Hur ser det ut bakom ert trumset?

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Rodentboy skrev:
Jo, han är ganska självskriven faktiskt..

Har inte varit insatt i Dream Theater de senaste 4-5 åren..det sista jag lyssnade på med dem var Faaling into infinity..helt okej skiva iofs.

Har han så jäkla stort set nu? Det är väl inte mycket mer än 6 pukor och 10 cymbaler eller nåt va??

Har för mig att Terry Bozzio´s set, när det var som störst, hade 16 pukor, knappt 40 cymbaler, 4 kaggar, 4 hi-hats och en modifierad gong-gong som ride...DET...är stort mina vänner..

Han har ganska maffigt set nu

Här är en bild på hans "Purple Monster" set och en bild på han projekt "Siamese Monster" :tummenupp
 

Bifogat

  • Mike Portnoys Siamese Monster-Drum-kit.jpg
    Mike Portnoys Siamese Monster-Drum-kit.jpg
    87.5 KB · Visningar: 119
  • Purple Monster.jpg
    Purple Monster.jpg
    39.4 KB · Visningar: 206

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
TheDude skrev:
Han har ganska maffigt set nu

Här är en bild på hans "Purple Monster" set och en bild på han projekt "Siamese Monster" :tummenupp

Sweet...lite gay att färgmatcha pedalerna med resten va??:D

Nog för att jag är prylbög av rang, men jag begriper inte tanken bakom hans "siamese monster"? Om man vill ha två set att spela på så kan man ju göra som Neil Peart på turnén för Hold your fire. Ta en stor roterande platta och sätt ett trumset framtill o ett bak...
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
Rodentboy skrev:
Sweet...lite gay att färgmatcha pedalerna med resten va??:D

Nog för att jag är prylbög av rang, men jag begriper inte tanken bakom hans "siamese monster"? Om man vill ha två set att spela på så kan man ju göra som Neil Peart på turnén för Hold your fire. Ta en stor roterande platta och sätt ett trumset framtill o ett bak...

Lite gay-varning är det nog, hehe...speciellt eftersom ingen annan ser det när han spelar live :D

Jag har också suttit och tänkt lite på tanken bakom "siamese monster", men jag har inte kommit något vidare bra svar :confused:

Coolt! Två set på en roterande platta lät ju som en grej man måste se :D

Har du föressten sett bilden på Alex Van Halens set där han använder 4 baskaggar? Helt onödigt egentligen enligt mej, men det såg fräckt ut, hehe!
 

Bifogat

  • Eddie Van Halen.jpg
    Eddie Van Halen.jpg
    43.7 KB · Visningar: 107

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
TheDude skrev:
Lite gay-varning är det nog, hehe...speciellt eftersom ingen annan ser det när han spelar live :D

Jag har också suttit och tänkt lite på tanken bakom "siamese monster", men jag har inte kommit något vidare bra svar :confused:

Coolt! Två set på en roterande platta lät ju som en grej man måste se :D

Har du föressten sett bilden på Alex Van Halens set där han använder 4 baskaggar? Helt onödigt egentligen enligt mej, men det såg fräckt ut, hehe!

Jo då..kika lite närmare på Bozzio´s set så ser du ytterligare en kagge nere i vänstra hörnet..sitter en slang kopplad till pedalen där så han spelar ju på den från stolen..lite coolt..tror han hade 6-7 pedaler eller nåt...

Ska se om jag kan ha nån bild på Neils Set. Jag har det på video iallafall..:)
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Svårt att hitta bilder på just det setet, men här är en tidigare bild...lite sköna prylar här också.
 

Bifogat

  • neil3.jpg
    neil3.jpg
    59.7 KB · Visningar: 54

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Rodentboy skrev:
Svårt att hitta bilder på just det setet, men här är en tidigare bild...lite sköna prylar här också.
har en filmsnutt på ca:20mb med Tony Royster.jr som 12-åring. fy fan vad grym han är på trummor.
Ni kanske har sett den och har ni inte det så vet jag inte hur jag kan lösa det ändå,sådeså,,,nån annan som vet kanske ????
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Turture skrev:
har en filmsnutt på ca:20mb med Tony Royster.jr som 12-åring. fy fan vad grym han är på trummor.
Ni kanske har sett den och har ni inte det så vet jag inte hur jag kan lösa det ändå,sådeså,,,nån annan som vet kanske ????

