Om TS har ett textilställ innan så är det ett helställ som gäller tycker jag. Nytt
ska kännas för litet men måste naturligtvis gå att komma i. Köra i regn eller duscha med det ska inte behövas.
Mitt helställ är måttsytt och perforerat. Det var väldigt jobbigt att komma i när det var nytt men köptes för att köra på bana. Första gången det användes var på licenskursen, svalt ett varv men sen förstod jag varför det behöver vara perforerat.
Tvådelat köpte jag för nästan 10 år sedan och det var för trångt som nytt men satt perfekt i många år men nu börjar det bli lite slitet för att klara bana.
I september körde jag till England i mitt helställ. Regnställ och handtagsvärme när det var svalt och överdragsjacka om det inte var över 20 grader. Nu skulle vi inte vara turister utan bara slå upp tältet utanför puben och sedan klä om så det gick bra med helställ annars är tvådelat att föredra som turist.
(Men det hade kanske varit bra att kolla om det gick att få av och på sig stället inne i ett litet tält innan avfärd men nu gick det bra...
)
På färjan från Rostock hade jag tänkt ta vilstol, biljetten kostade 200 för mig och hoj men 980 i tillägg för en hytt, men även om alla stolar inte var upptagna så gjorde lukten av flyktingar som inte tvättat sig på veckor
utanför att jag sov i restaurangen istället. Där hade tvådelat varit bättre!