Hur slippa aktivera xp

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Installerade om xp för några veckor sen och nu har jag 4 dagar på mig att aktivera det.
Hur gör jag för att slippa detta...
Jag försöker aktivera det via internet men det funkar inte...

Det måste väl finnas nåt sätt att slippa detta? eller?

pöZZ
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
kaZmur skrev:
Installerade om xp för några veckor sen och nu har jag 4 dagar på mig att aktivera det.
Hur gör jag för att slippa detta...
Jag försöker aktivera det via internet men det funkar inte...

Det måste väl finnas nåt sätt att slippa detta? eller?

pöZZ

Du kan också ringa PytteMjuk och aktivera det via telefon. Men den infon ska finnas bifogad med PC:n om det är ett "köpt" OS?

Men det kanske är där skon klämmer... ? :rolleyes: :)
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
abstruse skrev:
Du kan också ringa PytteMjuk och aktivera det via telefon. Men den infon ska finnas bifogad med PC:n om det är ett "köpt" OS?

Men det kanske är där skon klämmer... ? :rolleyes: :)
Jo, det e faktist den cd skivan som vi fick med datorn men jag har ju inte sparat alla papper som man fick till...
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
kaZmur skrev:
Jo, det e faktist den cd skivan som vi fick med datorn men jag har ju inte sparat alla papper som man fick till...

Om det är ett köpt OS som medföljde PC:n har du ju också en dekal med licens-ID klistrad på datorn. Sålunda är det ju bara att ringa MS växel och be att få numret till den grupp som sköter aktivering av XP. Av dem får du sedan aktiveringskoden för ditt OS.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Aktivieringskod? Det måste ha fallit bort på min version.... It's not a bug it's..... äähhhh.....
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
t-rex skrev:
Aktivieringskod? Det måste ha fallit bort på min version.... It's not a bug it's..... äähhhh.....

När du köper datorn är oftast OEM-licensen reggad. När vi byggde hos min förra arbetsgivare så var det ett av de sista momenten före burken packades ner i lådan. Via fibern loggade man in på Pyttemjuk och aktiverade OS:et så slutkund bara kan tuta och köra när han packar upp sin nya leksak.

Men du kanske tänkte på haxx0r-OS? :gnissla
 

MrAndreas

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Funderar på att köpa en Suzuki Gsx750
Det går självklart att komma förbi Pyttemjuks registrering av XP men alla har väl ett orginal exemplar av XP eller? :tungan
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Har hört av en vän som har en annan vän & hans kusin har läst på internet att det finns ett litet program som heter: xPProCorp-keyChanger (48kb) & där kan man tydligen byta nyckel & sedan se att den har ändrats med: WindowsXP Product Key Viewer (13Kb).
Vad man nu ska med dom mjukvarorna till, man får ju sin personliga kod/key när man köper orginalet :va
:D
 

AnesThesiA DeZ

Högt uppsatt medlem i slöar-föreningen..
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Kawasaki KX125 -92 enduro
Gumpa skrev:
Har hört av en vän som har en annan vän & hans kusin har läst på internet att det finns ett litet program som heter: xPProCorp-keyChanger (48kb) & där kan man tydligen byta nyckel & sedan se att den har ändrats med: WindowsXP Product Key Viewer (13Kb).
Vad man nu ska med dom mjukvarorna till, man får ju sin personliga kod/key när man köper orginalet :va
:D

det är nog det jobbiga i detta fall! :rolleyes:
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Har hört av en vän som har en annan vän & hans kusin har läst på internet att det finns ett litet program som heter: xPProCorp-keyChanger (48kb) & där kan man tydligen byta nyckel & sedan se att den har ändrats med: WindowsXP Product Key Viewer (13Kb).

De är till för de som använder "corporate edition" och skrev in den berömda nyckeln som numer är spärrad för uppgradering med Service Pack 1...
 

jennypennybanan

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
hmmm=P
slippa aktivera

kaZmur skrev:
412250 Installerade om xp för några veckor sen och nu har jag 4 dagar på mig att aktivera det.
Hur gör jag för att slippa detta...
Jag försöker aktivera det via internet men det funkar inte...

Det måste väl finnas nåt sätt att slippa detta? eller?

pöZZ


Om det är någon annan som har samma använt samma XP då e d inte så bra om du ringer in för att aktivera windows... för microsoft har uppdaterats och kan se om du har en olovligt kopiering.. på så vis kan dom faktiskt ge dejj böter.. d har hänt mejj.. och ja måste fixa en ny xp skiva på något sätt.. föreslår att du gör det samma..:näsblod
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Med detta programmet kan du välja att Disable Activation Reminder.
Programmet är tänkt till Windows 2003, men denna funktion fungerar utmärkt på Windows XP.

Programmets hemsida (kika gärna): http://sala.pri.ee/?page_id=5
Direktlänk för nerladdning: http://www.kood.org/Win2003v145.exe

När du startar det så får du upp en varning om att det inte är designat för Windows XP, tryck bara ok.
Sen kommer en text-fil upp, det är typ villkoren för att använda programmet. När du stängt den textfilen startar själva programmet.

På första sidan (General) kan du välja "Disable Activation Reminder". Kryssa även i "Disable Error Reporting" när du ändå är på gång, den är bara irriterande. ;)

Tryck på Apply, och så borde dina problem vara lösta. Mina är det iaf. :)



Edit: jennypennydumbom-lurarefixen lurade mig att svara på en gammal tråd! :va

:pannkyss
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top