Ziarro
Highway To Hell
Står det så i brottsbeskrivningen?
Vad kostade det?
"Förargelseväckande beteende genom offentlig urinering" tror jag det står. 800 kronor kostade det.
Står det så i brottsbeskrivningen?
Vad kostade det?
"Förargelseväckande beteende genom offentlig urinering" tror jag det står. 800 kronor kostade det.
Men det var väl värt det?
Men det var väl värt det?
Crash_rider håller på fortfarande att skriva sen första inlägget skapades.
Fördelen med att ha blivit gammal är att allt är preskriberat.
Men jag har ju alltid varit säkerhetsklassad i olika nivåer så uppenbarligen har det jag möjligen kan ha gjort inte varit så hemskt.
Men man får nog reda på varför man plötsligt sopar hangargolvet istället för att flyga 39, t ex.Nej, ÅAS brukar man väl inte få sparken från ett säkerhetsklassat jobb för att man drar på sig något sedan man väl är anställd, om det inte är väldigt allvarligt/berör tjänsten.
Jo, faktiskt, eftersom granskningen görs om varje år, så har man gjort något fuffens, eller kriterierna har ändrats, så står man till arbetsmarknadens förfogande. Och det handlar inte bara om det är sånt som berör tjänsten.Nej, ÅAS brukar man väl inte få sparken från ett säkerhetsklassat jobb för att man drar på sig något sedan man väl är anställd, om det inte är väldigt allvarligt/berör tjänsten.
Jo, faktiskt, eftersom granskningen görs om varje år, så har man gjort något fuffens, eller kriterierna har ändrats, så står man till arbetsmarknadens förfogande. Och det handlar inte bara om det är sånt som berör tjänsten.
BR är bara en del... Det verkligt intressanta är MR (misstanke-registret). Där står saker som inte alltid kan bevisas men som ligger till grund för spaning eller extra kontroll vid lämpliga tillfällen.
Det är länge sen man beställde förseglade kuvert från polisen, fick dom hem och sen skickade dom vidare Nu godkänner man bara med BankID, och så sköts det där automagiskt i bakgrunden. Och ja, dom gör kontinuerliga bakgrundskontroller, men även där finns ju den mänskliga faktorn som kan missa att göra det, för att man är lat, har bristande rutiner eller bristande säkerhetskultur i organisationen.Måste man då beställa ut ett nytt utdrag varje år och ge till arbetsgivaren, eller får arbetsgivaren beställa ut det sedan man är anställd?
Jag har aldrig hört talas om det, men såklart förekommer det på strängt säkerhetsklassade jobb.
Annars tycker jag ofta man ser folk som avslöjas med en massa skit i registret som har olämpliga jobb att det försvaras med "Utdrag görs bara vid anställning, vad som händer sedan får inte vi reda på automatiskt"
Mytomani är inte olagligt.@Klockringaren
Vad har vi på menyn?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum