Hur tänkte de här människorna ...

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
... eller tänkte de alls över huvud taget?
Jag blir förbannad när jag ser sådant här.
Hunden är 4,5 månad. De har alltså haft hunden ca 2 månader.
NU går de upp för dem att hunden behöver tillsyn, sällskap, rastning, mat, dryck och stimulans etc ÄVEN dagtid.
Visst, något oförutsett kan ha inträffat men det är synd om många djur som inte har det bra pga att ägarna är puckon :mad:

http://www.blocket.se/vi/17617986.htm?ca=23_11_s

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
"rastning 1-2 ggr/dag" Jag vill minnas att båda mina hundar behövde kissa av sig betydligt fler gånger än så under 8h när dom var valpar!!!

Muppar finns det gott om...

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
öööh?...
Det kan ju vara så att man har, som jag, möjlighet att ta hand om hunden dygnet runt men om man kan hitta nån som kan ta hand om hunden när man jobbar så man slipper åka hem o titta till så är det ju rätt skönt.

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
öööh?...
Det kan ju vara så att man har, som jag, möjlighet att ta hand om hunden dygnet runt men om man kan hitta nån som kan ta hand om hunden när man jobbar så man slipper åka hem o titta till så är det ju rätt skönt.

Man ska inte ha hund om alla i familjen jobbar heltid, där är jag orubblig. Skit samma hur man löser det med hundvakt etc. Hunden är ett flockdjur som mår bäst av att vara med sin flock större delen av dygnet.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Nu står det ju faktiskt inte att de vill ha dagis/passning 8 timmar per dag.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det kan ju vara så att dom hittills haft möjlighet att ta hand om valpen hela tiden men att dom på grund av ändrade förhållanden (jobbyte eller liknande) känner att det vore bra om någon kan ta hand om hunden dom timmar som dom inte har möjlighet.
Dom uttrycker ju till och med att det är en fördel om valpen får vara tillsammans med någon annan hund.
Att använda sig av hunddagis eller liknande under några timmar per dag tycker jag inte är något fel. Människobarn klarar ju av det så varför skulle inte en hund göra det.

Man ska nog inte döma så hårt utan att veta mer än vad som står i annonsen.
Att dom lyckats få den rumsren och att den inte tuggar och grejar tycker jag i alla fall talar för att dom har viss koll på den.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Det kan ju vara så att dom hittills haft möjlighet att ta hand om valpen hela tiden men att dom på grund av ändrade förhållanden (jobbyte eller liknande) känner att det vore bra om någon kan ta hand om hunden dom timmar som dom inte har möjlighet.
Dom uttrycker ju till och med att det är en fördel om valpen får vara tillsammans med någon annan hund.
Att använda sig av hunddagis eller liknande under några timmar per dag tycker jag inte är något fel. Människobarn klarar ju av det så varför skulle inte en hund göra det.

Man ska nog inte döma så hårt utan att veta mer än vad som står i annonsen.
Att dom lyckats få den rumsren och att den inte tuggar och grejar tycker jag i alla fall talar för att dom har viss koll på den.

Nej guud, nu jämförde du med människobarn med hundar, de går ju inte, jag är orubblig! :rolleyes:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
En hund är att jämföra med vilket annat djur som helst.. Inte fan gråter ni för att kycklingar blir behandlade som skit..

Lägg ner, blir bara pinsamt!

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Varför hålla på o jämföra hit o dit?
Varken djur eller människa ska väl behandlas dåligt men man behöver inte överdriva o hävda att tex hundar behöver sin husse och matte dygnet runt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024