Hur ska man övertala? Är det som han tror?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Första hojen jag hade var en totalt nergången(efter att jag fick den alltså) DT 125 -81. Den gick alltid på fullvarv och kördes med som om den var stulen. Den höll i 8år, och hade hållit bra mycket längre om inte jag hade råkat köra 10mil på fullgas utan olja i motorn. Så nog tusan håller de gamla klenoderna.

Det är så, gamla grejer håller förbannat bra, tex volvo 240, startar fanimej alltid, du kan fan släppa en atombomb på den och den startar ändå.

Willegard

Medlem
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Husqvarna Vitpilen 701
Fan, har nääästan fått han att låta mig kirra:D
Sa typ såhär: Farsan, fan, sluta waina nu och låt mig köpa! Det är rätt maskin för mig, jag vet att du tycker jag ska ha 4-takt men jag vill ju inte bli bortkörd av polarna när dom fortfarande har moppe?

Han: nej det är klart.. osc osv bla bla..

Jag: Vi kan väl iallafall åka och kolla på den?

Han: vi får väl se, kanske. Nu ska jag på fest!

så jag hoppas kunna tjtat lite imorgon;)

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Vafan när jag blev 16 var det klart man skulle ha hoj. Pappa hade tänkt sig en glidare, men jag hade annat i kikarn...

Efter att ha kollat runt en del bestämde jag att en Gasgas motard var det enda rätta, så vi åkte och kollade på en. Dock bestämde pappa att den inte var värd 40 000 kr, så det blev inget (jävla tur, eftersom liket hade skurit 3 ggr. :hihi).

Sen fann jag kärleken i en KTM motard. Vi var och kollade flera gånger, och jag fick köpa denna om jag betalade själv. För att jag inte skulle köpa den gav han mig dåligt samvete ganom att dra fram alla kostnader varje gång jag började snacka om den.

Till slut hade jag mer eller mindre bestämt att detta var vad jag ville ha, kosta vad det kosta vill! Men i sista försök att få mig på andra tankar, åkte vi och kollade på en Mito. Och visst var den fin, till och med pappa gillade den, det var en "riktig hoj" som han kallde det. Sagt och gjort, så köptes den.

Som du ser ovan är mamma och pappa motorintresserade, och det enda problemet var priset. Har aldrig hört ett knyst om att det är farligt...

Avslutningsvis kan jag berätta att jag aldrig har släppt tankarna om en KTM, så i somras åkte vi 80 mil t.o.r. för att kolla på en, men det blev inget den här gången heller. Så vill du verkligen ha hojen, TJATA. Jag har grämt mig många gånger över att jag inte köpte en KTM.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tackar för tipset Tewdie, han börjar släppa lite nu. Tror det räcker med lite tjat idag:tummenupp

Är det bara min och Tewdie´s farsor som tycker att man ska köra hoj?
Morsan tycker självklart att det är farligt,sen insåg hon att båda hennes senaste pojkvänner kör hoj och sen gav hon mig cash till ett ryggskydd och sen sa hon samma sak som hon gjorde när man började träffa fruntimmer lite seriösare än i mellanstadiet " nu kör du inte innan du har ordentliga skydd!"

Farsan mer eller mindre skrek åt mig att köpa en gammal hoj( för att jag inte ska köra ihjäl mig?).

Få dem att insee att detta är vad du vill. Vet inte hur familje ekonomin ser ut, men där är alltid något man kan ta upp. Får inte vara för dyrt för familjen ju iom att du inte vill att de ska få ta allt.

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2858169 Är det bara min och Tewdie´s farsor som tycker att man ska köra hoj?
Morsan tycker självklart att det är farligt,sen insåg hon att båda hennes senaste pojkvänner kör hoj och sen gav hon mig cash till ett ryggskydd och sen sa hon samma sak som hon gjorde när man började träffa fruntimmer lite seriösare än i mellanstadiet " nu kör du inte innan du har ordentliga skydd!"

Farsan mer eller mindre skrek åt mig att köpa en gammal hoj( för att jag inte ska köra ihjäl mig?).

Få dem att insee att detta är vad du vill. Vet inte hur familje ekonomin ser ut, men där är alltid något man kan ta upp. Får inte vara för dyrt för familjen ju iom att du inte vill att de ska få ta allt.
Har man inte hojintreserade föräldrar så kan det vara svårt att övertala. Båda mina föräldrar "hatar" motorcykel men min bror älskar det och han var en viktig del till att jag fick köpa mc så pass lätt som det gick.

colingenistan

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
honda nsr
Mr EmCom.. känner igen din historia som fan ^^ typ exakr samma hemma bara d att ja fortfarande har moppe, morsan tkr typ att ja ska strypa ner moppen så ja inte "kör ihjäl mig"!!!!! längtar som fan till mcn trots att moppen går som in i helvete så e d ju en annan sak att få bränna på ordäntligt med en mc lagligt till skillnad från moppen där det känns som polisen inte har annat för sig än att jaga en (om d e nån polis som läser.. gå och fånga en snattare lr nåt å låt mig va) ^^

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska