hur ska ja göra???

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhankmo, Finland
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Re: Asså det är inte sant! Hur???

Myzze skrev:
Var är strypningen ?? Jag har gjort följande:
Kollat trottle stop ( fanns inget )
Kopplat in variabla avgasporten
Kollat förgasare
Kollat luftburk
Kollat avgas
Kopplat väck en varvtalsbegränsare
Hittar inte någon CDIbox... =/ har kollat hela cykeln.

resultatet av detta är: i neutralen varvar den fullt ut
men när man kör varvar den bara ca 8000 rpm.

Va e det som ska göras?! :(

Den kanske är drevad?
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Re: Re: Asså det är inte sant! Hur???

KawaF3771 skrev:
Den kanske är drevad?



ja den är drevad... men den är nerdrevad.. så just nu ger den bara ca 100 km/h
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
????

är det ingen som har eller har haft en aprilia rs 125 -97 ?
som vet hur f*n man ska göra? är så less på det nu... :/
mår f*n dåligt av det
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
know the feeling.........känns bara piss, kan knappt sova för att man bara ligger och grubblar på det
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Hammet skrev:
know the feeling.........känns bara piss, kan knappt sova för att man bara ligger och grubblar på det


precis :/ fattar liksom inte vad det kan vara... o det är ingen som ger mig ett svar på det heller... :///
 

Homsen

Gillar ha kul på 2 hjul
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
cbr 600rr, kawa 500, husa 650
Vad är det för varvstopp som du sa att du hade kopplat bort å vart satt det? Hur gjorde du? Hjälpte det nått?
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Homsen skrev:
Vad är det för varvstopp som du sa att du hade kopplat bort å vart satt det? Hur gjorde du? Hjälpte det nått?

det var en varvtalsbegränsare... den satt ungefär vid "RAVE" den som styr avgasporten. Det går in 4 sladdar, grön, röd, blå, gul. Man ska koppla förbi den. Japp det hjälpte, innan varvade den inte ut alls bara till ca 8000 rpm. Nu varvar den ut fullt i neutralen men dock inte när jag kör, då går den bara till 8000 rpm. Fattar inte va det kan vara. Är väldigt tacksam ifall någon kan hjälpa mig med det. :(
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Borsiin skrev:
Vad sägs om att följa sladdarna som går från motorkåpans sida bakåt tills de slutar där bör CDI boxen finnas

Annars e det konstigt att du ens nästan skulle fått hojen att starta :D


jo.. men ja har gjort det... o dom går bara runt under tanken, till tändningen och till andra ställen. Men inte till någon cdibox ://
så ja fattar inte va det kan vara... kan det bero på klent stift eller neddrevning ??? för det sitter ett 13 drev fram och det ska vara 16 drev (original).
 

Homsen

Gillar ha kul på 2 hjul
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
cbr 600rr, kawa 500, husa 650
Ditt problem är att den är sstrypt i cdi boxen., hitta cdi boxen och byt ut den imot en ny., har du ett elshema så ser du vart cdi boxen sitter ., har du det inte så skaffa dig ett sådant också hittar du den.
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Homsen skrev:
Ditt problem är att den är sstrypt i cdi boxen., hitta cdi boxen och byt ut den imot en ny., har du ett elshema så ser du vart cdi boxen sitter ., har du det inte så skaffa dig ett sådant också hittar du den.


ja, jag har sett elschema.. men det men jag hittar fortfarande inte den.
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Homsen skrev:
Ditt problem är att den är sstrypt i cdi boxen., hitta cdi boxen och byt ut den imot en ny., har du ett elshema så ser du vart cdi boxen sitter ., har du det inte så skaffa dig ett sådant också hittar du den.


och fortfarande så sitter ju inte cdi:n på samma ställe på din och min hoj. Din är ju en -98 och min är -97. Så det är skillnad... Och min polare hade som sagt en -97 också. Han hittade inte heller någon cdibox, men han gjorde sin ostrypt ändå. Men ja har gjort va han gjorde men det hjälper inte :/ så just nu vill ja bara att någon kommer med ett bra svar va det kan vara??? der är inte så att det kan vara pga neddrevningen och att det är sot i utblåset från cylindern, där sitter lite sotklumpar.

? ? ? ? ? ? ? :( :( :(
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Homsen skrev:
Vill du ha hjälp? ,Vart ligger Markaryd?

ja gärna!! men det är ju en bit. Markaryd ligger ca 5 mil söder om Halmstad. :D
 

Homsen

Gillar ha kul på 2 hjul
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
cbr 600rr, kawa 500, husa 650
Du å jag har precis samma problem ., jag hade isär mitt avgassystem å plockade ut "2kg" sot överdrivett mycke alltså ., den var rätt igensotad å visst den gjick MYCKETT bättre men den varvar fortfarande bara 9000rmp
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Homsen skrev:
Du å jag har precis samma problem ., jag hade isär mitt avgassystem å plockade ut "2kg" sot överdrivett mycke alltså ., den var rätt igensotad å visst den gjick MYCKETT bättre men den varvar fortfarande bara 9000rmp


okej... :eek: det var ju ganska mycke. Men kan du komma ner så vore det ju inte fel :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top