Nalle74
Ny medlem
Sorry boris för att jag drar igång den här men jag kände att din tråd
"Varför tvingas svenska handlare lägga ned. Den ENDA tråden"
var mer om vad som hänt, och denna tråden ville jag diskutera bara konstruktiv kritik och rena "hur går vi vidare"
Alltså: Vad vill vi se hos en svensk handlare för att vi ska handla där. Jag kommer ta med mig en sammanställning av denna tråden och åka runt till Alqvist (honda mc), Zäta motor (yamahacenter), Bike Göteborg och JohansMC i Göteborg när vi fått fram något vettigt, och be ägarna läsa igenom vad deras KUNDER tycker. Kanske kan någon annan göra liknande hos sina lokala handlare.
-----------------------------------------------------
Förslag på hur en mc-handlare i sverige ska ha byggt upp sin verksamhet 2014:
Mc-försäljning:
* Öppettider som passar kunderna
* Trevlig påläst SERVICEMINDED säljpersonal
* Ta inbyten till ok pris, ha tillräckligt av DEMO hojar av nya modeller (får man inte provköra kan man lika gärna beställa på internet),
*ha "temadagar/happenings/roliga event)
Verkstad:
* Duktiga mekaniker (utbildade/erfarna)
* Skälig timpeng (ej ocker)
* Serviceminded kundmottagare, som te x byter däck trots att du inte köpt däcket där
* Öppettider?
Butik:
* Lägre priser (kanske genom byte av leverantör)
* Öppettider
* Kompetent personal som kan sina produkter
* Serviceminded personal som förstår att kunden är kung
* Mer artiklar i lager, ej 4v beställningsvara
Postorder/E-Butik
* Priser
* Snabbare leveranser
* Större sortiment
Så, någon som vill fylla på listan med något konstruktivt? Momserna på skyddsutrustning diskuterades men det är mer ett ärende för SMR än för den enskilde handlaren, så det tar jag inte upp här
"Varför tvingas svenska handlare lägga ned. Den ENDA tråden"
var mer om vad som hänt, och denna tråden ville jag diskutera bara konstruktiv kritik och rena "hur går vi vidare"
Alltså: Vad vill vi se hos en svensk handlare för att vi ska handla där. Jag kommer ta med mig en sammanställning av denna tråden och åka runt till Alqvist (honda mc), Zäta motor (yamahacenter), Bike Göteborg och JohansMC i Göteborg när vi fått fram något vettigt, och be ägarna läsa igenom vad deras KUNDER tycker. Kanske kan någon annan göra liknande hos sina lokala handlare.
-----------------------------------------------------
Förslag på hur en mc-handlare i sverige ska ha byggt upp sin verksamhet 2014:
Mc-försäljning:
* Öppettider som passar kunderna
* Trevlig påläst SERVICEMINDED säljpersonal
* Ta inbyten till ok pris, ha tillräckligt av DEMO hojar av nya modeller (får man inte provköra kan man lika gärna beställa på internet),
*ha "temadagar/happenings/roliga event)
Verkstad:
* Duktiga mekaniker (utbildade/erfarna)
* Skälig timpeng (ej ocker)
* Serviceminded kundmottagare, som te x byter däck trots att du inte köpt däcket där
* Öppettider?
Butik:
* Lägre priser (kanske genom byte av leverantör)
* Öppettider
* Kompetent personal som kan sina produkter
* Serviceminded personal som förstår att kunden är kung
* Mer artiklar i lager, ej 4v beställningsvara
Postorder/E-Butik
* Priser
* Snabbare leveranser
* Större sortiment
Så, någon som vill fylla på listan med något konstruktivt? Momserna på skyddsutrustning diskuterades men det är mer ett ärende för SMR än för den enskilde handlaren, så det tar jag inte upp här