Hur skall jag göra?

Mingves

Guest
Jag var inne hos Superbike här i GBG idag.

Kollade och de har två fina 640SM för rimliga pengar.

Dock vill jag ha en 660 som man måste typ beställa nu om man vill ha en 2004....
Problemet är att jag känner mig lite osäker då företaget jag jobbar åt kickade 16 pers i våras och jag var på gränsen....känns lite skumt att köpa nu...även om jag klarade mig.

Sedan så får man ju ha den ståendes hela vintern om man beställer den nu(den kommer ju i oktober), betala för nått man inte använder är ju mindre smart...

Hur skulle ni göra. Köpa nu eller chansa på att de finns i vår, eller satsa på en beggad?


//Mats
 

Mingves

Guest
Kan tillägga att jag fick en extra inkomst på 1200kr i månaden nu när jag och min tjej gjorde slut (inga resor till Växjö mer).....dessa kan med fördel spenderas på hoj... :crash


Edit: Eller alkoholhaltiga drycker :p
 
Last edited:

Mingves

Guest
Förra vintern var rena sibirien. Trodde aldrig våren skulle komma:)
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
För de pengarna behöver du bara spara i 2 månader för att köpa mc-budsdubbat :tummenupp Sen är det bara att gasa hela "vintern"
Mingves skrev:
Kan tillägga att jag fick en extra inkomst på 1200kr i månaden nu när jag och min tjej gjorde slut (inga resor till Växjö mer).....dessa kan med fördel spenderas på hoj... :crash


Edit: Eller alkoholhaltiga drycker :p
 

nille

Nille
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
CRF 450 -03
Jag har precis fått sparken men jag sket i det och köpte en crf 450 SM -03 ändå;-)

Smarta saker kan man göra när man är gammal......

Jag skulle köpt 660! Hade en 640 SM, som strulade som faaaan! Sen är det ju bättre tryck i en 660;-)
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Gör som jag, KÖP. Det är lika bra, tror inte du ångrar dig.
Pengar är bara papper och dom ska brännas!
 

gsitobbe

#10
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Värmdö
Hoj
CBR 1000
jag köpte en helt ny crf 450 -03 den var inte billig hade sparat i åtta år nu har jag fått min dröm hoj till slut. sista hojen som fanns i sverige med supermotard kitt
 

nille

Nille
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
CRF 450 -03
gsitobbe skrev:
jag köpte en helt ny crf 450 -03 den var inte billig hade sparat i åtta år nu har jag fått min dröm hoj till slut. sista hojen som fanns i sverige med supermotard kitt

Grattis!
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Mingves skrev:
Jag var inne hos Superbike här i GBG idag.

Kollade och de har två fina 640SM för rimliga pengar.

Dock vill jag ha en 660 som man måste typ beställa nu om man vill ha en 2004....
Problemet är att jag känner mig lite osäker då företaget jag jobbar åt kickade 16 pers i våras och jag var på gränsen....känns lite skumt att köpa nu...även om jag klarade mig.

Sedan så får man ju ha den ståendes hela vintern om man beställer den nu(den kommer ju i oktober), betala för nått man inte använder är ju mindre smart...

Hur skulle ni göra. Köpa nu eller chansa på att de finns i vår, eller satsa på en beggad?


//Mats

Bara för att du bestämmer dig för en 660 behöver du ju varken betala den nu eller få den oktober... Jag beställde min vid den här tiden på Lelles förra året, satte upp min på en lista och betalade 1000:- som "handpenning". Sa bara att jag ville ha den i Feb - Mars -03 och det va inga problem, tyckte det va onödigt att ta ut en -03 medans det fortfarande va -02 och den ändå bara skulle bli ståendes hela vintern.
En kompis till mig gjorde likadant men ångrade sig och köpte en GSX-R 1000 istället :p :crash Efter att ha snackat lite med Ragnar kom dom överens om att han skulle få tillbaks sina pengar som presentkort på Lelles, på det sättet blev båda parter nöjda.
Så även om du sätter upp dig på en lista så är det inte bindande (fast kolla det först så jag inte säger för mycket, vet ju inte hur D funkar på superbike) och du behöver ju inte betala förrän du får hojen, blir du uppsagd får du säga det till dom och då är det nog inga problem att bli struken :rolleyes:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top