Hur sätter man på golvvärmen?!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Man måste elda för att få värme..

Jag testade en sån här. Varmt blev det men dock fula märken i dom möbler som jag fortfarande kunde identifiera...

flamethrower.jpg

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Orkar inte läsa hela tråden men uppenbarligen är det någonting som stoppar flödet. Gissningsvis är det ventilerna med de gula handtagen, det är mycket vanligt och väldigt enkelt att åtgärda. Tappa av vattnet och koppla förbi dessa, fyll upp systemet med vatten och lufta ordentligt. Nu har du värme.
Lycka till :hej

Du skulle ju iofs kunna testa att öppna kranarna också, men det är ett långskott och det bör egentligen utföras av en certifierad rörmokare.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Nu har jag ju inte läst hela tråden men du kan ju testa att öppna de gula ventilerna folk talar om, eventuellt även trycka på play på en pump. Funkar inte det, ring 118118.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Enligt min erfarenhet är det väldigt sällan som det är de gula ventilerna som är problemet. Jag tycker han ska lyfta golvet och kontrollera så att det inte är stopp i ledningarna någonstans. Först när han verifierat att det inte är något stopp kan han testa att öppna de gula ventilerna.

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Tack för alla snabba svar!

:hej

De gula vredet gick tyvärr inte att rubba. Hyresvärdens instruktioner var att försiktigt (!) vrida på de fyra skalorna som visar liter/minut.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nej nej nej! Han yrar i nattmössan. Allt ska skruvas fullt. Befinns dom gula ventilerna vara i behov av service som dom i ditt skåp måste dom rivas ner och servas.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tack för alla snabba svar!

:hej

De gula vredet gick tyvärr inte att rubba. Hyresvärdens instruktioner var att försiktigt (!) vrida på de fyra skalorna som visar liter/minut.

Nu är jag hyfsat övertygad om att du trollar, men.

Det är inte ditt jobb att få igång värmen, inte heller ditt jobb att sabba balansen i systemet.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Gula ventiler kan vara knepiga, de röda brukar vara mindre känsliga. Jag har lång erfarenhet som hantverkare, och jag jobbar med olika färg på ventiler hela dagarna.

Släng skiten och sätt dit ett par riktiga teflonbelagda röda istället.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Det är inte ditt jobb att få igång värmen, inte heller ditt jobb att sabba balansen i systemet.

Radare trollar ALDRIG:fakta

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Att vrida skalorna är alltid ett bra tips. Som exempel så när jag är ute och bombkör så brukar jag vrida mätartavlan så att visaren pekar på 70 fast jag håller 200 och så tar jag ett foto på det. Då har jag fullt hållbara bevis när jag sitter i rätten efter att polisen spikmattat mig i diket.

Och samma sak lär ju gälla på värmen. Visar skalan 40 kubik i sekunden känns det varmt om fötterna. :fakta

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr

Nä, jag är faktiskt helt allvarlig. Värdinnan rådde mig att vrida på skalorna (fast bara lite) för att justera värmen.

:rofl

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...