hur ska jag göra?

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
hej jag vill åka 2 -takt och motard och märket ska va honda men de finns ju ingen vettig 125 som honda har gjort ..(jag tänker på dom nya) :huvet

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Då har du inget alternativ än att köpa en honda crm och motardkitta den som jag. Lämna in motorn om du inte vill göra det själv och köp nya dela och renovera den. Jag menar skulle du köpt en ny Honda motard hade du fått räkna med 45000 ungefär. För de pengarna kan du renovera mycket på en hoj som kostar kanske 16000.

Eller också så köper du två! En billig honda cross 03 elle nått. Och en CRM. Sedan sätter du på regskylten från crm:en och sätter på cr:en och hoppas på att ingen märker nånting. Alternativt flyttar över och moddar de grejer du vill ha.

Last edited:

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
Lundgren skrev:
Då har du inget alternativ än att köpa en honda crm och motardkitta den som jag. Lämna in motorn om du inte vill göra det själv och köp nya dela och renovera den. Jag menar skulle du köpt en ny Honda motard hade du fått räkna med 45000 ungefär. För de pengarna kan du renovera mycket på en hoj som kostar kanske 16000.

Eller också så köper du två! En billig honda cross 03 elle nått. Och en CRM. Sedan sätter du på regskylten från crm:en och sätter på cr:en och hoppas på att ingen märker nånting. Alternativt flyttar över och moddar de grejer du vill ha.

vad kostar ett par motard sulor me skivor o däck :confused:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Jag köpte ett set med en ktm duke fälg och en kawa zx6r fälg med sprillans nya skivor för 4500. Men ska du ha 36 ekrade får du räkna med minst 8000 med skivor i bra skick. Däckena ligger på 2000 stycket eller om du känner någon som kör tar du ju dem i så fall.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
Jag köpte ett set med en ktm duke fälg och en kawa zx6r fälg med sprillans nya skivor för 4500. Men ska du ha 36 ekrade får du räkna med minst 8000 med skivor i bra skick. Däckena ligger på 2000 stycket eller om du känner någon som kör tar du ju dem i så fall.

Pirelli mt75 = 1400 och 900 riktigt bra grep. 160 120 bred snakar jag nu.

Jag har en fram fälg till motard (bara fälg banan och med en liten bukla i) och en krachad crm fälg (bara fälgbanan som e sabbad) Någon som vet hur mkt det kostar att få Buklan uträttad och hjulet ihop satt?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
prulle skrev:
Pirelli mt75 = 1400 och 900 riktigt bra grep. 160 120 bred snakar jag nu.

Jag har en fram fälg till motard (bara fälg banan och med en liten bukla i) och en krachad crm fälg (bara fälgbanan som e sabbad) Någon som vet hur mkt det kostar att få Buklan uträttad och hjulet ihop satt?
Vart hittade du så billiga sm däck? 160x17" och 120x17"

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:
Vart hittade du så billiga sm däck? 160x17" och 120x17"

Sölle raceing i ystad. Han kan föresten det mesta om motorer, han tävlar i dragracing.

greblleH

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kärringcykel och Motard
Varför just Honda?
Finns ju massvis med fina 125kubikare till bra priser. Så istället för en gammal rostig crm från 1900-talet så kan du ju lägga några kronor extra och köpa någon snygg hoj tycker jag :tummenupp
Exempel på fina 125or; Aprilia RS eller MX, Husqvarna SMS

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
The red power skrev:
hej jag vill åka 2 -takt och motard och märket ska va honda men de finns ju ingen vettig 125 som honda har gjort ..(jag tänker på dom nya) :huvet
som jag ser på det så har du två alternativ, jag tror att det är ganska så dött lopp om vilket som är svårast.

1.fixa en honda cross och bygg om den och regga den och hela kittet.

2.övertala honda att tillverka en 125cc 2-t motard.

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
tack för alla svar men undrar lite om honda xl 125 Varadero är nåt o sattsa på :3freak

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
greblleH skrev:
Varför just Honda?
Finns ju massvis med fina 125kubikare till bra priser. Så istället för en gammal rostig crm från 1900-talet så kan du ju lägga några kronor extra och köpa någon snygg hoj tycker jag :tummenupp
Exempel på fina 125or; Aprilia RS eller MX, Husqvarna SMS

Ja men för oss som inte har en budget större än stats skulden så är det inte relevant.

greblleH

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kärringcykel och Motard
prulle skrev:
Ja men för oss som inte har en budget större än stats skulden så är det inte relevant.
Eh? vad kostar en crm då? 15-20 tusen skulle jag gissa på.
Med andra ord ungefär lika mycket som en Aprilia RS. Och en Husqvarna kostar inte nödvändigtvis mer än 20 tusen den heller.
Man behöver ju inte vara dum nog att köpa hojen i Sverige utan åker till Tyskland och hämtar sig en.

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
greblleH skrev:
Med andra ord ungefär lika mycket som en Aprilia RS. Och en Husqvarna kostar inte nödvändigtvis mer än 20 tusen den heller.
Man behöver ju inte vara dum nog att köpa hojen i Sverige utan åker till Tyskland och hämtar sig en.

om man inte har resurser till de då :fatta!

greblleH

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kärringcykel och Motard
Jadu, då är det nog bara till att köpa någon gammal rishög till överpris :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
greblleH skrev:

Har du ättit sosse piller eller? 15 000 för en crm är MAX hittar du en rs som är nått att ha för under 25 000 så blir jag förvånad. googla på husqvarnan du snaka om. den kostar 6700 euro...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
greblleH skrev:
Javisst, jag har ätit tonvis med sossepiller. :va
Om du läste det jag skrev så menade jag TYSKLAND och inte Sverige.
här har du en för 12 000, iofs rätt så gammal men ändå;http://www.mobile.de/SIDW.Adj5.8a5S...&sprache=8&bereich=krad&id=11111111198952220&
Och en husqvarna kostar kanske så mycket NY men beg. kostar dem runt 20 000

Ser fan voltad ut..

Men vist om man köper i tyskland är det biligare. men du ska ändå lägga till drygt 5000 på priset du får i tyskland.

Last edited:

greblleH

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kärringcykel och Motard
Ser iaf inte förjävlig ut som en crm :rofl
Här har du en hel sida med Aprilia RS i prisklassen 11 000 - 18 000kr
hur stor är chansen att alla dem är voltade ?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
greblleH skrev:
Ser iaf inte förjävlig ut som en crm :rofl
Här har du en hel sida med Aprilia RS i prisklassen 11 000 - 18 000kr
hur stor är chansen att alla dem är voltade ?

Har jag inte påståt men den du länka till ser för jävlig ut. Det kostar ju drygt 5000 mer än de priset du får i tyskaland. Sen är dom flesta billiga inte fp hojar.

*MACKE*

Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g
Lundgren skrev:

finns de nya motarder som honda har gjort som är på 125 cc

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...