Hur putsa upp genomskinlig plast?

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Köpte ett lyse till en fighter för några år sen.... Hittade ett moppelyse på ebay. När det kom hem var det rejält repigt...ena kanten var grova djupa asfaltsrepor i.
Först våtslip ner till 1200. Sen borrmaskin , polersvamp o autosol... o sen ny polersvamp o din favvopolish. Min är autosmarts Mirror Image.....
Lyset var ett "dubbellyse" med 2 strålkastare o polerade bara den ena , men blev tvungen att ta den oskadade oxå.... Blev finare än nytt !
Har polerat en hel del plast på samma sätt efter det med bra resultat.

Värme är lurigt.... Man vill alltid värma det där lilla extra , sen är det kört o plasten blir deformerad.....

Har nu finpolerat en sista gång med 1200 våtslip och gått på med autosol och svamp, nu börjar det likna nått :tummenupp Vart hittar jag mirror image? Är det vanlig skumgummisvamp och borrmaskin du använder?

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Sådärja!
Tack allihop för tipsen och framförallt Folke! Jag följde det som Folke och ett par till rekommenderade och det blev superbra! :tummenupp :) :)

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Gott att det blev bra !:tummenupp Glömde denna tråden , men smet in o kikade nu.... Autosmarts produkter brukar jag köpa här : http://www.pingens.se/ , men blir lite dyrt om du bara ska ha till enstaka kåpglas:) . Nån vanlig polish , typ Sonax , kan du hitta på Clas Ohlson eller i stort sett vilken mack som helst.

Busa78

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
Hayabusa -03 Biltema Editon
Xerapol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! säger jag bara
finns inge bättre

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
SV650S -05
Är det ingen som har nått knep för repor i lacken då? Har ett par på min hoj (sen den tidigare ägaren), som inte vill försvinna med vanlig polish... Går det köra med autosol där oxå? :va

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept