hur startade erat mc-intresse???

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
En arbetskamrat tog hojkort och sen dess har jag bara sett hojar framför mig. Håller på för fullt att ta kortet nu men tiden räcker inte till i övningskörningsväg.

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
Gammel man satte mig på en 80cc vid 6-7 års ålder. Sen yngla det väl liksom av sig. Crossbana, 125:a, 250, 500, R1:a, motard blablabla & en galen morsa varje gång man ska ut.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
igår kom ett till gammalt minne fram føresten...
när jag var ca1-2 år, (jag vet før vi bodde bara där tills jag var 2) så køpte grannens
mor en 50ccs cross till sin grabb som säkert var 6-7 år, den var gul och av märket suzuki :)

jag hade själv en sån, och har därefter haft 4 suzukis till, va skjer egentli? :ätapiller

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
sismo skrev:
Fick en motorcykel i Februari.. Var helt ointresserad innnan (Kunde inte ens byta olja... Iofs kan jag det endast teoretiskt nu, men jag hatar att göra saker praktiskt. Nöjer mig med teorin.), blev totalförälskad och läste igenom hela sporthoj.com.

That's it.

vem GER en motorcykel till nån som är totalt ointresserad? låter helt sjukt!

det verkar vara tydligt att du umgås i helt andra kretsar än jag, vad gäller finansiella tillgångar. om nån jag känner vill göra mig intresserad av nåt ämne köper denne nog en bok om ämnet till mig typ.

Mcbrud

Guest
ingen som började pga att kompisar, flickvän/pojkvän, ovänner m.m. började??

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Mitt intresse föddes av "Harley Davidson and the Marlboro Man", sorgligt men sant ;)

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Flamma77 skrev:
Jag föddes med det! :D
Det ligger i generna... på något underligt sätt så blev det en mutation, för mor min tycker att MC är djävulens påfund och pappa är politiker på kommunnivå samt är negativt motorintresserad. But nature finds a way! :rolleyes:
Samma har :tummenupp Mamma: Hardcore-miljopartist, pappa ointresserad av allt som saknar segel :tomten och vad blir man, jo en mc-dare av guds nade! cross cross cross/sjukhus sjukhus sjukhus ---VFR... snart RS250 :tummenupp Nature finds a way!

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Började iofs tidigt med att man var sugen men hade liksom aldrig råd....
Sen när man slutade gymnasiet och fick jobb, så gjorde jag typ det....jobbade alltså.

Men sen när jobbet inte var så kul och alla polare drog iväg på kvällsturer i sommarsolen så blev jag ju faen tvungen!

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Mcbrud skrev:
ingen som började pga att kompisar, flickvän/pojkvän, ovänner m.m. började??

Nä, varför ska man göra det, man kör väl för att man själv vill, inte för att nån annan gör det?

Klingan

För kännedom!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 625 SXC
Körde moppe på semester på Kos en sommar och sedan tog en polare mc-kort. Jag tröttnade jag på alla som sa "att nästa sommar skall jag skaffa mc-kort" och skaffade kort på 1½ månad. Sedan köpte jag och kompisen hoj samtidigt även om det slutade i skogen för hans del... Han kör enduro medan jag försöker hålla mig på vägen :3freak

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Började med cross (75 cc) när jag var 8 år, bytte sen till större 125 cc. Tog sen bil och mckort samtidigt, ungefär lika viktigt. Honda cb 750, triumph 650 mm. Mcintresset har funnits från början. :)

MaddeU-a

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Yamaha RD125 -81 och Yamaha XV 1000 TR1 -83
Jag har alltid gillat motorer *utom bilar* sen för 6 år sen så fick jag åka med en polare på hans hoj. Blev helt till mig och nu är jag fast!

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
är på sätt och vis uppvuxen med motorcyklar, farsan har kört mc hela livet, så det har alltid funnits motorcyklar med på sätt och vis, nästan alla hans kompisar körde, såg gamla foton och åkte med på hoj träffar runt om i landet.
sen skaffade jag moppe vid 14 års ålder, åkte runt på det tills jag fick bilkortet, och nu håller jag på med mellankortet..

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
Sålt den....
Körde cross när jag var mindre och moppe förstås. Är uppvuxen i en motortokig familj.
Pappa hade hoj, så det har smittat av sig..

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Pappa: Gillar fotboll, men har en blypråm i garaget
Mamma: gillar inte att åka motorcykel
Storebror: gillar bilar
Lillebror: gillar också fotboll (och handboll eller vad han gör, ingen aning :3freak )

Jag: Älskar allt på två hjul (och ibland ett) :yoparty

Vet inte hur det blev så, kanske för att pappa hade en Blade när jag var runt 4-8år någonting.

Nu är jag den enda motorintresserade i familjen,
RIKTIGT intresserad då, inte som min bror som gillar bilsport :3freak

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM