Hur sluta snusa?

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
1½ månad sedan man nyttja nikotin. Tuggummi och unico har nog hjälpt till väldigt mycket, skönt och ta en fejksnus när man ska somna.

Last edited:

-Freddy-

Guest
Äh vafan gnäller ni om? har man inte karaktär nog att sluta eller motivation så ska man inte ens pröva. Jag höll upp 1,5år pga krävande träning men sen började jag igen. Man måste ju vara motiverad för att sluta annars är det ingen idé. Varför ska man annars sluta?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Mja jag fattar inte heller... Snusat i 6-7 år och för 1 månad sen bestämde jag mig för att sluta. Visst, man va lite grinig ett tag men nu känns det väldigt skönt att vara tobaksfri. Vore fortfarande jävligt gött att ta en snus, men jag klarar mig

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har snart varit nästan helt snusfri i 2 månader. Med nästan så menar jag att jag har prövat det några gånger för att se vad jag går miste om och se om jag saknar det för mycket.
Jag klarar mig utan det helt klart men det är jävligt gott med snus! Vem vet, kanske börjar man igen när man ser att det går att sluta. Och egentligen så ser jag ingen anledning till att INTE snusa, samma anledning som att INTE dricka sprit eller käka god mat. Det är gott helt enkelt!

Dominator-Rocks

Guest
Sjukligt snussug!

:huvet Jag har varit utan snus 7-8 månader nu men den sista månaden har varit förjävlig :huvet

Jag har sånt snussug så det gör faan ont i kroppen, jag går på en utbildning för tillfället och sitter mycket still framför en dator hela dagarna... :huvet går det inte över innan veckan är slut vette 17 om jag kan hålla mig.

Apsvårt att koncentrera sig ju när man bara sitter och vill ha snus under läppen istället för en jävla halstabblet eller tuggummi.

FYFAAN!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Varför?? Snus är det bästa som finns, och var svensk mans förbannade rättighet. PunGt.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Jag har varit utan snus 7-8 månader nu men den sista månaden har varit förjävlig
På 7-8 månader borde abstinensen ha upphört ganska mycket, men du har väl tjyvsnusat i smyg då och då under tiden förstås.
Annars kan du pula russin under läppen, det hjälpte mig att sluta.
Ett alternativ är att börja röka, men bara i smyg lite grann i början.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy