Hur skall man berätta att man har köpt HOJ?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Som Bojje skriver. det är så det är, jag är fortfarande hennes barn och hon vill ju inte att jag skall köra ihjäl mig. jag förstår henne, jag skulle nog säkert reagerat likadant om mitt egna barn hade köpt hoj och det var så att jag var väldigt emot hojar.

: Nollvision: ASGARV!!! :D Hon hade fått en hjärtattack och frågat om det var jag som körde i videon

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
23 år och rädd för mamma. Nej dra åt helvete vart är världen påväg.

Och i andra trådar gnälls det över att ungdomen inte har respekt för vuxna...

Du får visa upp hojen för mamma snarast för det blir bara värre om du drar på det.
Lägg upp det med andra argument än att du ska bli nya Ghost Rajder och visa att du menar det..
Skönt att läsa att det finns föräldrar som fortfarande får barnen att tänka efter och inte bara leva jävel..

Vad är det för hoj? NSR 250 R?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Och i andra trådar gnälls det över att ungdomen inte har respekt för vuxna...

Du får visa upp hojen för mamma snarast för det blir bara värre om du drar på det.
Lägg upp det med andra argument än att du ska bli nya Ghost Rajder och visa att du menar det..
Skönt att läsa att det finns föräldrar som fortfarande får barnen att tänka efter och inte bara leva jävel..

Vad är det för hoj? NSR 250 R?

Det är en FZ6N 06:a =) så det går att leka jävel med den... men det är inte planen, skall låta det sjunka in lite, har precis meddelat henne per Skype (det är så vi håller kontakten då jag bor i polen och telefon e dyrt).

Till sommarn får hon åka med där bak =)

Fick väl lite små arg men jag argumenterar till baka:
"jag kan vända lite på argumentet ur min synvikel, och jag skiter i vad ni hade valt. Varje dag som går utan mc är en dag förlorad i mitt liv med mc. Jag älskar verkligen att köra motorcykel, det är det absolut bästa jag vet. jag blir inte yngre, och jag kommer inte kunna ta igen tid jag förlorat, en dag är jag gammal och kan inte köra mc, den dagen kommer så är det bara, så varför skall jag inte unna mig själv att njuta av livet på det sättet jag väljer att njuta?"

det vart väldigt tyst ifrån deras sida

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
^^ Du hade oxå varit rädd för min mamma :O. Nej men rädd är jag inte, det är bara det att jag vill undvika någon jobbig situation eller minska den på bästa möjliga sätt
Enda sättet att helt eliminera risken för en jobbig situation är att stanna i Polen och gå under jorden. Finns mycket duktigt folk där som kan hjälpa dig med en falsk identitet. Lycka till!

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Enda sättet att helt eliminera risken för en jobbig situation är att stanna i Polen och gå under jorden. Finns mycket duktigt folk där som kan hjälpa dig med en falsk identitet. Lycka till!

jag har äkta identitet i polen, men de kanske inte är samma sak. Nämen stöld risken just här där jag bor är nog väldigt liten, har en kompis här som förvarar sin R1:a precis utanför student området olåst i 7 månader än så länge. Försöker erbjuda honom min garage plats o låsa fast sin hoj i min, men just nu är hans hoj på verkstad så det är inte så intressant för stunden.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Min kära mor dumförklarade mig och sa att "det är pappas gener".

Så jag satte henne på hojen, tog ett foto och la upp på facebook med hennes tag... och tanten kunde inte dölja att hon kände sig lite häftig och äventyrlig. :fakta

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Min kära mor dumförklarade mig och sa att "det är pappas gener".

Så jag satte henne på hojen, tog ett foto och la upp på facebook med hennes tag... och tanten kunde inte dölja att hon kände sig lite häftig och äventyrlig. :fakta

Jo jag vet =) det kommer nog mamma säga sedan med, så sa hon om den trimmade sport-mc mopeden jag hade med (en Motorhispania rx, kanske inte säger något men typ honda cbr 125:a fast med 50cc). o då gick det utmärkt o köra trimmat för den var ju väldigt fin.

Som någon skrev innan face 2 face blir svårt! det kommer dröja 3 månader

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Seriöst.

Nån gång får du bestämma om du är man eller en liten pojke. Då du har startat tråden så är du ... vad?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
jag har äkta identitet i polen, men de kanske inte är samma sak. Nämen stöld risken just här där jag bor är nog väldigt liten, har en kompis här som förvarar sin R1:a precis utanför student området olåst i 7 månader än så länge. Försöker erbjuda honom min garage plats o låsa fast sin hoj i min, men just nu är hans hoj på verkstad så det är inte så intressant för stunden.
Med "jobbig situation" syftade jag naturligtvis på din arga mamma, inte nån polsk dussintjyv. Hursom så utnämner jag denna tråd till den gulligaste i SH's historia. Blir nästan lite blödigt tårögd när jag läser den. :)

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Pröva att ta upp det när hon stoppar om dig på kvällen. Det finns viss risk att hon kommer att hota med att dra in veckopengen eller lördagsgodiset men stå på dig! Om inte annat så kan du hota att sluta med att andas till hon faller till föga, du kan ju också säga att "pappa har faktiskt sagt att jag får". Kanske kan du mjuka upp henne lite genom att erbjuda dig att städa ditt rum eller plocka undan disken?

Lycka till! :tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Börja med att klippa av navelsträngen.
Efter det behöver du inte ens berätta, varför skapa onödigt drama. När hon upptäcker det, ryck på axlarna. Du är vuxen!

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
=) nu är det berättat, vart inte så smärtsamt som när jag höll på att köpa mc i höstas :p!

Jag skall bjuda henne på en tur till sommaren så kanske hon till o med gillar det

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Shit vad manga haftiga killar har inne :rolleyes:

Var javligt nervos nar jag rullade hem med min gsxr600 (1999, fan vad tiden gar!). Jag visste morsan skulle bli forbannad (radd att jag skulle kora ihjal mig, befogad oro..).

Jag parkerad hojen i garaget och drog dit morsan och farsan. Hon snackade inte med mig pa tre dar.. va inte sa skoj

Om man vet att beslut man tar paverkar familj och vanner och trots det likgiltligt rycker pa axlarna ar man dum i huvet i min mening.

Bra att morsan din tog nyheterna battre an min mamma gjorde!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
-Jag har tjöpt sssspårthåj fuck åff.

Frågor? Framåt.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Det gick betydligt bättre än förväntat, men jag har ju mer eller mindre förberett dem i 8 år (ville ha lätt mc, men då var jag ju för ung för o bestämma, sedan var det pengar efter man var 18 som var problemet).

Vi har bråkat så mycket om att bara ens prata om att skaffa hoj, men jag tror att de senaste har sjunkit in rätt så bra, det enda som var: ja du bestämmer själv, vi tycker inte om det / det är dumt och kostsamt och farligt, men du bestämmer, tänk en gång till.

Jag förstår dom! Men jag är inte dom. vi har olika intressen, as skönt att de kunde respektera mitt beslut även om de inte gillar det.

En milstolpe i "vuxen livet"? Kanske, beror ju på ur vems synvinkel

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...