Hur råda bot på främmande katt som pissar där den inte ska?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Hej Bullen...jag har ett problem.

Någons katt (har mina misstankar) har börjat med en ovana att pissa på vår ytterdörr. Jag bryr mig inte så hårt om den är i landen eller lite var stans, MEN nu får det f-n vara nog. Har rengjort flera gånger nu. När det blir minus kan jag inte skura och spola rent längre.

Problemet är att jag aldrig ser den gå dit utan rätt som det är så är det en pöl. Ibland väääldigt långt mellan tillfällerna. Hade jag sett det hela så hade problemet mest sannolikt varit löst men nu är det inte så tyvärr.

Jag gör vad som krävs, men VAD kan jag göra rent praktiskt (rent juridiskt struntar jag i just nu)?
Obs jag har barn så lägga ut något som barn kan skada sig av/på är inte aktuellt!

Alla tips mottages.

Mvh

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ok, självskott är nog inte att föredra.

Ir-deckare kopplad till trädgårsslangen?

Morbidrocker

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2013
Hoj
KTM 625 SXC -04
Hade problem med att grannarnas katter sprang och pissade och sket i min carport för ett gäng år sen. Fixade ättikssyra och hällde ut runt hela carporten, fick upprepa var 6-8 vecka, men inte en kattjävel satt sin fot därinne efter det...

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(

Underdimensionerat...

2ir8ack.jpg

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
En granne till oss där vi bodde förut hade samma problem, han la ut kattmat blandat med t-röd...extremt elakt men det var gubben som gjorde det oxå....katten försvann...dock inget att rekommendera.
Finns olika sprejer att köpa på zoo'n men de fungerar dåligt.
Kasta vatten på dom (alltså vatten, inte pissa tillbaka på dom) om man hinner men det gör man sällan....

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Vet en som hade problem med att en katt pissade på ett bildäck, han la en plåt framför däcket och satte ett metallnät på däcket, sedan hällde han lite vatten på plåten så det skulle leda bra och sedan laddade han en konding som han kopplade mellan plåten och nätet. Det kittlade nog gött i snorren på kissen. :)

Det gäller att ta en konding av rätt storlek så det bara gör ont men inte skadar.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Många tips! Uppskattar dem alla. Är som sagt var öppen för förslag. Inte för att hämma brainstormingen på något sätt, men en tanks kan bli svår att anskaffa.
Hittills blir det nog att smyga på med ättiksyra, frågan är om det osar om det?

Å andra sidan känns det som en väldigt defensiv approach på något som har 9 liv.

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Många tips! Uppskattar dem alla. Är som sagt var öppen för förslag. Inte för att hämma brainstormingen på något sätt, men en tanks kan bli svår att anskaffa.
Hittills blir det nog att smyga på med ättiksyra, frågan är om det osar om det?

Å andra sidan känns det som en väldigt defensiv approach på något som har 9 liv.

Låter helt enkelt som du gjort ett dåligt jobb att markera ditt revir. Så länge du inte gjort anspråk på det kommer katten tro att det är han som chefar. Katter frågar sällan om lov för att ta över ett territorium. Du får helt enkelt visa vem som äger din ytterdörr och området däromkring genom att pissa in din egen ruta.
Svårare än så är det inte...

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Låter helt enkelt som du gjort ett dåligt jobb att markera ditt revir. Så länge du inte gjort anspråk på det kommer katten tro att det är han som chefar. Katter frågar sällan om lov för att ta över ett territorium. Du får helt enkelt visa vem som äger din ytterdörr och området däromkring genom att pissa in din egen ruta.
Svårare än så är det inte...

Kan man inte gå direkt till att pinka på katten för att visa vem som är chef?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA