on/offroad
Bannad
Tog en repa på Bulten en solig dag i veckan, jubileumsturen i år. Vid växthusen i Tungelsta hamnade jag bakom en polisbil (vilket är min favorit position när det gäller polisbilar). Hur som helst följde jag bilen in på Bulten då den plötsligt svängde av upp vägrenen/grussträngen, var på jag kör om. Min första tanke var att nu följer de mig istället, men döm om min förvåning när de backar in bushen på någon ko stig & parkerar bilen. Man anar bara fronten på bilen om man kommer från motsatt håll då träd & buskar maskerar den väl. Aha en ny snut taktik, tänker jag.
Nu till problemet på bulten möter jag ett antal hojar var av 2 ligger över körkortsgränsen, milt sagt. Då jag försöker uppmärksamma dem om att det är en snutkontroll längre fram funkar det inte. Jag provar att ljustuta & de blinkar glatt tillbaka, jag försöker signalera sänk farten genom att föra handen/handflatan upp & ner, varpå de glatt vinkar tillbaka. Båda brände glatt vidare i samma hastighet.
Fråga hur signalerar man snut kontroll/razzia? Med bil är det ju ljustuta som gäller men på hoj? Det finns ju även andra orsaker till att man vill uppmärksamma någon om fara som vilt på vägen, grus bil har vält .. you name it
Jag råkade själv ut för ett dråpligt missförstånd på Bogesundsvägen, för något år sedan. Innan de förstörde vägen med makadam. Jag var ute & körde men tyckte att det var ovanligt tomt på hojar, men tänkte inte mer på det. Tillslut mötte jag en hoj som sänkte farten föraren pekade upp mot himlen, jag fattade inget & ruskade på hjälmen. Han blev då ivrig gjorde korstecken & pekade mot himlen igen, jag ruskade på hjälmen igen & tänkte jävla dåre. Men jag mins att jag höll uppsikt efter helikoptrar, om det var det han menat. Till jag senare, på torget, fick reda på att en kille hade kört ihjäl sig kvällen innan & att man av respekt bestämt att inte köra vägen under dagen. Jag begick ovetande ett helgerån. Men hur skulle jag veta det jag hyrde ju bara en stuga i Vaxholm.
Fråga hur hjälper man en vild broder att behålla lappen?
Nu till problemet på bulten möter jag ett antal hojar var av 2 ligger över körkortsgränsen, milt sagt. Då jag försöker uppmärksamma dem om att det är en snutkontroll längre fram funkar det inte. Jag provar att ljustuta & de blinkar glatt tillbaka, jag försöker signalera sänk farten genom att föra handen/handflatan upp & ner, varpå de glatt vinkar tillbaka. Båda brände glatt vidare i samma hastighet.
Fråga hur signalerar man snut kontroll/razzia? Med bil är det ju ljustuta som gäller men på hoj? Det finns ju även andra orsaker till att man vill uppmärksamma någon om fara som vilt på vägen, grus bil har vält .. you name it
Jag råkade själv ut för ett dråpligt missförstånd på Bogesundsvägen, för något år sedan. Innan de förstörde vägen med makadam. Jag var ute & körde men tyckte att det var ovanligt tomt på hojar, men tänkte inte mer på det. Tillslut mötte jag en hoj som sänkte farten föraren pekade upp mot himlen, jag fattade inget & ruskade på hjälmen. Han blev då ivrig gjorde korstecken & pekade mot himlen igen, jag ruskade på hjälmen igen & tänkte jävla dåre. Men jag mins att jag höll uppsikt efter helikoptrar, om det var det han menat. Till jag senare, på torget, fick reda på att en kille hade kört ihjäl sig kvällen innan & att man av respekt bestämt att inte köra vägen under dagen. Jag begick ovetande ett helgerån. Men hur skulle jag veta det jag hyrde ju bara en stuga i Vaxholm.
Fråga hur hjälper man en vild broder att behålla lappen?