Fenix skrev:2343228Menar du på fullaste allvar efter det att du har läst Piratpartiets (försök till) manifest och partiprogram ämnar lägga din dyrbara röst på dem?
Det här är I-ländernas baksida, man lägger sin röst på saker som bara gynnar t.ex. ens fildelningsbehov. Vad har man för glädje av det om 15 år när t.ex. din sons skola är urusel, men han kan tanka hem filmer fritt.
Greppa verkligheten, i andra länder dör folk för sin rätt att rösta och du vill lägga din röst på något så tunt som Piratpartiet...
/Fenix
inlägg som det där är varför politiska debatter på SH bör förbjudas (om det inte redan är det ). Att idiotförklara någon för dess politiska åsikt är att idiotförklara sig själv
För övrigt skiter jag FULLSTÄNDIGT i allt som politik heter, då allt som sagt bara är finputsade lögner. Läste till exempel någonstans att i en hel del kommuner där Moderaterna fick makten höjdes kommunalskatten, tvärtemot vad som fanns med bland vallöfterna. Visst, jag kanske är cynisk, men jag ser verkligen ingen vits att stödja ett system jag har i princip noll förtroende för samt där mina chanser att påverka de facto är ytterst begränsade (förutom att välja ett av 7 partier med samma skitsnack). Som ung och dum är det mitt prerogativ att jävlas med "the system", och därför tänker jag med allra största sannolikhet rösta på det "tuna" Piratpartiet, att jag dessutom kanske slipper bli förföljd av Bodströms kommande "big-brother" samhälle är bara ett plus