Hur tjocka kommer folk bli?

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
ZerQ skrev:
Hej

Detta är nog en mycket smart framtidslösning när det gäller storstäder och miljön.

Fördelarna är ju många, dels ur miljösynpunkt men även för människor som har svårt att röra på sig. En grupp som skulle komma till sin rätt med denna maskin är nog äldre människor, människor som har reumatism m.m.

Polisen skulle nog kunna ha stor nytta av denna maskin.

Nackdelarna är nog som ni säger mer människor som inte rör på sig alls. Det är svårt att hitta en balans, men ändå tror jag att fördelarna med renare luft väger mer än att man kanske kan hålla 1-2% av befolkning smalare tack vare att denna maskin inte finns.

En renare stadsatmosfär betyder mindre cancerfall, mindre luftvägsproblem mindre antal följdsjukdomar . Som ytterligare fördelar så minskar buller som gör att folk mår bättre, sover bättre osv.

Med ett minskat antal bilar så minskar även risken för allvarligare skador, kostnaden för samhället minskar, färre olycker betyder fler familjer som slipper att mötas av dödsbud och kanske får se sin son/dotter sitta i en rullstol resten av sitt liv.

Jag ser bara fördelar med Stegway.

/Johnny

Nja...nu låter de på dig som att segway ska ersätta bilen....de är väl snarare så att dom ersätter ett par sköna skor.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Oj vilken djuplodande analys. Vad duktig du är!

ZerQ skrev:
Hej

Detta är nog en mycket smart framtidslösning när det gäller storstäder och miljön.

Fördelarna är ju många, dels ur miljösynpunkt men även för människor som har svårt att röra på sig. En grupp som skulle komma till sin rätt med denna maskin är nog äldre människor, människor som har reumatism m.m.

Polisen skulle nog kunna ha stor nytta av denna maskin.

Nackdelarna är nog som ni säger mer människor som inte rör på sig alls. Det är svårt att hitta en balans, men ändå tror jag att fördelarna med renare luft väger mer än att man kanske kan hålla 1-2% av befolkning smalare tack vare att denna maskin inte finns.

En renare stadsatmosfär betyder mindre cancerfall, mindre luftvägsproblem mindre antal följdsjukdomar . Som ytterligare fördelar så minskar buller som gör att folk mår bättre, sover bättre osv.

Med ett minskat antal bilar så minskar även risken för allvarligare skador, kostnaden för samhället minskar, färre olycker betyder fler familjer som slipper att mötas av dödsbud och kanske får se sin son/dotter sitta i en rullstol resten av sitt liv.

Jag ser bara fördelar med Stegway.

/Johnny

appelvikaren

Small but powerfull!
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
DR350s, Rd125 , Ten7 & 14a
Henken78 skrev:
Jag fattar inte hur man håller balansen på den? Kan nån förklara???

Visst dom snackade om en massa gyron men inte blev jag nå klokare av det...

Läste om den för typ 2år sedan att det var någon slags data sak i som gjorde att den höll balansen!
Och jag har faktiskt sätt en sådan i verkligeheten på arlanda när en kvinna åkte om kring på en såg lite roligt ut :tomten

///jonathan

Last edited:

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Jag väntar på rr-modellen innan jag slår till!

Det borde finnas nån dummerjöns som är sugen på att fixa lite äkta fart i dem,... blir ju som tidigare nämnt lite jobbigt med bromsandet dock!

Jag lovar inom fem år har de kört över hundra med den! :yoparty

holmstrom

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Letar ny....
Här i Paris så är det en massa "sight-seeing" (Stavning???) företag som hyr ut sådana till grupper mm, ser grym kul ut när det kommer ett gäng på 20 st i rad...
Men dom verkar grymt lätt körda iaf, har alldrig set ngn olycka och det kryllar av dom på sommaren här...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras