Hur säker från insyn är internationell skype-video?

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Är utomlands nu och kom under en explicit videosession med min tjej hemma (privat dator till privat dator med trådlös router med aktiverad säkerhet) på det här med FRA vilket lade sordin på det hela. Fan. Kan nån obehörig kolla/hacka det eller? Sparas det?

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jo, men det är lugnt. Jag lovar att inte sprida det vidare! :tummenupp

************Skall väl vara ganska lugnt, egentligen. Allt går att knäcka men Skype skall inte tillhöra det lätta att ta sig igenom.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Den videon ligger ute på nätet om en vecka, men var inte orolig, första veckorna ligger den på en betalsite, sedan kör dom den som gratis prewiew ett tag, och slutligen drunknar den i utbudet i piratbukten...

FRA måste ju också få in stålar någonstans.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Den videon ligger ute på nätet om en vecka, men var inte orolig, första veckorna ligger den på en betalsite, sedan kör dom den som gratis prewiew ett tag, och slutligen drunknar den i utbudet i piratbukten...

FRA måste ju också få in stålar någonstans.

sportis i sitt esse ser jag. :tummenupp nån som seriöst har koll?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
sportis i sitt esse ser jag. :tummenupp nån som seriöst har koll?

Du kan vara relativt lugn, det transporteras så oerhört mycket data i kablarna att inget sparas per default och det finns tusentals andra videostreamar att glutta på för den som eventuellt skulle finna den intressant.

Men för säkerhetsskull kan jag granska den åt dig ;)

Vad blev det för namn på hunden?

NATP

Not A Team Player
Gick med
26 Jan 2009
Hoj
Suzuki GSF 600 Bandit -98, yamaha dt 125, R1 -03
Lägg ute en kopia på samtalet här så kan vi avgöra om det är något som intresserar krigsmakten.

Att någon skulle hacka Titan är inte särskilt troligt. Då basen inte ens har direkt anslutning till nätet och krypteringen får de flesta hackers att gråta och ta livet av sig. Sen sparas inte all internettrafik, både pga ointrese och att det skulle vara nästintill omöjligt.

Men det är klart, cybersexar du mycket med Bin laden finns ju risken att det kan granskas.

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Ja. Allt kan hackas.

Men sannolikheten att någon lägger ner någon tid på att hacka din eller din bruttas dator för att se lite mattäterskor är ganska obefintlig då det finns brilljarders gratis filmsnuttar ute redan.

NATP

Not A Team Player
Gick med
26 Jan 2009
Hoj
Ja. Allt kan hackas.

Men sannolikheten att någon lägger ner någon tid på att hacka din eller din bruttas dator för att se lite mattäterskor är ganska obefintlig då det finns brilljarders gratis filmsnuttar ute redan.

Det är omöjligt att hacka en databas som inte direkt är kopplad till nätet. Självklart kan man ju springa in på FRAs bas i värsta rambostil och kriga ner alla som försöker stoppa dig. Med tanke på hur fjolligt Svenska försvaret börjar bli är det väl nästan möjligt :D

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Du kan vara relativt lugn, det transporteras så oerhört mycket data i kablarna att inget sparas per default och det finns tusentals andra videostreamar att glutta på för den som eventuellt skulle finna den intressant.

Men för säkerhetsskull kan jag granska den åt dig ;)

Vad blev det för namn på hunden?

Lutar väl åt Ante, och skiter eg. i det för är aldrig hemma. Rossi hade varit blasfemi för hunden är sjukt slapp + rädd för allt, småfåglar inkluderat.

Nu vet ju jag att i det oerhörda överflöd p-siter som finnes gider väl ingen hacka mej. Frågan var om det går, men det verkar solitt.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Det är omöjligt att hacka en databas som inte direkt är kopplad till nätet. Självklart kan man ju springa in på FRAs bas i värsta rambostil och kriga ner alla som försöker stoppa dig. Med tanke på hur fjolligt Svenska försvaret börjar bli är det väl nästan möjligt :D

Databaser hit och dit.. All trafik över nätet kan ju avlyssnas och därmed dekryptras och "tittas" på. Men sanolikheten att en Svensson blir avlyssnad / hackad / whatever är ju ganska liten.

Annars har du helt rätt.

NATP

Not A Team Player
Gick med
26 Jan 2009
Hoj
Databaser hit och dit.. All trafik över nätet kan ju avlyssnas och därmed dekryptras och "tittas" på. Men sanolikheten att en Svensson blir avlyssnad / hackad / whatever är ju ganska liten.

Annars har du helt rätt.

Jo, men nu frågade trådskaparen om det fanns chans att FRA spelade in deras cyberbögsex och att någon i sin tur skulle skulle hacka Titan för att kolla på det. Det är på gränsen till omöjligt.

Dock håller jag med dig om att all trafik över nätet kan "avlyssnas och dekrypteras". Störst chans är det väl att någon på TS bredbandsleverantör vill rycka i dasen framför någon amateur-video

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...