Hur ska man klä sig på nyår?

Är det dresscode eller att man känner man vill spetsa till det så visst, snobba till det lite med kavaj. Själv ska jag vara lagom sluskig värd för aftonens kalas.

Varmt, modernt, stilrent och det visar på ett sofistikerat sätt ditt intresse för hojar:tummenupp

th_82284.jpg

Om man ska på hemmafest då? Hatar skjortor och dylika tingestar..

Funkar det med jeans och en snygg tröjja, eller blir jag utskrattad? :tomten

Snygga byxor, kostymväst, stjorta eller en t-shirt utan tryck, snygga skor, fin i håret, nyrakad, nyduschad o dofta gott så blir du kvällens pudding :fyllisar :2cool

Smoking, men skippa den bonniga gördeln! Precis lagom för en nyårsafton på ett fint ställe som Grand.

Är det nyårsbal, då är det bara för dig att plocka fram fracken. En sådan har vi väl alla i garderoben? :)

Eller om du vill klä dig lite bohemiskt kan du ta en mörk kostym, vit skjorta och slips.

Lycka till och ha det så skoj! :tummenupp

Jeans, skjorta, kavaj och S N Y G G A skor!!!

Kostym är inte fel, men nästan.. Ska man gå hela linan är det Smoking på nyår..

Kör en slips+näsduk om du vill va lite tuffare än gemene Boråsbonde, men behåll jeansen!

Då kommer det ju aldrig vara svårt att hitta dig när vi ses....:tungan :rolleyes:

DRDENIM jeans, Emilioskjorta, Atlas Design slips, hängselen och najsiga Tiger-skor =)

Det här gäller för mig:

Byxor: Svarta Levis, tight modell.
T-shirt: Vit Vailent med nå neonfärgade gubbar på.
Skor: Vans Oldschool bruna.
Accessoarer: armband svarta döskallar i trä, klocka. Kanske har min svarta palestinasjal och min kask mössa, men det brukar bli varmt. Kanske bara fixar håret å använder nån av mina "snusnäsdukar"(gillar inte ordet bandana :P )

Ska på en mindre fest i en festlokal, 20-30 pers.
Jag tänkte ta ett par snygga jeans nån frekk T-shirt och Sporthoj.com-tröjan :tummenupp Fast det kanske blir en av mina två Bomber-tröjor istället, Spine eller Orginal.:va
:tummenupp :yoparty :)
Rakade huvudet idag, 3mm, rakar hakan imorgon, inte för att det behövs kanske, mer för att det är coolt :rolleyes:
:tungan

Edit: Blir nog en bandana med döskalle och majjablad på också :tummenupp Jettekoolt :tungan

Smoking, men skippa den bonniga gördeln! Precis lagom för en nyårsafton på ett fint ställe som Grand.

Är det nyårsbal, då är det bara för dig att plocka fram fracken. En sådan har vi väl alla i garderoben? :)

Lycka till och ha det så skoj! :tummenupp

Alla riktiga män äger både frack och smoking samt minst 2st mörka kostymer och ett gäng kavaj/byx kombinationer i olika nyanser för mindre formella tillställningar.

Det enda man är ursäktad om man inte äger är lackskorna till då dessa är både fula och grymt obekväma.

Är du en sån här.. Vänta vad heter det :va
Märkesbög, just det. Är du det? :näsblod

Märkesbög och skjorta från emilio:va :va :va

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning