Hur roligt att köra "långsamt" med Sporthoj?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Umm, en Daytona 675 är ju en tämligen extrem sportis om man tänker till sittställning och "exakthet" (som om det skulle vara ett problem, vill jag att det skall svänga, så skall det fan svänga med...).

/J

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Vill du ha extra "tråkigt" (baserat på uttrycker "strypt") kan du ju strypa en 600. elr nånting annat...

Mvh

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ok en daytona 675 piskar de andra rätt bra men en äldre kan fås till en rätt bra försäkringspremie (beroende på ålder)

Ehum..? 675:an kom 2006. Du tänker på TT600:an, det är en helt annan hoj. Som att jämföra en gammal CBR600F och en CBR600RR typ. Det är olika ligor.

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
mycket gnäll åt båda det ena åt det andra hållet här,,, vi kan väl ta upp tråden igen om 5 år så ser vilka som lever o vilka som inte gör det,,,,,mina chanser är väl 40 för 60 mot, för ja ä realist. spelar ingen jävla roll vad du kör.......tanken med mc är väl att det inte ska vara som att köra bil, buss el nåt annat, sporthoj el ej. kör sakta kör fort alla gör sina egna beslut

Tönt-Danne

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
2006 Suzuki sv650s
Tack för alla schyssta svar!
Jag har även funderat på en suzuki sv650, verkar vara roliga hojar. Men jag vill så hemskt gärna ha en sporthoj. Bara att få äga och köra sin drömhoj vore en sådan fantastisk känsla. Frågan är bara om denna kännsla överstiger den känsla av att köra en bättre lämpad hoj till fiskörning. Men jag känner att jag bara måste köpa ninjan. Sen får jag isåfall byta om den verkligen inte passar..

PS jag kollade med försäkring, 7000 skulle de ha trafik. (jag är 22) Var inte det allra blodigaste ändå. Vad betalar ni för 90+tals sporthojar?

Last edited:

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
Jag har även funderat på en suzuki sv650, verkar vara roliga hojar. Men jag vill så hemskt gärna ha en sporthoj. Bara att få äga och köra sin drömhoj vore en sådan fantastisk känsla. Frågan är bara om denna kännsla överstiger den känsla av att köra en bättre lämpad hoj till fiskörning. Men jag känner att jag bara måste köpa ninjan. Sen får jag isåfall byta om den verkligen inte passar..

PS jag kollade med försäkring, 7000 skulle de ha trafik. (jag är 22) Var inte det allra blodigaste ändå. Vad betalar ni för 90+tals sporthojar?

betalar ca 3500 per år halv förs,,ja är 40 och bor i nkpg o har 90 tals racer typ 93,,,ganska billigt för hoj med 180 hk:tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

Köp den hojen du vill ha, har du råd att försäkra, äga och köra den - kör.
Är du inte nöjd går det alltid att kränga, men bågar handlar inte om att vara förnuftig - det är känslan. :yoparty

Man lever bara en gång. Gå inte på tramset att sporthojar kör man ihjäl sig direCkt på, och det GÅÅÅÅR inte att köra någorlunda lagligt, det är inga problem alls (alla bågar går "för" fort).

/J

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
En sporthoj är inte byggd för allmäna vägar. Har insett det nu, älskar att ligga och nöta på bana men det funkar inte att köra så på vanliga vägar och ska man(jag) ha kul på hyfsat säkra vägar med en sporthoj så blir farten 170+ iaf...
Så har nu börjat kolla på naknare modeller som faktiskt är kul och känns snabba även under 100... fan vad tråkig man har blivit. Får kanske bli en banhoj också för att väga upp.

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
tycker du frågar helt i onödan...som jag förstår det så gillar du hojen så skarpt så att du bara måste ha en sån..klart dom går köra sakta med oxå. Bara å handla!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024