grandmaster
Radical Riders
den blev ju ganska intressant denna tråden ändå.
Som med alla andra sporter så börjar alla från botten för att sedan arbeta sig upp i olika takt.
Vissa är helt enkelt naturliga o blir uppklassade innan första säsongen är över, andra kämpar i flera år med eller utan att han någon ambition till uppklassning.
I racing finns det bara en sak som räknas: resultat. Hur skulle det se ut om någon raggar spons på ngr miljoner (eller vinner på Lotto) och bränner cyklar som om de vore gratis och ändå blir hopplöst sist på en A-licens som är tveksamt införskaffad.
Tja, det var väl ganska självklart.
Men jag tycker att det är viktigt att ha ett reglemente som tillåter ett brett startfält. Även om det är stor klasskillnad på NSB o Rookie-racing tycker jag att det är viktigt att förare skolas på något sätt. Detta för att ge en högre klass på eliten, för de som verkligen kan köra.
Att sedan skapa en klass under lingonserien tror jag mest blir ett skämt MEN detta innebär ju inte att det inte finns utrymme för en klass där även den något mindre ambitiösa åkaren iaf. kan ha kul.
Lika mycket som vi skall försöka locka fler nya förare till sporten tycker jag att det är minst lika viktigt att kunna ta hand om de unga talanger som visar lite vilja och ambition. Vi i Sverige måste övervinna vår stora avundsjuka och kunna glädjas åt att det finns en o annan som verkligen är duktig.
Vad är det jag vill säga med detta? Tja, de som vill satsa skall få det och de kommer vidare men det skall heller inte hindra resten från att ha sjukt kul utan att för den sakens skull gå på vatten och bröd.
Som med alla andra sporter så börjar alla från botten för att sedan arbeta sig upp i olika takt.
Vissa är helt enkelt naturliga o blir uppklassade innan första säsongen är över, andra kämpar i flera år med eller utan att han någon ambition till uppklassning.
I racing finns det bara en sak som räknas: resultat. Hur skulle det se ut om någon raggar spons på ngr miljoner (eller vinner på Lotto) och bränner cyklar som om de vore gratis och ändå blir hopplöst sist på en A-licens som är tveksamt införskaffad.
Tja, det var väl ganska självklart.
Men jag tycker att det är viktigt att ha ett reglemente som tillåter ett brett startfält. Även om det är stor klasskillnad på NSB o Rookie-racing tycker jag att det är viktigt att förare skolas på något sätt. Detta för att ge en högre klass på eliten, för de som verkligen kan köra.
Att sedan skapa en klass under lingonserien tror jag mest blir ett skämt MEN detta innebär ju inte att det inte finns utrymme för en klass där även den något mindre ambitiösa åkaren iaf. kan ha kul.
Lika mycket som vi skall försöka locka fler nya förare till sporten tycker jag att det är minst lika viktigt att kunna ta hand om de unga talanger som visar lite vilja och ambition. Vi i Sverige måste övervinna vår stora avundsjuka och kunna glädjas åt att det finns en o annan som verkligen är duktig.
Vad är det jag vill säga med detta? Tja, de som vill satsa skall få det och de kommer vidare men det skall heller inte hindra resten från att ha sjukt kul utan att för den sakens skull gå på vatten och bröd.