hur ska jag göra?

Farmarn

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2005
Hoj
Gammalt rat
Kronen skrev:
jag hade satsat på CRM. sen piffat till den för ett par tusen. det blir Skillnad. Det räcker med
10 000 - 14 000:- :mattias (och det med Motorrenovering)

26000 - 30 000:- hamnar du på om du köper 16000-Crmen :tummenupp

Varför lägga ner 14000kr på en motorcykel som man köpt för 16000kr

du kommer aldrig att få igen dom pengarna när du säljer den.

Då köper man hellre två hojar som fungerar och kör dom.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
stoooffe skrev:
Köper du däck för 2000 kr stycket? :3freak

Ne jag köpte inte det för att de jag köpte var beg. Han som hade dem hade haft de på sin ktm 640 original så de satt på den från början. De är körda 20 mil var under inkörning. Fick alla fyra för 800 kr. :hihi De skulle kosta 8000 för lika många nya. Alltså 2000 kr stycket. Pirelli mt 65 tror jag det är på mönstringen är dock inte helt säker.

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
lundgren in da house:
En billig honda cross 03 elle nått. Och en CRM. Sedan sätter du på regskylten från crm:en och sätter på cr:en

OBS!!! Detta är olagligt & olämpligt OBS!!!

Har gjort detta, väldigt länge sedan så det är nog preskriberat nu. Köpte 2 st Triumph Bonneville 69'or (vet nog inte ni vad det var men...) den ena var nästan helt orginal med lite Custom stuk, den andra med Rickmann ram, tank, kuts & toppkåpa, Morgo 888cc cylinderkit sen strippades den ner till minsta möjliga för att åka ifrån dom tidiga Jap-Hojarna på 70'talet på Bogesundvägen, fort gick den & många fick se sig frånåkta. På Rickmann ramen stansade Olle Larsson på "Hole in the Wall" in samma ramnummer som standard Trajjan och även samma motornummer på båda, sen flyttade jag bara nummerplåten till den hojen jag skulle åka på, hade skatt & försäkring på den och besiktigade alltid "orginalhojen", blev stoppad otaliga gånger för "Lidingö Meggisarna" lät för mycket, det gick för fort och annat trams men inte en enda gång fick jag problem med lagen. Tyvärr så brann Rickmann hojen ner på en resa till Berlin och jag kunde inte få något från försäkringsbolaget då jag inte ville skrota "orginalhojen" så det vara bara att bita i det sura äpplet.....

Att flytta ramnummret till en CR skulle kunna funka men idag ska det ju finnas typplåtar nitade på ramen och annat tjafs men gör man det snyggt så varför inte.....

DP says: GÖR DET INTE, DET ÄR OLAGLIGT......

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
DP skrev:
lundgren in da house:
En billig honda cross 03 elle nått. Och en CRM. Sedan sätter du på regskylten från crm:en och sätter på cr:en

OBS!!! Detta är olagligt & olämpligt ODS!!!

Att flytta ramnummret till en CR skulle kunna funka men idag ska det ju finnas typplåtar nitade på ramen och annat tjafs men gör man det snyggt så varför inte.....

Ha de trode man inte om dig. Farsan hade en bonnevill från 67 så jag vet typ vad de är för nån. Inget stabilitets monster direkt..

Gjorde en liknande sak med en mt5:a jag köpte. Den visade sig va stulen sen 5 år tillbaka. Det jag gjorde va att köpa en krachad ram och sno typ skylten från den och satte över. Ramnummert va över målat men det stog ju på typ skylten så det va lugnt. motor nummret va tyvär det gammla. :hihi

Hoppas han som köpte den inte ser det här. :gnissla

Annars borde cr motorn passa i crm ramen. Dock har crn ingen lysspole så de kan bli problem. Eller egentligen inte men de kan bli drygt.

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
The red power skrev:
nej det är bara pimp faktor på oranga hojar :hihi :smasha :Rockbanan
Och det ska han säga som heter "the red power" :hihi
---
Topic:
Sålänge du inte har väldigt rika föräldrar som kan sponsra dig så får du nog köpa nån billig och vettig cross och bränna runt i skogen med istället!
Ledsen men det är det enda vettiga alternativet sålänge du inte har ett eget fast jobb :död !

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
DP skrev:
lundgren in da house:

OBS!!! Detta är olagligt & olämpligt OBS!!!

Har gjort detta, väldigt länge sedan så det är nog preskriberat nu. Köpte 2 st Triumph Bonneville 69'or (vet nog inte ni vad det var men...) den ena var nästan helt orginal med lite Custom stuk, den andra med Rickmann ram, tank, kuts & toppkåpa, Morgo 888cc cylinderkit sen strippades den ner till minsta möjliga för att åka ifrån dom tidiga Jap-Hojarna på 70'talet på Bogesundvägen, fort gick den & många fick se sig frånåkta. På Rickmann ramen stansade Olle Larsson på "Hole in the Wall" in samma ramnummer som standard Trajjan och även samma motornummer på båda, sen flyttade jag bara nummerplåten till den hojen jag skulle åka på, hade skatt & försäkring på den och besiktigade alltid "orginalhojen", blev stoppad otaliga gånger för "Lidingö Meggisarna" lät för mycket, det gick för fort och annat trams men inte en enda gång fick jag problem med lagen. Tyvärr så brann Rickmann hojen ner på en resa till Berlin och jag kunde inte få något från försäkringsbolaget då jag inte ville skrota "orginalhojen" så det vara bara att bita i det sura äpplet.....

Jo självklart är det olagligt men jag gav honom ett alternativ och jag skrev faktiskt och hoppas på att ingen märker något. Men allvarligt menade jag det inte för det är ganska mycket risker. Och jobbigt om något händer. Som du säger.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457