Hur tänkte GP nu?

Smagatusk

Guest
Nu vet jag inte vem Maria Wettergren är, men att döma av reaktionerna av de som kommenterat är hon inte poppis...

GP vill alltså inte lämna ut ett signalement på en misstänkt våldtäktsman som är mörkhyad, trots att de är villiga att göra det om det är en ljushyad. Allt enligt kommentarerna.

Nå´n GP-läsare som kan bekräfta detta? I så fall är ju artikeln under all kritik.

http://politisktinkorrekt.info/2010...tsforsok-media-morkar-signalement/#more-52025

GP:s artikel:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.424683-ung-kvinna-antastad-i-majorna

Sen är ju frågan hur mycket nyhetsvärde det är i nå´n som rycker upp ytterdörren...:rolleyes:

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Känns det här agerandet från medias sida som någon större nyhet? Det är väl mera regel än undantag.

Den här delen av signalementet syns ju inte heller i den där texten "170 cm lång och klädd i vit piké med ränder och mörka byxor".

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tror det där med källkritik är rätt viktigt att ha i åtanke.

GP är en tidning som får betecknas som seriös, utan att veta mer noga skulle jag sätta den framför både AB och Expressen. Sedan kommer en öppet främlingsfientlig nättidning och frågar sig varför de inte har med signalement på gärningsmannen. Och i kommentarerna till den främlingsfientliga nättidning argumenterar någon för att GP är villiga att lämna ut signalement om gärningsmannen varit ljushyad. Nja...

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
FreddaAborre - ett lysande exempel på den lille svenske mannen stöpt i den form som Socialdemokrater i tät älskog med svensk media vackert mejslat fram i över 30 års tid.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
FreddaAborre - ett lysande exempel på den lille svenske mannen stöpt i den form som Socialdemokrater i tät älskog med svensk media vackert mejslat fram i över 30 års tid.

Medans du tycker det är helt sunt att blint följa SD:s propaganda tidning?

Därmed inte sagt att jag tycker vänster-alliansen något vidare att hänga i granen.

Det jag menar på är att man måste fråga sig vad man får ut av att lyssna på den svartmålning av invandrare från mellan östern som politisktinkorrekt.se ägnar sig åt.
Närmare någon form av lösning på frågan kommer man ju inte direkt. Snarare att man ger bilden av att alla från mellan östern är här på uppdrag att våldta så många svenskar som möjligt.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Tror det där med källkritik är rätt viktigt att ha i åtanke.

GP är en tidning som får betecknas som seriös, utan att veta mer noga skulle jag sätta den framför både AB och Expressen. Sedan kommer en öppet främlingsfientlig nättidning och frågar sig varför de inte har med signalement på gärningsmannen. Och i kommentarerna till den främlingsfientliga nättidning argumenterar någon för att GP är villiga att lämna ut signalement om gärningsmannen varit ljushyad. Nja...

Politiskt Inkorrekt verkar fundera mycket på ras och religion.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Medans du tycker det är helt sunt att blint följa SD:s propaganda tidning?

Därmed inte sagt att jag tycker vänster-alliansen något vidare att hänga i granen.

Det jag menar på är att man måste fråga sig vad man får ut av att lyssna på den svartmålning av invandrare från mellan östern som politisktinkorrekt.se ägnar sig åt.
Närmare någon form av lösning på frågan kommer man ju inte direkt. Snarare att man ger bilden av att alla från mellan östern är här på uppdrag att våldta så många svenskar som möjligt.

Om det så skulle finnas 20 Politiskt Inkorrekt så skulle de likförbannat inte väga upp allt bullshit som resten av media pysslar med.
Eftersom invandrare från mellanöstern och islam hyllas så fullkomligt blint och okritiskt i övriga media så är det väl jävligt skönt att det finns de som inte tar på sig samma dumstrut och snyggt rättar sig i PK ledet?

Vi som har lite förstånd i huvudet följer inte blint nånting utan vi tittar på båda sidor av ett mynt innan vi bedömer SJÄLVA om det är äkta eller inte, till skillnad mot vad du verkar göra?
Så att vara källkritisk är väl inte direkt att bara svälja PK medias bullshit med hull och hår va?

..vilket ger ny aktualitet till begreppet hjulet snurrar men hamstern är död.

Det enda som är dött här är medias uppgift som tredje statsmakt att kritiskt bevaka statens förehavanden, affärer och agenda.
Att springa statens ärenden är de bra på dock.

Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Det enda som är dött här är medias uppgift som tredje statsmakt att kritiskt bevaka statens förehavanden, affärer och agenda.
Att springa statens ärenden är de bra på dock.
GP är ett utmärkt exempel. Sedan några månader rena halelujakören, sjunger regeringens lov i alla tonarter oavsett vad det handlar om.

Riktigt bra har den aldrig varit men nu framstår den mest som en misslyckad korsning mellan Grönköpings Veckoblad och sovjetiska Pravda.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Är ingen rasist, långt ifrån, ogillar t.o.m. när vänner och släkt drar till med små vardagsrasism lite då och då (och komiskt att jag "måste" skriva den här raden, trevlig atmosfär här i Sverige nu för tiden...)

Men iallafall, t.o.m. jag stör mig på hur media vinklar sådana här saker, t.o.m. förvrider dessa censurerade bilden, innan det ska pixlas till så ska personens hudfärg på originalbilden justeras om till vit, INKL. händer och armleder - det är liksom inte lite retouchering, arbete och tanke bakom dessa saker.
Och hela den seriösa mediabranchen i Sverige idag verkar av någon anledning överens om att såhär ska det va... vem bestämde det och när, och VARFÖR? :va

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Är ingen rasist, långt ifrån, ogillar t.o.m. när vänner och släkt drar till med små vardagsrasism lite då och då (och komiskt att jag "måste" skriva den här raden, trevlig atmosfär här i Sverige nu för tiden...)

Men iallafall, t.o.m. jag stör mig på hur media vinklar sådana här saker, t.o.m. förvrider dessa censurerade bilden, innan det ska pixlas till så ska personens hudfärg på originalbilden justeras om till vit, INKL. händer och armleder - det är liksom inte lite retouchering, arbete och tanke bakom dessa saker.
Och hela den seriösa mediabranchen i Sverige idag verkar av någon anledning överens om att såhär ska det va... vem bestämde det och när, och VARFÖR? :va

Tacka vet jag Norge. Där kan polischefen stå i TV på bästa sändningstid och berätta att de har ett jävla problem med att invandrare står för 100% av överfallsvåldtäkterna i Oslo, utan att ens vika med blicken.
Hade en svensk polischef gjort det så hade vi sett honom/henne på arbetsförmedlingen inom 24 sekunder.

Som Metallica så väl beskrev det:
Doesn't matter what you see
Or into it what you read
You can do it your own way
If it's done just how I say

[YOUTUBE-ID]NQaZ4nE4CLc[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka