Hur röstar du?

Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Fenix skrev:
2343228 Menar du på fullaste allvar efter det att du har läst Piratpartiets (försök till) manifest och partiprogram ämnar lägga din dyrbara röst på dem?

Det här är I-ländernas baksida, man lägger sin röst på saker som bara gynnar t.ex. ens fildelningsbehov. Vad har man för glädje av det om 15 år när t.ex. din sons skola är urusel, men han kan tanka hem filmer fritt.

Greppa verkligheten, i andra länder dör folk för sin rätt att rösta och du vill lägga din röst på något så tunt som Piratpartiet...

/Fenix

inlägg som det där är varför politiska debatter på SH bör förbjudas (om det inte redan är det :va ). Att idiotförklara någon för dess politiska åsikt är att idiotförklara sig själv :mattias

För övrigt skiter jag FULLSTÄNDIGT i allt som politik heter, då allt som sagt bara är finputsade lögner. Läste till exempel någonstans att i en hel del kommuner där Moderaterna fick makten höjdes kommunalskatten, tvärtemot vad som fanns med bland vallöfterna. Visst, jag kanske är cynisk, men jag ser verkligen ingen vits att stödja ett system jag har i princip noll förtroende för samt där mina chanser att påverka de facto är ytterst begränsade (förutom att välja ett av 7 partier med samma skitsnack). Som ung och dum är det mitt prerogativ att jävlas med "the system", och därför tänker jag med allra största sannolikhet rösta på det "tuna" Piratpartiet, att jag dessutom kanske slipper bli förföljd av Bodströms kommande "big-brother" samhälle är bara ett plus :tummenupp

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Skurk
Vill bara upplysa om att bensinpriser, vajerräcken, försäkringar, etc också är POLITIK.

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
mini-knutten skrev:
2343430 inlägg som det där är varför politiska debatter på SH bör förbjudas (om det inte redan är det :va ). Att idiotförklara någon för dess politiska åsikt är att idiotförklara sig själv :mattias

För övrigt skiter jag FULLSTÄNDIGT i allt som politik heter, då allt som sagt bara är finputsade lögner...

Jag kan inte minnas idiotförklara någon, endast ifrågasätta.

Om du fäller in taggarna och faktiskt läser vad som stod så försökte jag förmedla att man har ett samhällsansvar. Anledningen till att du har mat på bordet och en dator framför dig är för att vi i grund och botten är ett demokratiskt samhälle där vi är överens om att allas röst räknas och vi vill tillsammans beakta för samhället viktiga saker. Och med viktiga saker avser jag annat än populistiska problem så som storebrors debatter. Har man inte gjort något fel har man inget att vara rädd för. Jag ser gärna att man sätter upp 10.000 fler kameror om en av dom resulterar i att man fångar ansiktet på en våldtäktsman.

/Fenix

KalleNorton skrev:
2343463 Den här tråden kommer tas bort så småningom. :tomten

Så länge vi är glada och artiga finns det ingen anledning till det.

/Fenix

Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Fenix skrev:
2343505 Jag kan inte minnas idiotförklara någon, endast ifrågasätta.

Om du fäller in taggarna och faktiskt läser vad som stod så försökte jag förmedla att man har ett samhällsansvar. Anledningen till att du har mat på bordet och en dator framför dig är för att vi i grund och botten är ett demokratiskt samhälle där vi är överens om att allas röst räknas och vi vill tillsammans beakta för samhället viktiga saker. Och med viktiga saker avser jag annat än populistiska problem så som storebrors debatter. Har man inte gjort något fel har man inget att vara rädd för. Jag ser gärna att man sätter upp 10.000 fler kameror om en av dom resulterar i att man fångar ansiktet på en våldtäktsman.

Frågan om utökad bevakning av allmänheten är inte mer populistiskt än att höja pensionen för "köttberget" eller något annat som råkar beröra folk.

Visst, samhällsansvar är viktigt, om jag inte tyckte det hade jag valskolkat. Att jag sen råkar tycka att alla partier sen består av en massa ljugandes idioter utan verklighetsanknytning betyder att jag inte tänker rösta på något etablerat parti. Det är hög tid att se över vårat valsystem.

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Lägger mig inte i den här debatten överhuvudtaget, tyckte bara nedanstående var lite kul. :)

Fenix skrev:
2343505Jag kan inte minnas idiotförklara någon, endast ifrågasätta.
Hmm... :va

Fenix skrev:
2342990Ok, vad är det nu för dårar som röstar på Sverigedemokraterna?
Dårförklara är ju i princip samma sak som idiotförklara.

Sådär... då har jag haft mitt roliga. :D

Ni som röstar blankt ska inte heller klaga på saker som är fel i samhället.
Om man inte gillar hur regeringen sköter sig, så röstar man för ett regeringsskifte, även om man inte gillar nåt enskilt parti speciellt mycket.

Blankt = ingen förändring.

Ha nu så kul, innan tråden spårar ur å tas bort. :hej

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
FYI:
Swedie bestämde för ett tag sedan att politik inte ska diskuteras innan valet då dessa trådar spårade ur.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...