2min att gå till ec.

När det kommer till p-bot har jag inte fått någon själv, men jag har sett två andra hojar som fått på mårtenstorget.

Har blivit stoppad en gång av polisen, var uppe vid vildanden på väg in mot centrum.
/
Kazta

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...