Hur träna?

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Köpenhamn
Hoj
3/4L GSXR
Hejsan alla SH:are!

Nu är det ju snart dags att ta på stranden och sånt, och jag tänkte på hur man skulle börja träna lite, vill ju gärna var lite snygg när tjejerna börjar ta av kläderna :tuttar

Jag kunde ta bort lite av magen och kanske lite större muskler på armen, hur gör jag detta? Är det nog att börja springa, eller ska jag börja på gymmen, karate kanske?

Har även åtkomst till lite träningslokal i källaren där jag bor, men har fan ingen aning hur dom maskinerna funkar :huvet

Jobbar med IT dagligen, det ger jo inte så mycket muskler, så vad göra?

//Ronni
 

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Köpenhamn
Hoj
3/4L GSXR
Conrad skrev:
Med tanke på att sommaren redan är här så är du lite sent ute... :)
[/url]

Lite sent kanske, men jag måste ju var redo till snowboard-säsongen börjar :yoparty

Jävlar, vilken tråd! 43 sidor om träning..
Jag får väl titta i den tråden, men jag undrar på hur det är bra att börja?
Ris och kyckling låter jo tråkigt, men det måste vel var nått strukturerad sätt det ska foregå?

//Ronni
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Du skulle börjat för några månader sen. Det tar tid att bygga muskler och om man har lite för mycket fett så tar det ännu längre tid för att dom ska synas! Men det är bara att börja på ett gym och börja 3 gånger i veckan och ät riktig mat, det kommer du långt med. Kyckling, kött och ris, pasta, finns mycket men ät helst inte potatis det är det sämsta du kan äta. Ät också stadig frukost, för om inte kroppen får energi och du inte har nåt fett så tar kroppen energi från musklerna. Drick mycket!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
www.halso.info har också allt du behöver veta. Kolla in källaren först, be någon visa dig!
Har du inte testat en gainer (proteiner, kolhydrater, aminosyror osv i pulverform) så gör det, ger klart skillnad eftersom det svårt att hitta snabba proteiner i vanlig mat.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
cRoC skrev:
www.halso.info har också allt du behöver veta. Kolla in källaren först, be någon visa dig!
Har du inte testat en gainer (proteiner, kolhydrater, aminosyror osv i pulverform) så gör det, ger klart skillnad eftersom det svårt att hitta snabba proteiner i vanlig mat.



Precis, fast börja träna lite innan du går direkt på kosttillskott, så kroppen hinner vänja sig. Musklerna behöver ungefär en hel kyckling efter en träning och det äter man inte, så då hjälper kosttillskottet till. Men du ska inte skita i att äta bara för de, du ska äta likadant som innan kostillskottet.
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
cRoC skrev:
Har du inte testat en gainer (proteiner, kolhydrater, aminosyror osv i pulverform) så gör det, ger klart skillnad eftersom det svårt att hitta snabba proteiner i vanlig mat.


Ge dig!

Gainer är väl knappast att rekommendera för en nybörjare..Har man inte koll på kosten i övrigt ska man inte sätta igång o slösa pengar på dyra gainers.

Och säger man att det är svårt att hitta snabba proteiner i vanlig mat så vet jag inte riktigt var du får din info ifrån?

Hoppas du inte blandar ihop snabba kolhydrater och insulinsvar hos vassle och kasein... :fatta!
 

adl

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Sorsele
Hoj
FZ 750 -89, skrapad, tappad, tejpad... Dessutom startar den inte!
DJM skrev:
Precis, fast börja träna lite innan du går direkt på kosttillskott, så kroppen hinner vänja sig. Musklerna behöver ungefär en hel kyckling efter en träning och det äter man inte, så då hjälper kosttillskottet till. Men du ska inte skita i att äta bara för de, du ska äta likadant som innan kostillskottet.
Men inte en hel kyckling va??
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
adl skrev:
Men inte en hel kyckling va??