Man kan nog hitta den genom de flesta nedladdningsprogram skulle jag tro.

Kommer ihåg första gången jag kollade på den..satt och blev rätt irriterad över hur jävla duktig han var. Vissa föds verkligen för att göra en sak...sjukt duktig kille.
 

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Rodentboy skrev:
Man kan nog hitta den genom de flesta nedladdningsprogram skulle jag tro.

Kommer ihåg första gången jag kollade på den..satt och blev rätt irriterad över hur jävla duktig han var. Vissa föds verkligen för att göra en sak...sjukt duktig kille.
Jag tänkte närmare på om det var nån som kunde hjälpa mig att lägga upp den här. Jag har den själv allstå.. men visst är det knäckande å se en sån liten kille med sån gryyym kordination.Har du lyssnat nåt mer nu när han har blivit äldre? Har änna ballat ur lite eller?Men så blir det väl med dom flesta onanister oavsett instrument.
 

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Förresten kanske du Rodentboy har ett bra svar på mitt tidigare inlägg ang,
mitt gretschset??
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Ni får kalla mig tråkig, men största trumgurun när man började var faktiskt Lasse!!! :yoparty

JAG tycker att han fortf. rockar. Inte allt för svåra fill o grejor han kör med heller. Nyaste skivan inte inräknad, har inte lyssnat på den. tacka vet jag "...and justice for all"
 

Bifogat

  • Lars Ulrich.jpg
    Lars Ulrich.jpg
    135.4 KB · Visningar: 83

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Jag sålde mitt trumset för många år sedan för att jag skulle ha pengar till en ny snowboard! :kocko
Det var ett skitsnyggt Pearlset i röd pärlemormetallic och jag ångrade mig länge och väl att jag sålde det. Bakom låg det mest spån och avslagna trumstockar samt en Ludwig koskälla och ett par vispar. Fan alltså...man borde köpa ett nytt set men grannarna skulle nog inte uppskatta om jag satt och slamrade i lägenheten! :yoparty
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Fan! Jag måste få upp bilder på mitt sonor-sett som lihher nerptockat för tillfället.

dubla kaggar och värdsfräsh lack! :kär
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Turture skrev:
Förresten kanske du Rodentboy har ett bra svar på mitt tidigare inlägg ang,
mitt gretschset??

Nja...svårt att säga något om det när man bara vet att det är ett Mörkrött Gretsch. Vad är det för storlekar, hardware..har du inga bilder på det?

Gamla trumset kan ju kosta allt från 500:- till 50.000:-. Så det är inte helt lätt att säga nåt alls om det än så länge..:)
 

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Gamla trumset kan ju kosta allt från 500:- till 50.000:-. Så det är inte helt lätt att säga nåt alls om det än så länge..:)[/QUOTE]jag förstår det mycke väl
och det var inte meningen att framstå som en idiot.Jag tänkte bara om det kanske överlag var så att gamla set som tex gretsch mfl var eftertraktade
och frågade därför dig som verkar ha rätt bra koll på läget.
ska försöka återkomma med mer info och ev bilder så kanske du kan hjälpa mig.
det fanns alltså även billiga gretsch?? skitschysst om du kunde hjälpa mig.
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Jag vet faktiskt inte så jättemycket om vintagetrummor, men de man sett ute till salu brukar ju ligga runt 10-15k och uppåt. Det finns ju säkert ett gäng samlare som kan betala bra för såna set, men då är ju nackdelen med ditt set att ditt saknar originalvirveln, men en marknad finns det ju alltid för märken som Gretsch, Rogers, Slingerland, Ludwig osv...
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top