Hur ska jag få ihop 700 000kr.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
En annan bil som jag hellre hade köpt istället för bmw:n är denna!
Grymt snygg och dessutom fullutrustad för cirka 700.000.
480 bhp och 0-100km/h på 3,2sek. inte illa *slurp*
hade jag inte precis köpt ny bil så hade jag nog fan köpt denna!
Det tråkiga är att om man beställer en nu, får man den inte förrän 2010... inte så intressant då längre i med att år 2010 kommer det ha kommit nya bilar som är bättre.

Last edited:

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Klart fränare att ha en vräkig fetingbil som alla vet kostar högvis med pengar än att ha en astrimmad hånn-daa' med neonrör o skit. Är det inte bara Vin Dieselwannabefjortisar som går i gång på det? Att man liksom inte kan köra för fem öre och får motorstopp vid varenda rödlyse uppvägs lätt med bilen TS suktar efter. :)

Jag tycker du ska vara med i nästa månads pokerturnering bland SH:are. Där har du chans att vinna startkapitalet till bilen. ;)

Behöver juh inte vara vräkig! ska man verkligen lita på tyskarna vad det gäller teknik:va
http://www.youtube.com/watch?v=izaWlKxVo1A

lyssna på kommentatorn i början :fakta

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
För att få ett billån så vill de ju att du pungar ut med 20% själv och det har du ju nästan om du säljer dina tre bilar. Kan du inte ta ett lån på de 570000 då? sen beror det ju på vad du tjänar också, för att banken ska bevilja.

Hade man haft en årslön på 5mille så vore det väl ok att låna så mycket pengar till en biljävel. Hur kul är det att lösa allt med "ta ett lån och hoppas på det bästa och skänk bort hälften av pengarna till banken"?

Det är bara att inse att du inte kan kpa den bilen med ett ärligt svensson-jobb, bli kriminell istället.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Hade man haft en årslön på 5mille så vore det väl ok att låna så mycket pengar till en biljävel. Hur kul är det att lösa allt med "ta ett lån och hoppas på det bästa och skänk bort hälften av pengarna till banken"?

Räntekostnaden är väl en av de mindre posterna i detta fallet. Någon som orkat räkna på värdeminskningen? Vad ska man tippa på? 200k första året på den aktuella bilen?

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Nu tycker jag trimfirmorna borde sätta tänderna i gtren, tänk er 3.8 liter av japans senaste teknik. Unleash the beast!
:D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Det är bara att inse att du inte kan kpa den bilen med ett ärligt svensson-jobb, bli kriminell istället.
Äh vadå, 15 i månaden (mcdonalds) före skatt och bo hos sin mamma och pappa. Det är så det går till i förorterna!! Så nog funkar det! :hihi (nej inte rasistikt sagt)

JohnM

sexmissbrukare - www.tadalis.se
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 640 LC4
Äh vaffan bli affiliate då!
Jag drar iaf in nästan 10 papp per månad på affiliate intäkter.
Jag blev affiliate på en sajt som säljer potensmedel, raggade ett gäng andra affiliates och la upp lite banners på några bloggar och sajter. Simple as that!
Tjänar drygt en spänn per klick på mina banners och får 10 procent av vad dom affiliates jag raggade drar in :)
Enklare pengar blir det inte haha

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Detta är ett sporthojforum vi föredrar sporthojar. Om man måste ha fyra hjul är en Smart med Hayabusamotor ett bra val:)

[YOUTUBE-ID]oPQIizRp9ck[/YOUTUBE-ID][/QUOTE]

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10

men man behöver inte ha en årsinkomst på 5 mille för att köpa en bil för 700 000. jag och sambon tjänar inte så mycket, inte ens i närheten och vi köpte en bil för en halv miljon. Tog ett billån och betalar en 8000 i månaden men vi lever ju inte på brödsmulor för det. Vi sparar tom 6000 i månaden till kul eller oförutsedda utgifter :)

allt handlar om vad man prioriterar. vi har inga barn som kostar :D

och nä vi utnyttjar inga kreditkort för att överleva hehe.
och vi bor inte i slummen och vi handlar inte möbler på secondhand :D

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
allt handlar om vad man prioriterar. vi har inga barn som kostar :D

DINKS Double Income No Kids. Det är en framgångsfaktor.
En unj*vel kostar ungefär som två M3:eek:r (åtminstone). Värdeminskningen på parveln är skyhög, då den inte ger några intäkter trots den flyttar hemifrån. (Såvida du inte har flax och kläcker ett underbarn till golfare. Men då måste man också hoppas på att den vill kännas vid dig efter den slagit igenom. Nog säkrare att spela på lotto då...)

men m3? R8 any day säger jag.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Kul att se era bra lösningar. Lån är inget alternativ. Man lånar inte till saker man vill ha. Boende är det enda jag lånat till. R8 levereras ju aldrig om man beställer en, den är också dubbelt så dyr som M3an. Nya Skylinen är hårig, men jag har för liten kewk för att åka Nissan. (Sen har polaren beställt en så jag vill inte vara tvåa :) (pengarna är iiinte frågan alls...))

@ swedie: M3an hade det jag ville ha, Kolfiber i massor, V8 och snygga linjer. Monsterprestanda men ändå ganska diskret förpackat, undantaget den vidrigt orangea färgen.

@ironmike. Aston Martin står högre upp än M3an på min lista med. Fast 2.7 känns fan helt ouppnåligt. 700 GÅR att fixa om man tummar på något annat, typ mat.

Last edited:

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
En unj*vel kostar ungefär som två M3:eek:r (åtminstone). Värdeminskningen på parveln är skyhög, då den inte ger några intäkter trots den flyttar hemifrån. (Såvida du inte har flax och kläcker ett underbarn till golfare. Men då måste man också hoppas på att den vill kännas vid dig efter den slagit igenom. Nog säkrare att spela på lotto då...)

:fakta

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr

1,2-1,3 mille va? Beggad för 900k om man har tur?!

Edit: Dock den snyggaste bilen på marknaden idag! :tuttar

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...