Det är ungefär så mycket proteiner musklerna behöver, som finns i en hel kyckling, fast man kan ju inte äta så mycket. När man har tränat en timmes pass alltså. Man får börja träna och lägga upp kosten sen efter några månader kan man börja med kosttillskott.
 
Last edited:

adl

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Sorsele
Hoj
FZ 750 -89, skrapad, tappad, tejpad... Dessutom startar den inte!
DJM skrev:
Det är ungefär så mycket proteiner musklerna behöver, som finns i en hel kyckling, fast man kan ju inte äta så mycket. Man får börja träna och lägga upp kosten sen efter några månader kan man börja med kosttillskott.
Möjligen är dagsbehovet som en hel kyckling men inte direkt efter träningen...
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Acrid skrev:
Ge dig!

Gainer är väl knappast att rekommendera för en nybörjare..Har man inte koll på kosten i övrigt ska man inte sätta igång o slösa pengar på dyra gainers.

Och säger man att det är svårt att hitta snabba proteiner i vanlig mat så vet jag inte riktigt var du får din info ifrån?

Hoppas du inte blandar ihop snabba kolhydrater och insulinsvar hos vassle och kasein... :fatta!

Och vart hittar du såpass mycket snabba proteiner som finns i gainers?
 

kruger

socio #4104
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
SXF 250 -07, 999$ -03
DJM skrev:
Du skulle börjat för några månader sen. Det tar tid att bygga muskler och om man har lite för mycket fett så tar det ännu längre tid för att dom ska synas! Men det är bara att börja på ett gym och börja 3 gånger i veckan och ät riktig mat, det kommer du långt med. Kyckling, kött och ris, pasta, finns mycket men ät helst inte potatis det är det sämsta du kan äta. Ät också stadig frukost, för om inte kroppen får energi och du inte har nåt fett så tar kroppen energi från musklerna. Drick mycket!

Varför är potatis dåligt?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
kruger skrev:
Varför är potatis dåligt?

Dåligt och dåligt.. Potatis innehåller inte lika långsamma kolhydrater som pasta och ris bara. Har lite med att göra hur man tillagar potatisen också, riven är värst ;)
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
cRoC skrev:
Och vart hittar du såpass mycket snabba proteiner som finns i gainers?

Vad menar du egentligen med snabba proteiner?


I gainers finns det en stor mängd kolhydrater och protein.

Kolhydraterna i en gainer kan vara både långsamma och snabba, beroende på vad det är för Gainer du köper (från vilket märke). De snabba kan vara av druvsocker eller maltos och de långsamma fruktos. Kolhydraterna behövs alltså för att få en så bra återhämtning som möjligt.

Proteinet kan vara uppdelat det med (men behöver inte vara det!), i vassle och kasein. Av dessa så tas vassle upp snabbare i levern (vassle ger ett högt insulinsvar).

Det du säger är att han ska införskaffa gainer pga att det är snabba proteiner i?

För de dineros kan man istället köpa betydligt mer rent protein, utan kolhydrater, alltså ett proteinpulver.

Dessa snabba kolhydrater kan man fördelaktig nog köpa mycket billigt i vilken matbutik som helst.

Ett förtydligande svar på din fråga: Jo man kan hitta "snabba" proteiner i ett renodlat vassleprotein. Det behöver inte vara just i en gainer.
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hehe jo visserligen kan man ju kanske hjälpa budgeten lite genom att köpa ett proteinpulver och druvsocker på ica (fruktos också?).. Men jag menade främst i pulver i övrigt, inte just gainer. :)
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
Potatis är inte så dåligt.

Kokt potatis har ett GI på ca 80. Inte äter man bara potatis till middag? Utan ofta kött, kanske grönsaker o någon sås...allt detta sänker GI och ger inte alls ett så högt tal som enbart potatis skulle göra.

Sämst är dock potatismos eller bakad potatis.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top