DrZeto skrev:Läs på sidan, kolla på filmsnuttarna, så fattar du nog vad jag menar
Nopp... men berätta gärna..
Okej hjälmen är inte dålig men gör likadant med en ogk eller arai..? skulle de inte klara detta?
DrZeto skrev:Läs på sidan, kolla på filmsnuttarna, så fattar du nog vad jag menar
Lorge skrev:Är väl så att plast studsar mer mot asfalten är andra material som används i hjälmar?
Pålle skrev:Du har fel. Endast billiga (dåliga) hjälmar är tillverkade av någon sorts plast.
/Joakim
AleX skrev:Godmorgon...
antingen så va du ironsik eller så... så...
det finns "frigolit i hjälmarna men skalet är av just de som de heter glasfiber, plast, stål.. ja du fattar..
så va menar du med plastsnacket´?
Precis!CALLAHAN skrev:Far din får väl köpa en nya Raid II till dig!!
Det minsta man kan begära!!
PacMan skrev:Är det verkligen så att en plasthjälm studsar så mycket "bättre" än en glasfiberhjälm att plasthjälmen blir farligare av den anledningen? Nån som har några bevis för eller emot?
AleX skrev:Godmorgon...
antingen så va du ironsik eller så... så...
det finns "frigolit i hjälmarna men skalet är av just de som de heter glasfiber, plast, stål.. ja du fattar..
så va menar du med plastsnacket´?
Herregud, du måste göra dig till..Gulleplutt skrev:hej du glade NOVIS....det är PLAST å i vissa fall blandar man i någon % av någon fiber som gör hjälmen lite styvare. Tex glas eller kol fibrer. Det är dock PLAST PLAST PLAST PLAST och åter PLAST.
Mvh Gulleplutt
R2 skrev:Herrgud, du måste göra dig till
eller har du verkligen fattat det så helfel?
sämre koll på nått har jag aldrig sett. :kocko
Du kan inget om en hjälms uppbyggnad, materialens egenskaper, en hjälms syfte och funktion vid islag mm..Gulleplutt skrev:Vad är det jag har fattat fet?
Berätta för mig så jag kan lära mig.
R2 skrev:Du kan inget om en hjälms uppbyggnad, materialens egenskaper, en hjälms syfte och funktion vid islag mm..
kort sagt, vet du inte vad du snackar om så säg inget.
rulla ihop en plastpåse?
du ska nog köpa en norsk hjälm, en strumpa, den går inte sönder om man släpper den från 200meter..
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |