Hur tappa sin kondition? -säg om ett par veckor....

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Starstriker skrev:
2530430 Just det.

Nu är vintern snart här och jag behöver inte längre min kondition. Känns som om jag släpar runt på en rygga full med sten.

Tänkte försöka bli av med konditionen nu lagom till vintern för att ev plocka fram den till våren igen när den behös.

Kan man vinterförvara kontiditonen på något sätt? Hur länge håller den egentligen om man inte använder den daligen?

Jag kan höra av mig när jag kommer till Sverige nästa gång så går vi ut å dricker sprit, röker samt äter en 3 kilos tunnbrödrulle när vi druckit klart..

Det lär hjälpa!

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
sluta jobba för att få maximalt med tid i horisontalen på soffan, skaffa pizza med utkörning och rör inte en fena mer än till dörren för att hämta pizza då. sen är det pizza som gäller, med ev hamburgare som variation, inget annat, och därimellan chips och sådant. be din mor tjöpa bäss och komma till dig med det.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Starstriker skrev:
2530430Hur länge håller den egentligen om man inte använder den daligen?

Här får du ett nördigt bra svar!:tummenupp

Om du bibehåller samma intensitet i träningarna och fortfarande tränar lika många pass, så kan du sänka träningstiden med 30-60% och bibehålla konditionen i 15 veckor.

Alternativt så bibehåller man intensitet och träningstid, men halverar antalet träningar och kan fortfarande bibehålla kondisen i 15 veckor.

Om antalet träningspass och träningstid bibehålls, men intensiteten minskas med 2/3 så kommer kondisen att sjunka en aning efter fem veckor, men kommer att bibehållas på den nya nivån så länge programmet följs. Men om du sänker intensiteten med bara 1/3 så kommer kondisen hålla i tio veckor, för att sedan sjunka en aning, och sedan bibehållas så länge programmet följs.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Bli blodgivare på olika centraler och se till att alltid ha 1-2 liter för lite i kroppen. Det och att bara ligga helt still i soffan/sängen utan att röra annat än fjärrkontrollen till TV:n, kommer att göra susen. Efter ett par veckor kommer du knappt att kunna sitta upp. Risk finns för liggsår... :tummenupp

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
mb skrev:
2531648 Efedrin + whisky + film. Jag har aldrig själv vågat prova efedrin eller annat knark jag har hemma, men har hört att det är finfina grejer när man vill tappa sin kondition :tummenupp

Efedrin är ingen höjdare i detta sammanhang eftersom man blir lite lätt hyperaktiv + att det hämmar matbegäret. Det är därför det finns i en del mindre bra bantningsmedel.

Edit: Brass däremot. Prestationssänkande och ett sötsug på köpet :tummenupp

Reb0

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Shit. Det här blir tuffare än jag först tänkt mig. Det blir till att bita ihop (över pizzan)

GuW skrev:
2531755 Det är fan inte lätt, det tar tid sånt där...

Jag körde stenhårt på ostbågarna och soffan, plussade på med lunchpizza eller hamburgare till lunch, men det tog mig fan 6 månader att bli riktigt jäkla orkeslös.

Lycka till!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
RebelZero skrev:
2532617 Efedrin är ingen höjdare i detta sammanhang eftersom man blir lite lätt hyperaktiv + att det hämmar matbegäret. Det är därför det finns i en del mindre bra bantningsmedel.
Stora mängder i kombination med stora mängder alkohol gör dock att man redan efter ett par dagar blir skönt sliten och ligger däckad i soffan med rödsprängda ögon. En god grund för att tappa sin kondition.

IronMike

Guest
Inte att glömma några starköl strax innan man somnar ..då blir man kissnödig medan man sover, taskig sömn + alkohol :tummenupp -samt börja dagen därpå med en ordentlig baksnus, så att kärlen drar ihop sig max.. sen ut i motionsspåret!!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring