freddexwing
дьявол
Kamikaze kid skrev:2096301Det är engelska och betyder fritt översatt "Dra inte för hand"
/Patrik
He he he he...
Det var fan humor det...
//Fredde
Kamikaze kid skrev:2096301Det är engelska och betyder fritt översatt "Dra inte för hand"
/Patrik
freddexwing skrev:2096298Varför står det "Do not handtighten!" på de flesta oljefilter?
Gixxran skrev:2092340
Jag förstod allt utom varför jag skulle varmköra hojen först.. är det för att oljan tunnas ut då eller?
JohanL skrev:2097562Det måste jag erkänna att jag har missat. Däremot har jag på flera ställen läst "Do not overtighten" och "Tighten only by hand".
Men jag erkänner gärna att jag har fel om du ger mig en chans att få läsa det själv!
Kan du ge mig ett exempel på ett oljefilter det står så på?
Eller åtminståne ett hojmärke vars orginalfilter har den texten?
Skruva lugnt!
/Johan
freddexwing skrev:2096298Varför står det "Do not handtighten!" på de flesta oljefilter?
/fredde
JohanL skrev:2098107Du har övertygat mig! Tackar, då har jag lärt mig nå´t idag också!
Men, borde det inte ha stått i stället för:
Att:
Varför står det "Do not handtighten!" på nyare sportmotorcyklars högmomentsoljefilter? (Eftersom det är vad du bevisar i trådarna du refererar till).
Vidare har jag för mig att Gixxrans GSXR750 -92 inte har ett sådant. Men det är inget jag tänker svära på.
/Johan
freddexwing skrev:Risken är väl om någon läser och tar förgivet att det generellt går bra att dra för hand, det är mer undantag än regel att det går.... *snipp* ....är att läsa på kartongen!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|