Hur snabb Mito utan blindtarm

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Känns lite taskigt att jag blir tvungen att starta ny tråd bara för att fråga om någon av er vet hur mycket snabbare Miton blir om man monterar bort blindtarmen precis vid motorns mynning (läs: skaffar effektpipa)

Förgasaren och luftfillter och allt liknande behåller jag på i stryt skick, bara pipan.

Är det värt det?

Som lite plåster på såren för er som nu tvingas läsa denna treat så postar jag en bild på en Benelli.

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
öhhh, ganska dumt att köpa ett effektsys. som arbetar bäst mellan 10-13t rpm, när du har förgasar och luftburk strypningar kvar.....varför låter jag dig tänka på lite

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Hammet skrev:
öhhh, ganska dumt att köpa ett effektsys. som arbetar bäst mellan 10-13t rpm, när du har förgasar och luftburk strypningar kvar.....varför låter jag dig tänka på lite

Håller med, dessutom kostar ju pipan så jevla mycket. D blir dyra hästar :fakta

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Hammet skrev:

Hmmm......nä, kommer inte på nåt :eek:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Mikael Cagiva skrev:
Bara en fråga; var får man nåt sådant ifrån!?
Vet ju inte om det finns till nya Miton men jag har sett en -95:a med seatpipe. Ska fundera på vart det kan ha varit som jag såg den...

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
hojen kommer få ruggit snål blandning om du kör med strypning i förgasarn med effektpipa =stor risk att din 60000Kr maskin skär ihop och lämnar ett stort hål i plånboken :fakta

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Hammet skrev:
hojen kommer få ruggit snål blandning om du kör med strypning i förgasarn med effektpipa =stor risk att din 60000Kr maskin skär ihop och lämnar ett stort hål i plånboken :fakta

Tack för din varning, klart, det är ju samma princip om du bara sätter en bricka för blindtarmen..

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Tack, tack Hammet

Stort tack Hammet! Ditt rådiga ingripande har kanske sparat mig ett motorhaveri.
Kollade upp lite om det du sade och det stämmer, Mitos har skurit "mystiskt" p.g.a. strypt förgasare och pipa tillsammans.

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Större munstycken kan ju lösa det hela!!
så gjorde jag då på min moppe...strypt förgasare +större rör ut ,men med större munstycken..har gått fint flera hundra mil.. :squid

Olle_TZR

Mumma
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
NV 128cc -1950
#2 skrev:
så gjorde jag då på min moppe...strypt förgasare +större rör ut ,men med större munstycken..har gått fint flera hundra mil.. :squid

MOPED :fakta

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
#2 skrev:

Jau, kostar ju ändå "bara" ca 1000 kr hela ostrypningssatsen...

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
BaGeL skrev:
Mikael Cagiva jag tyckte du sa förut att du skulle köra strypt.
Har du ändrat dig?

Jau, svårt att inte ryckas med när man vistas här när det mesta av snacket gäller "snabbare/starkare"

Men än så länge är ju Miton strypt, frågan är ju hur länge kanske inte ens orkar eller bryr mig i att köpa någon större förgasare, luftfilter och ta bort blindtarmen :rolleyes:

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Mikael Cagiva skrev:
Jau, svårt att inte ryckas med när man vistas här när det mesta av snacket gäller "snabbare/starkare"

Men än så länge är ju Miton strypt, frågan är ju hur länge kanske inte ens orkar eller bryr mig i att köpa någon större förgasare, luftfilter och ta bort blindtarmen :rolleyes:

ostryp för fan :fatta!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...