Hur snabbt? :)

mcfluff

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Örebro
Hoj
Ingen ännu
Hej, funderar på att köpa mig en billig MC för att ta mig till skolan & kompisar. Har en bekant som säljer en importerad motard, ingen aning om vad det är för märke.. Vad jag vill veta är ungefär hur snabbt man skulle kunna åka med den. Det är egentligen inte särskillt viktigt då det bara är 70/90 sträckor till skolan men kan vara kul att veta ändå. Den borde väl klara 90 åt minstonde?
Går det att "trimma" motorcyklar? Det kanske är svårt pga no-name motorn? :)

Lite specs:
250cc Loncin 4-takt, vattenkyld
14kW (19hk) @ 7000 varv/min

Om det är relevant så väger jag endast ~65 kilo :)

Tack på förhand :)
 
Last edited:

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
Är detta ironi eller allvar?? Tänkte först att här kommer någon och försöker vara lite lustig men efter att ha läst det ett par gånger är jag inte helt säker??
 

Thruxten

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Moped (Slut på tramset)
Det räcker nog för dig skulle jag tro.

Om jag inte har fel är det där nog samma frabrikat som dom andra 200 kubikarna som säljs för en billig penning, dessa har en suzuki frabrikeradmotor tror jag bestämt eller en kopia i alla fall, mikuni gasare osv...

om du nu är seriös så skulle jag tro att stackarn håller väl i alla fall omkring 120 km/h men då å andra sidan vibrerar den i bitar och du får skruva fast allting mellan varje körning.
 

mcfluff

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Örebro
Hoj
Ingen ännu
Jag är allvarlig. Kanske dum fråga, men jag har ungefär noll koll på allt som har med motorcyklar att göra :)

Vad fick dig att tro att jag var ironisk?
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Hur mycket pengar kan du röra dig på? Jag gissar på att de är en lifan eller något annat kinamärke som går sönder när man startar dom. Och du kommer dö av uttråkning eftersom den bara har 19hk.

Hur som helst så tycker jag du ska köpa en äldre seriös modell tex en KTM 640 eller nått. Då kan du ha lite skojj med hojen istället för att slicka asfalten med båda hjulen hela tiden.


Edit. Ojj märkte att du ville veta hur snabbt du skulle kunna åka med den. Du skulle ju kunna åka 549km/h i en 90 graders nedförsbacke men de vill du nog inte prova (hehe dåligt skämt:huvet ). Eftersom den i princip har lika många kw som en 125:a (11kW, 15hk har en 125cc) och en original 11kW 2t 125:a toppar runt 120km/h så kan du nog på ett ungefär lista ut hur fort den kommer rulla (Edit 2 en hoj går ju inte, dom rullar :D höhö jag är trött).
 

mcfluff

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Örebro
Hoj
Ingen ännu
Haha okay. Låter inte som en bra affär då ;D
Problemet är att det enda jag kan tänka mig att köra är en motard. Men det finns ju inga billiga såna. Att jag är fattig student gör ju inte saken bättre.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Går den där ens att gatrega?

Det är väl en kinesmoppe, alltså ett lekfordon för inhägnat område?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
fyller på med en dum fråga:

Varför är det alltid så otroligt låg effekt på kineserna?

För att det ska vara låg bensinförbrukning i fattiga länder eller
är det så att kolven är gjord i frigolit?:D
 

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
Sorry att jag trodde det var ironi. Kändes bara lite kul med "hur snabbt tror ni den går" och "går motorcyklar att trimma" osv. Kändes först som att det är någon som försöker locka fram leenden och inte är allvarlig egentligen, men man ska inte förutsätta att alla har koll.
Som folk säger, du kan säkert plåga upp den kring 120 blås, men precis som de också säger är dessa billiga kina-varianter inte direkt de mest kvalitetstrogna. Och helt seriöst så kommer du antagligen inte tycka det är mycket roligare att köra den än en moppe. Köp en äldre motard med en större motor runt -00 istället. går att få billigt och kostar verkligen INGET att försäkra.
Om du bara vill ha något att rulla till plugget med och vill komma undan superbilligt kommer du förmodligen få det lika kul och mer problemfritt med typ en 125cc scooter.

//morphine
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
spontana frågor som ploppar upp i mitt huvud är: hur gammal är du? har du körkort? går ens en sån där kinatvåfemti att vägregga?:va menar inte att låta elak eller nedvärderande, jag vet ju trots allt inget om dig. det är bara det att punkter som "polaren säljer importerad kinasak som jag ska köra till skolan med" "går det att trimma?" och "hur fort går den?" får det att lukta moppefucko över alltihop:)
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
spontana frågor som ploppar upp i mitt huvud är: hur gammal är du? har du körkort? går ens en sån där kinatvåfemti att vägregga?:va menar inte att låta elak eller nedvärderande, jag vet ju trots allt inget om dig. det är bara det att punkter som "polaren säljer importerad kinasak som jag ska köra till skolan med" "går det att trimma?" och "hur fort går den?" får det att lukta moppefucko över alltihop:)

Troligen är Mcfluff runt 17-18 år och inte innehar körkort :gnissla "Men vaddå, jag ska ju bara köra till och från skolan"
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top