Hej på er.
jag köpte mig en VTR1000 97:a förra året .
OBS! helt nybesiktigad . Och enligt säljaren ,som känner föregående ägare ,
så är denna MC pedantskött i många år , täta oljebyten etc,etc.
(det gamla vanliga skitsnacket alltså)
Det vart av olika anledningar inte så mycket åka av i somras , men det lilla jag körde
så tyckte jag att den kändes lite okontrollerad/svårstyrd , speciellt i rondeller.
Enligt lite surfande på olika forum , så är det en åkomma med dåliga styrlager på dessa modeller. Så jag beställde nya koniska lager till denna mc , som jag monterade i helgen .
det är nu jag blir förvånad/förbannad.
den som har bytt lagerna tidigare ,har bemödat sig att inhandla koniska styrlager , men gett fan i att byta yttre lagerbana.....
det satt alltså originalbana för lösa kulor kvar i styrhuvudet.
så i princip så har det koniska lagret bara legat emot dom gamla banorna , ihopdraget med styrstammen...
och på råga på allt , så var dom ORDENTLIGT infettade med KOPPARPASTA .
mycket är redan avtorkad på bilden.
VARFÖR gör man på detta vis?? Okunskap , Lättja , eller ren jäkla dumhet??
skulle vara roligt att veta , om denna person har skruvat på mer motorcyklar...
riktigt konisk lager med rätt ytterbana
Med vänlig hälsning ILPKZ
jag köpte mig en VTR1000 97:a förra året .
OBS! helt nybesiktigad . Och enligt säljaren ,som känner föregående ägare ,
så är denna MC pedantskött i många år , täta oljebyten etc,etc.
(det gamla vanliga skitsnacket alltså)
Det vart av olika anledningar inte så mycket åka av i somras , men det lilla jag körde
så tyckte jag att den kändes lite okontrollerad/svårstyrd , speciellt i rondeller.
Enligt lite surfande på olika forum , så är det en åkomma med dåliga styrlager på dessa modeller. Så jag beställde nya koniska lager till denna mc , som jag monterade i helgen .
det är nu jag blir förvånad/förbannad.
den som har bytt lagerna tidigare ,har bemödat sig att inhandla koniska styrlager , men gett fan i att byta yttre lagerbana.....
det satt alltså originalbana för lösa kulor kvar i styrhuvudet.
så i princip så har det koniska lagret bara legat emot dom gamla banorna , ihopdraget med styrstammen...
och på råga på allt , så var dom ORDENTLIGT infettade med KOPPARPASTA .
mycket är redan avtorkad på bilden.
VARFÖR gör man på detta vis?? Okunskap , Lättja , eller ren jäkla dumhet??
skulle vara roligt att veta , om denna person har skruvat på mer motorcyklar...
riktigt konisk lager med rätt ytterbana
Med vänlig hälsning ILPKZ