Hur tänker ni?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
men jisses vad overkligt alla ska tänka då...

1. människor ha dött på RR-banor
2. människor har dött på crossbanor
3. människor har dött i skogen p.g.a mc-körning
4. några tusen procent fler dör på allmäna vägar

tycker alla ska lägga ner sitt "bara för att "ditt område" inte har hundra procent säkerhet och noll dödsfall så får du inte utala dig om det andra"-snacket...

Biffen har en poäng... men däremot kan man inte direkt föra en diskution om ämnet, men alla kan skriva vad dom tänker och tycker om saker och ting.

folk kör på alla möjliga och omöjliga ställen, har alltid varit så, och kommer alltid vara så.

(sry, så mycket skit och trubbel med studierna nu så jag lackar på allt och alla lätt...)

*EDIT*

ser själv att fördelarna/nöjet med att köra MC på allmän väg överväger nackdelaran/riskerna, sen är det så mycket mer frihet och simplare, kan då köra när jag vill och vart jag vill osv.

Last edited:

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
jag bara undrade och helt plötsligt låter det som att man är helt odödlig ute på vägen, jag var bara nyfiken men man kanske inte ska undra här i världen.

jag har in sett att det händer massor av olyckor i trafiken som kanske inte båge förarna har orsakat men ändå så det dom som är minst skyddade och lätt får mycket skador, ofta så slutar det med att ett liv försvinner. det jag menar är att jag har insett hur fort det kan försvinna ett liv till en som man håller kär och en nära vän. skiter ni bara i det?

Werzion skrev:
2166008 men jisses vad overkligt alla ska tänka då...

1. människor ha dött på RR-banor
2. människor har dött på crossbanor
3. människor har dött i skogen p.g.a mc-körning
4. några tusen procent fler dör på allmäna vägar

tycker alla ska lägga ner sitt "bara för att "ditt område" inte har hundra procent säkerhet och noll dödsfall så får du inte utala dig om det andra"-snacket...

Biffen har en poäng... men däremot kan man inte direkt föra en diskution om ämnet, men alla kan skriva vad dom tänker och tycker om saker och ting.

folk kör på alla möjliga och omöjliga ställen, har alltid varit så, och kommer alltid vara så.

(sry, så mycket skit och trubbel med studierna nu så jag lackar på allt och alla lätt...)

*EDIT*

ser själv att fördelarna/nöjet med att köra MC på allmän väg överväger nackdelaran/riskerna, sen är det så mycket mer frihet och simplare, kan då köra när jag vill och vart jag vill osv.

Freedom

Guest
Det är inte det du har mellan benen som dödar, det beror på den som styr det.

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Honda cb 900 1982
ja vad göra kan inte låta bli o skriva nån rad

så en ny tråd är skapad , köra fort är väl i o för sig inte farligare
än att gå upp ur sängen , jag menar olyckan kan ju ske precis var som helst
och risken är väl uppenbar farligt o köra mc farligt o duscha utan halkskydd
farligt å gå över gatan allting är ju farligt tom o äta är ju snart farligt med alla tillsatser o allergier ,o jag själv har diabetes å det är ju farligt . nej nu skall jag köra mc i sommar o leva o vara lycklig de år o dagar man har kvar
jag tackar för uppmärksamheten å övergår till läsning kunde inte låta bli att skriva av mig lite mvh cbx bert :rolleyes: :confused: :)

Bananen

Guest
Tycker det börjar bli tjatigt!

Det är farligt att köra hoj.
Huvudsaken är att vi alla gör så gott vi kan för att undvika olyckor.
Och att vi är medvetna om att vi är oskyddade trafikanter.
Använd de skydd som finns. kör inte utan skinnställ.
Men jag kommer inte sluta köra gata med min hoj för jag älskar att köra på krokiga vackra vägar. och visst det går fort ibland men inte på ställen där det inte är lämpligt.

Kör försiktigt i sommar
MVH Bananen :banana

IronMike

Guest
Bikerbitch skrev:
2166766 Ja det kan hända saker på banan också. Tyvärr hände det idag...http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120481 :(
Såg det, tragiskt....jag anser att det är lika stor chans att jag kolar där som på vanlig gata, man anpassar hastigheten till omgivningen.

Hemsk grej. Hörde att han hängde här också :(

Rip

--

i övrigt, on too topic.. om man räknar på %, hur många av de som kör bana vs gata, så är det kanske inte så stor skillnad som banfokket hoppas på....är ju så många som intalar sig, "äh vafan det är riskfritt med avåkningszooner".

:död

hoj tycks kanske medföra risker oavsett vart de framförs.. visst, färre dör eller skadas allvarligt på bana, men betydligt färre av alla hojåkare kör bana. Och där finns ett betydligt större mörkertal än på gata.

Last edited:

rollex

Guest
ZZZZzzzzzzzZZZZZZzzzzzZZZZzzzzz

Biffen_86 skrev:
2163862 Hur tänker ni som slänger över en sportbåge och drar iväg i oändliga hastigheter?...motorcyklarna som ges ut nu går ju så ofattbart fort.

Hur tänker ni igentligen, med tanke på alla olyckor som händer i världen?

:trött ZZzzzzzZZZZZzzzzzzzzzZZZZZzzzzzzzZZZZzzzzzzzZZZzzzzzz :trött

//Emil
:trött ZZzzzzzZZZZZzzzzzzzzzZZZZZzzzzzzzZZZZzzzzzzzZZZzzzzzz :trött

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Biffen_86 skrev:
2163862 Hur tänker ni som slänger över en sportbåge och drar iväg i oändliga hastigheter?...motorcyklarna som ges ut nu går ju så ofattbart fort.

//Emil

"It won't happen to me"

Som någon annan skrev, man väljer när och var, om man ens har insett att man är dödlig. När jag var 22 hade jag en trimmad GSX1100, det är en mirakel att jag överlevde. Phil

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Jag undrar om inte den höga chansen att inte komma tillbaka levande från en runda inte är ett adrenalin för många som kör.

Att man kanske dör på dagens färd verkar vara en del av både upplevelsen och av imagen.... det ska vara outlaw, desto flera lagar man bryter på en dag, allt ifrån hastigheter (långt över) till ljudnivåer (skit i insatser) till utrusting (vadå bågen kan man bygga om till laglig en dag om året när man besiktigar)

Så många som har dött både av mina polare och av mina släktingar gör att man inte kan vara omedveten om hur farligt det faktiskt är.

Att vara nära döden måste vara en del av sprothojsimagen.

Det är väl bara man själv som har blitt gammal och fegar ur nuförtiden, då jag varken vågar eller orkar gasa eller köra för olagligt...... snart får man väl inte ens finnas kvar på sporthoj.com för man är för mesig.

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Biffen_86 skrev:

//Emil

"It won't happen to me"

Som någon annan skrev, man väljer när och var, om man ens har insett att man är dödlig. När jag var 22 hade jag en trimmad GSX1100, det är en mirakel att jag överlevde. Phil

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati