Hur se Skavlan i efterhand?

• Thread starter Merovingian
  • Start date

Merovingian

Guest
Eftersom jag inte äger någon TV, läser någon dagstidning eller ens lyssnar på radio passerar många program mitt vetande onoterat förbi.
Jag var dock inne på SVT Play nu och rotade runt och "skulle bara kolla vad det där Skavlan var för något" och började titta på ett samlingsavsnitt med klipp från det bästa från säsongen som varit, och där sitter några av mina absoluta favoritmänniskor genom tiderna tillsammans med en massa andra gyllene personer som skrattar och har sig. Eftersom SVT inte har sina program uppe en längre period än motsvarande en vanlig Svensson-semester så fanns det bara något enstaka avsnitt att se. Jag vill kort sagt begå våldsbrott mot mig själv för att ha missat detta program. Jag har sonderat torrentsajter och jag har försökt utröna något annat sätt att se programmen, dessvärre utan resultat.
Hur i helsefyr ska jag göra för att se programmet nu när det väl är sänt?
Ringa SVT och muta någon studiotekniker att bränna DVD'er?
Finns det något sätt över huvud taget förutom att vänta tills det går i repris om 20 år?

Last edited:

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
Om det är en SVT produktion kan du köpa programmet på DVD för 2500kr/avsnitt :tummenupp

Om du är rik så.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Samma situation här, en hel del intressanta personer har varit med onekligen! SVT verkade ju bara ha avsnitt 11 & 12 uppe....

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det kan vara första och sistaa gången det här sägs, men Norge är ett föregångsland...

Dom lägger ut sina program som torrenter på http://video.nrkbeta.no/torrents/

Varför kan inte SVT göra samma sak, dom som vill ha programmen blir delaktiga i att sprida dom till andra och programmen finns tillgängliga så länge någon vill sprida dom.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Det kan vara första och sistaa gången det här sägs, men Norge är ett föregångsland...

Dom lägger ut sina program som torrenter på http://video.nrkbeta.no/torrents/

Varför kan inte SVT göra samma sak, dom som vill ha programmen blir delaktiga i att sprida dom till andra och programmen finns tillgängliga så länge någon vill sprida dom.

Jag kanske är dålig på något sätt men jag hittar inte Skavlan på den sidan.

Finns dock fullt av Skavlan avsnitt på en regtracker jag är med på men det hjälper ju inte TS.

(Här kan du se alla scenereleaser som finns, sen är det bara att försöka hitta dom någonstans, du kan inte ladda ner dom här dock. http://www.orlydb.com/?q=skavlan)

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag kanske är dålig på något sätt men jag hittar inte Skavlan på den sidan.

Finns dock fullt av Skavlan avsnitt på en regtracker jag är med på men det hjälper ju inte TS.

(Här kan du se alla scenereleaser som finns, sen är det bara att försöka hitta dom någonstans, du kan inte ladda ner dom här dock. http://www.orlydb.com/?q=skavlan)

Näe, inte Skavlan, eftersom det inte sänds av NRK, jag ville bara vis så mycket bättre NRK har löst problemet med folk som vill se saker i efterhand.

Varför fjanta på med "Webbtv" i dålig kvalitet, när man kan lägga upp programmen som högupplöst torrent och låta folk se det när/var/hur dom vill, i fullskärm på datorn eller i fullHD på sin TV.
(nu har inte NRK sänt så mycket full HD än...)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Enligt wiki_
Den första säsongen producerades enbart av SVT, men sändes dagen efter i NRK under namnet Skavlan møter Sverige, från den andra säsongen producerade SVT programmet tillsammans med NRK. Den fjärde säsongen kommer att produceras av Monkberry som ägs av programledaren Fredrik Skavlan[1].

Hade SVT ägt talkshowen så hade den funnits online.
-Eventuell copyrightad musik

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...