hur ska jag göra för att få tidigare uppkörning?

zunky

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
gsxr 750
tjena!

har ett stort problem, min uppkörning äger inte rum förrän i slutet av juli, men jag skulle utan problem kunna köra upp i morgon... har ringt runt en massa men det verkar inte som det går att få en tidigare tid! så just nu står 600:an i princip bara & samlar damm :mad: så e det ngn som har tips hur jag ska gå tillväga så får ni jättegärna hjälpa mig
tack på förhand

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Ring flera gånger per dag till VV och kolla om någon har lämnat återbud. om du har tur så kanske du får tid för uppkörning efter 1 timma :)

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
zunky skrev:
tjena!

har ett stort problem, min uppkörning äger inte rum förrän i slutet av juli, men jag skulle utan problem kunna köra upp i morgon... har ringt runt en massa men det verkar inte som det går att få en tidigare tid! så just nu står 600:an i princip bara & samlar damm :mad: så e det ngn som har tips hur jag ska gå tillväga så får ni jättegärna hjälpa mig
tack på förhand

Om du inte måste köra upp just där du bor är det inga problem. Bara att ringa några gånger per dag så dyker det alltid upp återbud.

Svårare om man bort i en liten stad och vill köra upp just där. Jag har ringt som fan men inte fått något återbud :(

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
hyr ett släp

tjenare.

hade jag kuggat min uppkörning hade jag varit i samma sitts, å då hade jag hyrt ett släp å dratt med mig hojen dit det fanns tid.
oavsett var i sverige. så ring igen till vägverket å kolla runt lite.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Re: hyr ett släp

TRX-joCCe skrev:
tjenare.

hade jag kuggat min uppkörning hade jag varit i samma sitts, å då hade jag hyrt ett släp å dratt med mig hojen dit det fanns tid.
oavsett var i sverige. så ring igen till vägverket å kolla runt lite.

prexis va ja tänker göra om jag kuggar :eek:

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Här i västerås finns det knappt tider överhuvudtaget! Boka nu och du får köra upp sent i höst! Kan tilläggas att dom bara har 1/4 uppkörningstyrkan för mc här :mad:

Återbud är inte direkt vanliga och det blir ju inte enklare av att det inte går att ringa till VV för dom har MINST 30min väntetid om nu deras jävla telefonväxel fungerar vilket den sällan gör för den kraschar hela tiden :mad: :mad: :mad:

Fungerar det att muta tro?

balikungen

odeffad
Gick med
13 May 2003
Hoj
KTM 950
Jag gjorde 3 uppkörningar på 15 dagar. I tre olika städer. Jag låg inte på latsidan när jag blev kuggad vill jag lova. Till slut ringde tidsbokaren upp MIG och tipsade om en tid, hon tyckte nog vi hade blivit bra kompisar vid det lager :)

Ligg på, ring hela tiden, till olika kontor. Var beredd med släpvagnen. Lycka till.

zunky

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
gsxr 750
tack, men...

jag tackar för svaren men jag har fått berättat för mig att det inte går att köra upp för tungt kort med en 600, stämmer detta eller e det rent skitsnack kanske?
har nämligen problem att låna en större :(

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Det känns lite kusligt att så många verkar ha missat vilka hojar man måste ha för att köra upp för vilka klasser.
Det är ju relativt många som har fått veta det dagen innan, att deras hoj inte duger. Vilket har resulterat i avbokade tider, (vilket iof är bra för oss tidsjagare :rolleyes: ), senarelagd uppkörning och kanske mer pengar utlagda än nödvändigt :(

Väldigt synd.
Men jag fattar å andra sidan inte hur man missar det. Tycker det står i teoriboken lite här och var, samt snackats om en hel del här på forumet och tja...

Kolla upp om er hoj verkligen duger.
spar tid, pengar och besvikelse :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras