Hur står sig Honda 954:an jämnfört med r1:a 00

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Har sålt min hoj nu o funderar på en 954 nu till våren istället för R1:an
Är det stor skillnad på hojarna.
Funderar också på en R1;a fast 02-03 då istället
eller en gixxer men den ligger juh lite högre i pris. För då blir det en 03:a minst så man får den lite smidigare modellen

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Det beror ju helt & hållet på hur du brukar hojen.

Korvkioskglänsare
wheeliefantast
kurvsmiskare
gott & blandat

sedan finns det andra aspekter att se på.

utseendet
kvalitet
inköpspris
försäkring

själv tycker jag det är roligt att smiska kurvor, köra mycket på slangen, men även att ta hojen fram & tillbaka till jobbet.

så är R1:an valet för mig, då jag tycker den är snyggast, samt löjligt enkel att slanga med. problem med R1 är kvaliteten som jag fått känna på. då lådan rasade ganska tidigt. (tack vara mycket bakhjulskörning)

vill man spendera lite mer pengar på inköpet & samtidigt vill ha bra kvalitet, så hade mitt val fallit på 954:an, dock tycker jag 929:an är snyggare.

Dock ska man inte glömma bort Gixxer 1000 (koppar färgad) som e sååå jävla fin. och inte heller har svårt att lyfta vid gaspådrag.

Hoppas jag inte komplicerar valet av hoj ännu mer för dig nu

// Henke

see ya

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
ingen just nu
Clifton skrev:
Har sålt min hoj nu o funderar på en 954 nu till våren istället för R1:an
Är det stor skillnad på hojarna.
Funderar också på en R1;a fast 02-03 då istället
eller en gixxer men den ligger juh lite högre i pris. För då blir det en 03:a minst så man får den lite smidigare modellen

kan säga att jag har haft både en 929 och 954 och har testat gamla R1 (äldre än -02) och skillnaden känns ordentligt på låga varv (till fördel Honda då). Tyckte R1 an var riktigt seg tills den kom upp i varv men sen kom den rätt bra. :)

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
wonderwizard skrev:
Det beror ju helt & hållet på hur du brukar hojen.

Korvkioskglänsare
wheeliefantast
kurvsmiskare
gott & blandat

sedan finns det andra aspekter att se på.

utseendet
kvalitet
inköpspris
försäkring

själv tycker jag det är roligt att smiska kurvor, köra mycket på slangen, men även att ta hojen fram & tillbaka till jobbet.

så är R1:an valet för mig, då jag tycker den är snyggast, samt löjligt enkel att slanga med. problem med R1 är kvaliteten som jag fått känna på. då lådan rasade ganska tidigt. (tack vara mycket bakhjulskörning)

vill man spendera lite mer pengar på inköpet & samtidigt vill ha bra kvalitet, så hade mitt val fallit på 954:an, dock tycker jag 929:an är snyggare.

Dock ska man inte glömma bort Gixxer 1000 (koppar färgad) som e sååå jävla fin. och inte heller har svårt att lyfta vid gaspådrag.

Hoppas jag inte komplicerar valet av hoj ännu mer för dig nu

// Henke

Jo r1:an är juh väldigt skön på alla sätt slanga med mera. Men tycker hondan är snyggare nästan än R1 02-03

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Clifton skrev:
Jo r1:an är juh väldigt skön på alla sätt slanga med mera. Men tycker hondan är snyggare nästan än R1 02-03

02-03:ans blade är enligt mig den snyggaste och mest "rejsiga" bladen.
Och den slangar nog minst lika bra som en r1:a.

Fast jag hade köpt gixxern.

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Beror på vem du frågar!

Kan ju säga att jag e nöjd med min(men jag kan varken köra bakhjul eller stoppies).

På bana är den skön bra bromsar men en styrdämpare är nödvändig tycker jag.

Jag brukar köra snabba gatgruppen obrukar inte va sist så lite hoj kan jag köra :tungan

Vet många som väljer hondan att stunta med oxå den har visst ett lugnare temprament enligt dom.

Du har fem års garanti(skitbra fick ny motor i min förra hösten)om den e servad o svensksåld.

Grejen flera klagar på är att den har ett ganska kännbart av/på i gasen.

929 har sämre körställning om du e lång(hade en sådan förut jag e 185)

Sen finns försäkring som e billig nu oxå på if men hojen ska helst va tre år 6500 halv/hel nackdelen är väl självrisken 15k

pm om du undrar något annat mvh Blondie

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Nu körde aldrig jag bana med min 954:a men hann med 3000mil 02-03 innan jag kraschade skiten hårt.

För landsvägskörning märkte inte jag av nån speciell av/på känsla med insprutningen,inte mer än nån annan hoj.
Tyckte det kändes mest överdrivet i motorpressen.

Men som sagt så körde jag aldrig bana med den,det kanske upplevs mer då.

I övrigt en schysst hoj,sportig(fast med hondas touring känsla).
Funkar fint att åka lång med samt bra balans för att åka på slangen med...om man nu vill det.

Fast jag skulle ändå köpa gixxern, den lockar mig mer...

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
see ya skrev:
kan säga att jag har haft både en 929 och 954 och har testat gamla R1 (äldre än -02) och skillnaden känns ordentligt på låga varv (till fördel Honda då). Tyckte R1 an var riktigt seg tills den kom upp i varv men sen kom den rätt bra. :)

Nu blev jag nyfiken. Hur upplevde du skillnaden mellan 929 och 954:an?

själv har jag erfarenhet av bladen 99:a och 929 00:a, men motormässigt var jag lite (bara lite)besviken på 929:an. Jag hade förväntat mig lite mer pulver, samt att effektkurvan var annorlunda än den gamla. Har aldrig testat en 954:a

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...